![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Streda 12.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Gregor
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
05. augusta 2018
Prieskum: Spotrebitelia v SR čoraz viac dôverujú internetovým nákupom
Ilustračná snímka.
Zdieľať

"Z obrovskej konkurencie vyše 11.000 e-shopov pôsobiacich na slovenskom trhu, profituje zákazník," konštatoval šéf spoločnosti Zásielkovňa.sk Alexander Jančo.
Podľa prieskumu SAEC a Nielsen Admosphere pritom 94 % respondentov, ktorí za posledný rok nakúpili na internete, malo s nákupom pozitívnu skúsenosť. Okrem ceny a kvality ponúkaného tovaru, 15 % opýtaných považuje za rozhodujúci faktor pri nákupe rýchlosť a čas dodania.
Tí, ktorí nakúpili tento rok na internete, v e-shopoch minuli najčastejšie medzi 201 - 500 eurami, až 25 % respondentov minulo viac ako 500 eur. Prejavom určitej opatrnosti nakupujúcich je platba na dobierku. Hoci stále predstavuje 40 % platieb za on-line nákupy, podľa SAEC medziročne postupne klesá.
Iba 33 respondentov z celkového počtu 944 uviedlo, že s on-line nakupovaním nemali pozitívnu skúsenosť, pričom je to menej ako minulý rok. Čo sa týka dôvodov nespokojnosti s on-line nákupom, najčastejším bola podľa SAEC zlá kvalita tovaru, nedostatočné informácie o chybách a rizikách výrobku, či neschopnosť dodať výrobok v uvedenom termíne.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR