|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. novembra 2009
PRIESKUM: Problémy v autopriemysle môžu trvať do roku 2011
Zlepšenie situácie v automobilovom priemysle môže nastať až v roku 2011, možno aj neskôr. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Ernst & Young medzi 300 vedúcimi pracovníkmi významných európskych ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. novembra (WEBNOVINY) - Zlepšenie situácie v automobilovom priemysle môže nastať až v roku 2011, možno aj neskôr. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Ernst & Young medzi 300 vedúcimi pracovníkmi významných európskych výrobcov automobilov a ich dodávateľov. Zatiaľ čo takmer 70 % spoločností očakáva mierne zlepšenie situácie v priebehu roka 2010, tretina respondentov počíta s veľmi pozvoľným návratom k rastúcim tržbám najskôr v roku 2011.
"Napriek tomu, že automobilový sektor má za sebou náročné obdobie plné zmien, o zlepšení situácie môžu výrobcovia aj dodávatelia hovoriť len ťažko. Zatiaľ čo ostatné odvetvia zaznamenávajú aspoň nepatrný rast, zotavenie automobilového priemyslu bude trvať s najväčšou pravdepodobnosťou dlhšie," uviedol k prieskumu partner špecializujúci sa na oblasť automobilového priemyslu, Ernst & Young v Slovenskej republike Sean McSweeney.
Až 60 % respondentov prieskumu sa pritom do budúcnosti obáva výrazného poklesu predaja po vyčerpaní ponuky štátnych subvencií. Ukončenie šrotovného vnímajú ako problém najmä vo Francúzsku (86 %), v Nemecku (74 %) a Taliansku (60 %). "Tieto výsledky naznačujú vplyv dotácií v jednotlivých krajinách a môžu podporiť názor, že sa iba podarilo preniesť predaj automobilov do tohto roka a zavedenie šrotovného tak neprinesie významný dlhodobý efekt," dodal McSweeney.
Podľa prieskumu pritom premenu automobilového priemyslu neovplyvňuje iba súčasná recesia, ale aj zmena správania spotrebiteľov a ich preferencií. "V budúcnosti sa predpokladá zásadný posun smerom k menším a lacnejším vozidlám. Takéto autá znamenajú menšie zisky pre dodávateľov, výrobcov aj koncových predajcov. Hoci sa objemy predaja vrátia na predchádzajúce hodnoty, celková ziskovosť odvetvia sa nemusí zlepšiť," načrtol vývoj McSweeney.
Zástupcovia firiem automobilového priemyslu v súvislosti so súčasnou situáciou upozornili aj na význam sociálnych a politických vplyvov, ktoré podľa nich majú v nadväznosti na opätovné zotavenie odvetvia kľúčovú úlohu. Za rozhodujúce faktory, ktoré pomôžu znovu naštartovať rast automobilového odvetvia, označili v prieskume zníženie spotreby paliva a produkovaných emisií (65 %) a investície do nových technológií, napríklad elektromobilov (64 %).
Ernst & Young patrí medzi firmy poskytujúce odborné poradenské služby v oblasti auditu a daňového, transakčného a podnikového poradenstva. Označenie Ernst & Young sa vzťahuje na celosvetovú organizáciu členských spoločností skupiny Ernst & Young Global Limited, pričom každá spoločnosť je nezávislým právnym subjektom.
SITA
"Napriek tomu, že automobilový sektor má za sebou náročné obdobie plné zmien, o zlepšení situácie môžu výrobcovia aj dodávatelia hovoriť len ťažko. Zatiaľ čo ostatné odvetvia zaznamenávajú aspoň nepatrný rast, zotavenie automobilového priemyslu bude trvať s najväčšou pravdepodobnosťou dlhšie," uviedol k prieskumu partner špecializujúci sa na oblasť automobilového priemyslu, Ernst & Young v Slovenskej republike Sean McSweeney.
Až 60 % respondentov prieskumu sa pritom do budúcnosti obáva výrazného poklesu predaja po vyčerpaní ponuky štátnych subvencií. Ukončenie šrotovného vnímajú ako problém najmä vo Francúzsku (86 %), v Nemecku (74 %) a Taliansku (60 %). "Tieto výsledky naznačujú vplyv dotácií v jednotlivých krajinách a môžu podporiť názor, že sa iba podarilo preniesť predaj automobilov do tohto roka a zavedenie šrotovného tak neprinesie významný dlhodobý efekt," dodal McSweeney.
Podľa prieskumu pritom premenu automobilového priemyslu neovplyvňuje iba súčasná recesia, ale aj zmena správania spotrebiteľov a ich preferencií. "V budúcnosti sa predpokladá zásadný posun smerom k menším a lacnejším vozidlám. Takéto autá znamenajú menšie zisky pre dodávateľov, výrobcov aj koncových predajcov. Hoci sa objemy predaja vrátia na predchádzajúce hodnoty, celková ziskovosť odvetvia sa nemusí zlepšiť," načrtol vývoj McSweeney.
Zástupcovia firiem automobilového priemyslu v súvislosti so súčasnou situáciou upozornili aj na význam sociálnych a politických vplyvov, ktoré podľa nich majú v nadväznosti na opätovné zotavenie odvetvia kľúčovú úlohu. Za rozhodujúce faktory, ktoré pomôžu znovu naštartovať rast automobilového odvetvia, označili v prieskume zníženie spotreby paliva a produkovaných emisií (65 %) a investície do nových technológií, napríklad elektromobilov (64 %).
Ernst & Young patrí medzi firmy poskytujúce odborné poradenské služby v oblasti auditu a daňového, transakčného a podnikového poradenstva. Označenie Ernst & Young sa vzťahuje na celosvetovú organizáciu členských spoločností skupiny Ernst & Young Global Limited, pričom každá spoločnosť je nezávislým právnym subjektom.
SITA