|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. januára 2020
Prieskum: Pri výbere banky rozhoduje najmä výška poplatkov za vedenie účtu
Rozhodujúcim kritériom Slovákov pri výbere banky je výška mesačného poplatku za vedenie bežného účtu. Vyplýva to z prieskumu agentúry Focus, ktorý zrealizovala pre mBank v novembri minulého roka na vzorke vyše 900 ľudí.
Zdieľať
Práve cenu za vedenie bežného účtu totiž za najdôležitejší faktor výberu banky označilo 77 % respondentov. Takmer tretina opýtaných pritom na svojej banke najviac oceňuje najmä fakt, že nemá žiadne, prípadne má len nízke poplatky za vedenie účtu.
Dôležitý je aj internet banking
Ďalším dôležitým kritériom pri výbere bankového domu je aj kvalitný internet banking, ktorý v prieskume uviedlo 41 % Slovákov. Úroková miera je významným faktorom pre štvrtinu opýtaných a modernú mobilnú aplikáciu považuje za kľúčovú 18 % klientov. Zároveň prieskum ukázal, že Slováci pri výbere banky príliš nedajú na odporúčania rodiny či známych, keď na ne spolieha iba 9 % opýtaných. Ešte menej prihliadajú na veľkosť banky, ktorú ako významné kritérium pri rozhodovaní uviedlo iba 5 % respondentov.
Časť klientov nemá presné informácie
Z prieskumu agentúry Focus pre mBank ďalej vyplynulo, že viac ako dve tretiny klientov bánk majú presný prehľad, za aké služby a v akej výške platia poplatky vo svojej banke. Stále je tu však približne tretina klientov, ktorá o službách a výške poplatkov vo svojej banke presný prehľad nemá. Výsledky prieskumu ukázali aj to, že klienti bánk sú so svojou hlavnou bankou spokojní. Vyjadrilo sa tak až 92 % klientov, z nich je veľmi spokojných 38 % a skôr spokojných 54 % opýtaných. Naopak, nespokojných je 8% klientov bánk.
Na Slovensku pracovalo rekordne veľa ľudí, analytička očakáva priemerné platy cez tisíc eur