|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. marca 2016
PRIESKUM: Osobnosť pedagóga ovplyvňuje vzťah žiakov k predmetom
Ilustračné foto. Na snímke učiteľ Michal Málik počas hodiny v základnej škole s materskou školou v Budmericiach, 23. októbra 2015.
Zdieľať
Ilustračné foto. Na snímke učiteľ Michal Málik počas hodiny v základnej škole s materskou školou v Budmericiach, 23. októbra 2015. Foto: TASR/Michal Svítok
Bratislava 30. marca (TASR) - Ochota ľudí stať sa učiteľom rastie s platom. Muži by boli ochotní ísť učiť za plat prevyšujúci 1200 eur, pre ženy je profesia učiteľky atraktívna aj pri nástupnom plate 801 – 1000 eur. Osobnosť pedagóga ovplyvňuje vzťah žiakov k predmetom, ale aj napriek tomu školy inzerujúce na Edujobs.sk neuvádzajú požiadavky na charakter a osobnosť učiteľov.Vyplýva to z prieskumu, ktorý pre portál Edujobs.sk realizoval portál Platy.sk na vzorke zhruba 1500 vysokoškolsky vzdelaných respondentov. Ukázalo sa tiež, že učiteľ formuje vzťah žiakov k vyučovacím predmetom. Cieľom prieskumu bolo zistiť ochotu vysokoškolsky vzdelaných ľudí stať sa učiteľmi a zistiť, čo formuje vzťah študentov k jednotlivým predmetom.
Rola učiteľa nespočíva iba v sprostredkovaní vedomostí a zručností. Učiteľ je aj motivátorom a podnecovateľom rozvoja osobnosti žiakov. Výsledky prieskumu potvrdili, že pozitívny vzťah žiaka k vyučovaciemu predmetu na základnej škole až u 30 % respondentov ovplyvnila osobnosť učiteľa. Z preferencií obľúbených predmetov vyplýva, že ľahké predmety, na ktoré nie je potrebné sa veľa učiť, nie sú pre študentov tými najobľúbenejšími. Okrem osobnosti učiteľa najviac formujú vzťah žiaka k vyučovaciemu predmetu koníčky a záujmy, ktoré kopírujú obsah preberaného učiva.
Prieskum preukázal, že najobľúbenejším predmetom ľudí zvažujúcich kariéru v školstve bola matematika. Tú ako najobľúbenejší predmet uviedlo 26 % respondentov, nasledoval zemepis (11 %) a cudzí jazyk (10 %). Za najmenej obľúbený predmet v škole respondenti považujú informatiku. Mení sa aj vzťah k predmetu v závislosti od veku. Starší ľudia sa radi učili slovenský jazyk, mladí preferujú cudzie jazyky, ako napríklad angličtinu a nemčinu. Zaujímavosťou je, že matematiku, ako obľúbený predmet uviedlo až 40 % ľudí z príjmovej skupiny nad 2500 eur mesačne v hrubom.
Atraktivita učiteľského povolania dnes naráža na nízke ohodnotenie práce učiteľa. Z prieskumu vyplýva, že do školstva by prišlo viac uchádzačov, ak by ich hrubý mesačný plat presiahol 1200 eur. Až tretina žien by pritom išla učiť už za sumu 801- 1 000 eur. Rovnako aj v prípade absolventov je zaujímavou mzdou pre zvažovanie kariéry v školstve suma do 1000 eur.
TASR informovala Katarína Klembalová z Profesie.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR