![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
30. apríla 2017
PRIESKUM: Na toto budú zákazníci pri nakupovaní stále náročnejší
Ilustračná snímka.
Zdieľať

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK o predpokladaných vývojových trendoch na trhu Retail Vision 2020. Prieskum je založený na viac ako troch desiatkach hĺbkových rozhovorov, ktoré sa uskutočnili v závere roka 2016, a na ďalších podporných analýzach.
"Zákazník bude najväčšou silou, ktorá ovplyvní podobu slovenského či českého obchodu a jeho vplyv dramaticky porastie," priblížil výkonný riaditeľ GfK Slovenská a Česká republika Tomáš Drtina.
Ľudia budú chcieť podľa prieskumu nakupovať výhodne, ale nerobiť pritom kompromisy v kvalite, takže bude čoraz zložitejšie ich uspokojiť. "Jednou z kľúčových oblastí bude dôraz na nákupný zážitok a na komfort," vyplýva z analýzy.
Podľa predpokladov porastie aj význam času venovaného nákupu a jednoduchosti a bezproblémovosti celého procesu. To sa má prejaviť vo využití technológií na predajnej ploche a aj v menšej ochote zákazníkov cestovať za kúpou.
Zároveň podľa prieskumu ľuďom už nepôjde primárne len o nákup produktov, ale aj o vyriešenie ich situácie. Prepojenie obchodu a služieb bude preto podľa GfK jedným z kľúčových trendov a prejaví sa v pestrosti služieb poskytovaných obchodníkmi ale aj v rozvoji technológií.
Zároveň sa posilní aj "sociálna funkcia" obchodu. To znamená, že obchod sa čoraz viac stane miestom na stretávanie ľudí, a to od vidieckych predajní cez čerpacie stanice až po obchodné centrá.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR