|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 2.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je Pamiatka zosnulých
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. októbra 2016
PRIESKUM:Mladší Američania správy radi čítajú, starší zas sledujú v TV
Väčšina Američanov uprednostňuje sledovanie spravodajstva v televízii pred jeho čítaním v printových či online médiách alebo prípadne jeho počúvaním v rozhlase. ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Washington 11. októbra (TASR) - Väčšina Američanov uprednostňuje sledovanie spravodajstva v televízii pred jeho čítaním v printových či online médiách alebo prípadne jeho počúvaním v rozhlase. Vyplýva to z nedávno zverejnených výsledkov prieskumu inštitútu Pew Research Center, o ktorých informovala Európska aliancia tlačových agentúr (EANA). Podľa prieskumu televízne spravodajstvo uprednostňuje dovedna 46 percent Američanov, zatiaľ čo 35 percent ho radšej sleduje v tlači a len 17 percent preferuje jeho počúvanie v rozhlase. Tieto preferencie sa však veľmi líšia od veku, uvádza ďalej inštitút.
Američania vo veku 50 a viac rokov oveľa skôr uprednostnia pozeranie správ pred akýmkoľvek iným spôsobom jeho sledovania. Pozeranie správ preferuje až 52 percent z ľudí vo veku 50-64 rokov a 58 percent z ľudí vo veku 65 a viac rokov, zatiaľ čo ich čítanie v rovnakých vekových kategóriách uprednostňuje necelých 30 percent.
Medzi Američanmi mladšími ako 50 rokov sa však čítanie a pozeranie správ teší zhruba rovnakej obľúbenosti. Približne štyria z desiatich amerických občanov vo vekových kategóriách 18-29 rokov a 30-49 rokov uprednostňujú čítanie správ a zhruba rovnaká skupina preferuje ich pozeranie.
Mladí dospelí Američania, ktorí preferujú čítanie správ, zároveň uprednostňujú skôr čítanie online než printových médií. Vo vekovej kategórii 18-29 rokov preferuje takýto spôsob asi 81 percent z nich a približne rovnako je to aj medzi 30-49-ročnými.
Čitatelia správ vo veku 50-64 rokov preferujú približne rovnako správy na internete ako v printových médiách (oboje asi 40 percent z nich), zatiaľ čo 65 a viac roční výrazne radšej siahajú po tlači (63 percent).
Inštitút zaznamenal aj to, že mladší Američania (vo vekovej kategórii 18-29 rokov), ktorí radšej správy pozerajú, výrazne viac preferujú ako prostriedok na ich sledovanie monitor počítača pred televíznou obrazovkou.
EANA je tradičná stavovská organizácia tlačových agentúr z Európy, ktorej členom je TASR ako jediná slovenská tlačová agentúra. Úlohou aliancie je formulovať, koordinovať a spoločnými silami riešiť výzvy agentúrnej žurnalistickej práce v dynamicky sa meniacich trhových, legislatívnych a technologických podmienkach a v otázkach autorských práv.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
nasledujúci článok >>
Depeche Mode vyrážajú na Global Spirit Tour a v máji 2017 zavítajú do Bratislavy
Depeche Mode vyrážajú na Global Spirit Tour a v máji 2017 zavítajú do Bratislavy