|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. augusta 2016
PRIESKUM: Markízu sleduje polovica a JOJ tretina divákov
Počet ľudí na Slovensku, ktorí denne pozerajú televíziu sa znižuje. V prvom polroku tohto roka bola sumárna sledovanosť všetkých televízií na úrovni 85 ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Bratislava 24. augusta (TASR) – Počet ľudí na Slovensku, ktorí denne pozerajú televíziu sa znižuje. V prvom polroku tohto roka bola sumárna sledovanosť všetkých televízií na úrovni 85 percent, čo je medziročný pokles o tri percentá. Ukázal to najnovší prieskumu MML-TGI za prvý a druhý kvartál tohto roku spoločnosti Median SK.Televíziu si tak denne zapínali takmer štyri milióny divákov. Najčastejšie si na diaľkových ovládačoch volili stanice TV Markíza, TV JOJ a Jednotka, ktoré sú aj naďalej komerčne najúspešnejšími.
TV Markízu sleduje denne polovica (51 %), TV JOJ tretina (33 %) a verejnoprávnu Jednotku štvrtina (26 %) ľudí. Dlhodobý líder na televíznom trhu pritom medziročne stratil, jeho konkurentom sa darilo. V dennej sledovanosti sa Markíza prepadla o dve percentá. Sledovanosť TV JOJ a Jednotky sa, naopak, zvýšila o jedno percento.
Treťou najsledovanejšou televíziou v prvom a druhom kvartáli tohto roku bola spravodajská TA3 so 6,8 percentnou sledovanosťou. Za ňou nasledovali stanice TV Doma (4,8 %), Dvojka (4,2 %), Plus (3,7 %), ČT1 (3,7 %), TV Dajto (3,5 %) a desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvára česká Prima (2,6 %).
V boji o diváka aj naďalej dominuje skupina Markíza Group, ktorej tri kanály dosiahli v parametri „sledoval včera“ súhrnnú sledovanosť 54 percent (medziročný pokles o dve percentá). Komerčnou dvojkou na trhu je JOJ Group, jej štyri kanály mali sledovanosť 35 percent (medziročný nárast o 1 %). Dva televízne kanály RTVS sledovalo 27 percent divákov (medziročný nárast o 1 %).
Najväčší podiel na televíznom trhu (39 %) mala v prvom a druhom kvartáli tohto roku TV Markíza, trhovou dvojkou bola TV JOJ s 22-percentným podielom na trhu, za ňou je Jednotka so 7–percentným podielom na trhu. Zvyšné TV stanice kontrolovali dokopy 22 percent trhu.
Prieskum realizovala agentúra Median SK v dňoch 11. januára až 26. júna na vzorke 4466 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR