![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Pondelok 24.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Matej
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
24. augusta 2016
PRIESKUM: Markízu sleduje polovica a JOJ tretina divákov
Počet ľudí na Slovensku, ktorí denne pozerajú televíziu sa znižuje. V prvom polroku tohto roka bola sumárna sledovanosť všetkých televízií na úrovni 85 ...
Zdieľať

Televíziu si tak denne zapínali takmer štyri milióny divákov. Najčastejšie si na diaľkových ovládačoch volili stanice TV Markíza, TV JOJ a Jednotka, ktoré sú aj naďalej komerčne najúspešnejšími.
TV Markízu sleduje denne polovica (51 %), TV JOJ tretina (33 %) a verejnoprávnu Jednotku štvrtina (26 %) ľudí. Dlhodobý líder na televíznom trhu pritom medziročne stratil, jeho konkurentom sa darilo. V dennej sledovanosti sa Markíza prepadla o dve percentá. Sledovanosť TV JOJ a Jednotky sa, naopak, zvýšila o jedno percento.
Treťou najsledovanejšou televíziou v prvom a druhom kvartáli tohto roku bola spravodajská TA3 so 6,8 percentnou sledovanosťou. Za ňou nasledovali stanice TV Doma (4,8 %), Dvojka (4,2 %), Plus (3,7 %), ČT1 (3,7 %), TV Dajto (3,5 %) a desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvára česká Prima (2,6 %).
V boji o diváka aj naďalej dominuje skupina Markíza Group, ktorej tri kanály dosiahli v parametri „sledoval včera“ súhrnnú sledovanosť 54 percent (medziročný pokles o dve percentá). Komerčnou dvojkou na trhu je JOJ Group, jej štyri kanály mali sledovanosť 35 percent (medziročný nárast o 1 %). Dva televízne kanály RTVS sledovalo 27 percent divákov (medziročný nárast o 1 %).
Najväčší podiel na televíznom trhu (39 %) mala v prvom a druhom kvartáli tohto roku TV Markíza, trhovou dvojkou bola TV JOJ s 22-percentným podielom na trhu, za ňou je Jednotka so 7–percentným podielom na trhu. Zvyšné TV stanice kontrolovali dokopy 22 percent trhu.
Prieskum realizovala agentúra Median SK v dňoch 11. januára až 26. júna na vzorke 4466 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR