Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Kultúra

24. augusta 2016

PRIESKUM: Markízu sleduje polovica a JOJ tretina divákov



Počet ľudí na Slovensku, ktorí denne pozerajú televíziu sa znižuje. V prvom polroku tohto roka bola sumárna sledovanosť všetkých televízií na úrovni 85 ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Bratislava 24. augusta (TASR) – Počet ľudí na Slovensku, ktorí denne pozerajú televíziu sa znižuje. V prvom polroku tohto roka bola sumárna sledovanosť všetkých televízií na úrovni 85 percent, čo je medziročný pokles o tri percentá. Ukázal to najnovší prieskumu MML-TGI za prvý a druhý kvartál tohto roku spoločnosti Median SK.


Televíziu si tak denne zapínali takmer štyri milióny divákov. Najčastejšie si na diaľkových ovládačoch volili stanice TV Markíza, TV JOJ a Jednotka, ktoré sú aj naďalej komerčne najúspešnejšími.

TV Markízu sleduje denne polovica (51 %), TV JOJ tretina (33 %) a verejnoprávnu Jednotku štvrtina (26 %) ľudí. Dlhodobý líder na televíznom trhu pritom medziročne stratil, jeho konkurentom sa darilo. V dennej sledovanosti sa Markíza prepadla o dve percentá. Sledovanosť TV JOJ a Jednotky sa, naopak, zvýšila o jedno percento.

Treťou najsledovanejšou televíziou v prvom a druhom kvartáli tohto roku bola spravodajská TA3 so 6,8 percentnou sledovanosťou. Za ňou nasledovali stanice TV Doma (4,8 %), Dvojka (4,2 %), Plus (3,7 %), ČT1 (3,7 %), TV Dajto (3,5 %) a desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvára česká Prima (2,6 %).

V boji o diváka aj naďalej dominuje skupina Markíza Group, ktorej tri kanály dosiahli v parametri „sledoval včera“ súhrnnú sledovanosť 54 percent (medziročný pokles o dve percentá). Komerčnou dvojkou na trhu je JOJ Group, jej štyri kanály mali sledovanosť 35 percent (medziročný nárast o 1 %). Dva televízne kanály RTVS sledovalo 27 percent divákov (medziročný nárast o 1 %).

Najväčší podiel na televíznom trhu (39 %) mala v prvom a druhom kvartáli tohto roku TV Markíza, trhovou dvojkou bola TV JOJ s 22-percentným podielom na trhu, za ňou je Jednotka so 7–percentným podielom na trhu. Zvyšné TV stanice kontrolovali dokopy 22 percent trhu.

Prieskum realizovala agentúra Median SK v dňoch 11. januára až 26. júna na vzorke 4466 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Warholove múzeum v Medzilaborciach má 25 rokov, príde aj D. Wahrol
<< predchádzajúci článok
Rytmus rozpovie svoj sídliskový sen aj na televíznych obrazovkách