|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Prieskum: Firmy nie sú pripravené na novú éru energetiky
Celosvetový prieskum Schneider Electric ukazuje, že väčšina firiem totiž zatiaľ nepodniká kroky potrebné pre zlepšenie svojej energetickej efektívnosti ani pre zníženie uhlíkovej ...
Zdieľať
BRATISLAVA 26. februára 2018 (WBN/PR) - Celosvetový prieskum Schneider Electric ukazuje, že väčšina firiem totiž zatiaľ nepodniká kroky potrebné pre zlepšenie svojej energetickej efektívnosti ani pre zníženie uhlíkovej stopy.
Sledované firmy pristupuje k manažmentu energií a k ekologickým otázkam takpovediac „po starom“. Hoci 81 % z 236 oslovených firiem už zlepšilo alebo plánuje zlepšiť svoju energetickú efektívnosť, iba 30 % z nich uvažuje zaviesť technológie, ktoré umožňujú riadiť výrobu aj spotrebu elektriny z obnoviteľných zdrojov. Ide o takzvané mikrogridy či riešenia, ktoré optimalizujú dodávku energií podľa aktuálnej spotreby (demand response).
Obdobne až 85 % podnikov tvrdí, že robia kroky pre zníženie emisií približne v takom rozsahu, ako ich konkurencia. Ekologické projekty, ktoré doteraz navrhli alebo už rozbehli, sa však sústredia predovšetkým na úsporu energií, vody a redukciu odpadov. Iba málo firiem zavádza sofistikovanejšie stratégie a pokročilé technológie pre manažment energií a znižovanie emisií.
„Spôsob výroby a spotreby elektriny sa dramaticky mení,“ hovorí Jaroslav Uhlík, generálny riaditeľ Schneider Electric Slovakia. „Spoločná snaha o úsporu energií či vody je pozitívna, ale byť iba uvedomelým spotrebiteľom nestačí. Firmy musia byť v oblasti energetiky aktívnejšie, mali by samé začať elektrinu vyrábať a spolupracovať s distribučnými spoločnosťami, s tradičnými výrobcami energií a inými novými hráčmi v energetike,“ dodáva.
Hlavná prekážka efektívnejšieho manažmentu energií je v riadení. Až 61 % respondentov uviedlo, že v oblasti energetickej efektívnosti a trvalej udržateľnosti nie sú ich firemné oddelenia skoordinované. K ďalším bariéram patrí nedostatočný dátový manažment. Údaje zo systémov na výrobu energie a riadenie spotreby sú roztrúsené po množstve pobočiek či v rôznych lokalitách.
Prieskum Schneider Electric priniesol aj niekoľko povzbudivých zistení. Viac ako polovica firiem už napríklad rozbehla alebo do dvoch rokov plánuje spustiť projekty v oblasti obnoviteľných zdrojov energií. Plány pre budúcnosť nie sú dielom iba jedného oddelenia, ale širšej spolupráce viacerých tímov. Dôležité je aj to, že sa v nich angažuje najužšie vedenie. V zhruba troch štvrtinách firiem schvaľuje tieto iniciatívy top manažment, generálni, finanční či prevádzkoví riaditelia. A hoci návratnosť investícií je pre nich stále nezanedbateľným faktorom pri rozhodovaní, podniky začínajú nazerať na takéto investície z dlhodobejšej perspektívy. Napríklad, viac ako polovica respondentov pri hodnotení projektov zohľadňuje aj vplyv na životné prostredie.
Príkladom firmy, ktorá v otázke energetického a environmentálneho manažmentu uspela, je britský poskytovateľ cloudových služieb iomart, ktorý prevádzkuje niekoľko veľkých dátových centier. Firma zhromažďuje kvantum dát o energetickej efektívnosti. Tímy zodpovedné za obstarávanie, energetický manažment a trvalú udržateľnosť ich dôsledne vyhodnocujú a spoločne navrhujú stratégie zníženia emisií a nákladov. Takáto spolupráca prináša firme výrazné úspory, pomohla k získaniu akreditácie ISO 50001 a prispela k splneniu vlastných záväzkov na zníženie uhlíkovej stopy.
Prieskum, do ktorého sa zapojili odborníci na energetickú efektívnosť a environmentálny manažment z 236 firiem z 11 odvetví, urobila pre spoločnosť Schneider Electric agentúra GreenBiz Research. Cieľom bolo zistiť, ako firmy pristupujú k takzvanému aktívnemu energetickému manažmentu, čiže ako vyvárajú stratégie pre energetiku a ekológiu, ako zbierajú a zdieľajú dáta a ako aktivity v týchto oblastiach koordinujú. Detailné výsledky výskumu nájdete na tejto stránke.
Zdroj: Webnoviny.sk - Prieskum: Firmy nie sú pripravené na novú éru energetiky © SITA Všetky práva vyhradené.
Sledované firmy pristupuje k manažmentu energií a k ekologickým otázkam takpovediac „po starom“. Hoci 81 % z 236 oslovených firiem už zlepšilo alebo plánuje zlepšiť svoju energetickú efektívnosť, iba 30 % z nich uvažuje zaviesť technológie, ktoré umožňujú riadiť výrobu aj spotrebu elektriny z obnoviteľných zdrojov. Ide o takzvané mikrogridy či riešenia, ktoré optimalizujú dodávku energií podľa aktuálnej spotreby (demand response).
Obdobne až 85 % podnikov tvrdí, že robia kroky pre zníženie emisií približne v takom rozsahu, ako ich konkurencia. Ekologické projekty, ktoré doteraz navrhli alebo už rozbehli, sa však sústredia predovšetkým na úsporu energií, vody a redukciu odpadov. Iba málo firiem zavádza sofistikovanejšie stratégie a pokročilé technológie pre manažment energií a znižovanie emisií.
„Spôsob výroby a spotreby elektriny sa dramaticky mení,“ hovorí Jaroslav Uhlík, generálny riaditeľ Schneider Electric Slovakia. „Spoločná snaha o úsporu energií či vody je pozitívna, ale byť iba uvedomelým spotrebiteľom nestačí. Firmy musia byť v oblasti energetiky aktívnejšie, mali by samé začať elektrinu vyrábať a spolupracovať s distribučnými spoločnosťami, s tradičnými výrobcami energií a inými novými hráčmi v energetike,“ dodáva.
Hlavná prekážka efektívnejšieho manažmentu energií je v riadení. Až 61 % respondentov uviedlo, že v oblasti energetickej efektívnosti a trvalej udržateľnosti nie sú ich firemné oddelenia skoordinované. K ďalším bariéram patrí nedostatočný dátový manažment. Údaje zo systémov na výrobu energie a riadenie spotreby sú roztrúsené po množstve pobočiek či v rôznych lokalitách.
Náznaky pozitívnych zmien v budúcnosti
Prieskum Schneider Electric priniesol aj niekoľko povzbudivých zistení. Viac ako polovica firiem už napríklad rozbehla alebo do dvoch rokov plánuje spustiť projekty v oblasti obnoviteľných zdrojov energií. Plány pre budúcnosť nie sú dielom iba jedného oddelenia, ale širšej spolupráce viacerých tímov. Dôležité je aj to, že sa v nich angažuje najužšie vedenie. V zhruba troch štvrtinách firiem schvaľuje tieto iniciatívy top manažment, generálni, finanční či prevádzkoví riaditelia. A hoci návratnosť investícií je pre nich stále nezanedbateľným faktorom pri rozhodovaní, podniky začínajú nazerať na takéto investície z dlhodobejšej perspektívy. Napríklad, viac ako polovica respondentov pri hodnotení projektov zohľadňuje aj vplyv na životné prostredie.
Príklady úspešných firiem
Príkladom firmy, ktorá v otázke energetického a environmentálneho manažmentu uspela, je britský poskytovateľ cloudových služieb iomart, ktorý prevádzkuje niekoľko veľkých dátových centier. Firma zhromažďuje kvantum dát o energetickej efektívnosti. Tímy zodpovedné za obstarávanie, energetický manažment a trvalú udržateľnosť ich dôsledne vyhodnocujú a spoločne navrhujú stratégie zníženia emisií a nákladov. Takáto spolupráca prináša firme výrazné úspory, pomohla k získaniu akreditácie ISO 50001 a prispela k splneniu vlastných záväzkov na zníženie uhlíkovej stopy.
Prieskum, do ktorého sa zapojili odborníci na energetickú efektívnosť a environmentálny manažment z 236 firiem z 11 odvetví, urobila pre spoločnosť Schneider Electric agentúra GreenBiz Research. Cieľom bolo zistiť, ako firmy pristupujú k takzvanému aktívnemu energetickému manažmentu, čiže ako vyvárajú stratégie pre energetiku a ekológiu, ako zbierajú a zdieľajú dáta a ako aktivity v týchto oblastiach koordinujú. Detailné výsledky výskumu nájdete na tejto stránke.
Zdroj: Webnoviny.sk - Prieskum: Firmy nie sú pripravené na novú éru energetiky © SITA Všetky práva vyhradené.