|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. marca 2015
PRIESKUM: Farmafirmy minuli vlani na reklamu viac ako 20 miliónov eur
Farmaceutické firmy minuli vlani na propagáciu voľnopredajných liekov proti chrípke a prechladnutiu viac ako 20 miliónov eur. Vyplýva to z monitoringu Ad ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Henrich Mišovič
Bratislava 12. marca (TASR) – Farmaceutické firmy minuli vlani na propagáciu voľnopredajných liekov proti chrípke a prechladnutiu viac ako 20 miliónov eur. Vyplýva to z monitoringu Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorá vychádzala z oficiálnych cenníkov médií.Zadávatelia reklám využívali na propagáciu produktov tejto kategórie najmä televíziu, ukázal prieskum. Na reklamu v nej minuli firmy 98 percent celkových výdavkov, jedno percento sa ušlo na reklamu v printe a rádiu.
Do reklamy v médiách firmy najviac investovali v mesiacoch január, február a október, december, kedy minuli 90 percent svojich rozpočtov. "Najsilnejším mesiacom bol november, keď sa preinvestovalo 25 percent z celoročných výdavkov na reklamu v tejto kategórii," informovala TASR Vladimíra Bunčáková z TNS Slovakia.
Na medikamenty uľavujúce od príznakov chrípky a nachladnutia odvysielali vlani televízie takmer 27.000 spotov v celkovej dĺžke 161 hodín. Printové médiá uverejnili 60 inzerátov na 30 stranách. V rádiu bolo odvysielaných necelých 700 reklamných spotov v celkovej dĺžke takmer 4,5 hodiny.
Najväčším zadávateľom reklám bola spoločnosť Boehringer Ingelheim, ktorá na reklamu minula 2.323.706 eur. Po nej nasleduje firma Johnson & Johnson s výdavkami vo výške 2.127.588 eur. Tretí najväčší výdavok peňazí, a to 2.046.159 eur, zaznamenala spoločnosť Novartis Pharma.
Monitoring reklamných výdavkov nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie, informovala Bunčáková. TNS Slovakia aktuálne monitoruje deväť celoštátnych televíznych a päť celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od desiatich out-of-home agentúr, dvoch kino spoločností a jedného mediálneho zastupiteľstva, ktoré zastrešuje 27 tematických televíznych staníc.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR