|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. júna 2018
Prieskum: Dánske firmy riešia GDPR najviac, slovenské len priemerne
Nové pravidlá o ochrane osobných údajov (GDPR) najviac riešia dánske firmy. Až tri zo štyroch tvrdia, že ich GDPR veľmi ovplyvňuje. Na Slovensku je ich menej a vplyv GDPR ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Bratislava 21. júna - Nové pravidlá o ochrane osobných údajov (GDPR) najviac riešia dánske firmy. Až tri zo štyroch tvrdia, že ich GDPR veľmi ovplyvňuje. Na Slovensku je ich menej a vplyv GDPR cíti len 41 % slovenských firiem. Ukazuje to prieskum, ktorý vypracovala spoločnosť EOS KSI.Dáni v rámci Európy vynikajú. V žiadnej inej krajine si toľko firiem (74 %) nemyslí, že sa ich GDPR týka. Na druhom mieste je Poľsko, kde sa novými pravidlami zaoberá 46 % firiem. Nasleduje Maďarsko a Belgicko.
Priemer v Európskej únii je pritom nižší – GDPR považuje za relevantnú tému 41 % spoločností. Väčšiu pozornosť mu venujú v západnej časti EÚ. Slovensko má totožné výsledky ako priemer EÚ, o vplyve GDPR na podnikanie tu hovorí 41 % firiem. Podobný výsledok zaznamenali aj vo Veľkej Británii, Francúzsku a Chorvátsku.
"Veľké rozdiely medzi krajinami môžu byť spôsobené tým, že niektoré firmy nemusia poznať svoje povinnosti, ktoré im z GDPR vyplývajú. Ochrana osobných údajov je v súčasnosti obrovská téma, a preto nie je prekvapivé, že aj na Slovensku ju rieši takmer každá druhá firma," komentuje Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko.
Prieskum ukázal aj to, že každá štvrtá spoločnosť v Európe sa obáva, že GDPR môže ohroziť jej obchodný model. Podľa Šoltesa je preto dôležité, aby si buď sami zistili, aké povinnosti sa na ne vzťahujú, alebo sa poradili s konzultantmi. Práve nesprávne informácie o GDPR často vyvolávajú paniku a zbytočný strach o budúcnosť firiem.
GDPR nadobudlo účinnosť 25. mája a firmám prinieslo rad nových povinností. Svojich zákazníkov musia omnoho presnejšie ako v minulosti informovať, čo robia s ich osobnými údajmi a komu ich poskytujú. Zákazníci zároveň získavajú právo požiadať o úplné vymazanie svojich údajov z databáz firiem. Každý únik osobných údajov musia firmy bezprostredne nahlásiť a navrhnúť riešenie.
Za nedodržanie týchto ustanovení hrozí pokuta až do výšky 20 miliónov eur alebo do výšky štyroch percent celosvetového ročného obratu firmy.