|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. januára 2017
PRIESKUM: Aktivity na sociálnej sieti môžu vyvolať aj negatívne pocity
Sociálne médiá sa stali neoddeliteľnou súčasťou života. Mnohí v nich našli spôsob, ako ostať v kontakte so svojimi blízkymi či priateľmi a ako sa s nimi podeliť ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 10. januára (TASR) - Sociálne médiá sa stali neoddeliteľnou súčasťou života. Mnohí v nich našli spôsob, ako ostať v kontakte so svojimi blízkymi či priateľmi a ako sa s nimi podeliť o svoje zážitky.Prieskum spoločnosti Kaspersky Lab však ukázal, že aktivity na sociálnych sieťach môžu vyvolať aj negatívne pocity. Vo väčšine prípadov išlo o sklamanie z nedosiahnutia očakávaného počtu „lajkov“, pričom 42 % respondentov sa priznalo k žiarlivosti, keď ich známi boli úspešnejší so svojimi príspevkami ako oni. A nezriedka sa nájdu aj takí, ktorých šťastnejší život priateľov na sociálnych sieťach privádza k závisti a frustrácii.
Prieskum, ktorého sa zúčastnilo 16.750 respondentov z celého sveta, odhalil frustráciu ľudí zo sociálnych médií. Ukázalo sa, že ľudia často opúšťajú sociálne siete s negatívnymi pocitmi, a to z rôznych dôvodov. Tie v mnohých prípadoch dokonca potlačia všetky pozitívne zážitky či skúsenosti.
Väčšina ľudí (65 %) využíva sociálne siete na to, aby ostala v kontakte s priateľmi, známymi či kolegami, alebo len pre pobavenie (60 %). Mnohí trávia hodiny vytváraním vlastného digitálneho profilu plného pozitívnych momentov, uverejňujú príspevky, ktoré ich zaujali či pobavili (61 %) a s veľkou obľubou zdieľajú svoje zážitky z dovoleniek či prázdnin (43 %).
Až 72 % ľudí prekáža na sociálnych sieťach reklama, ktorá je podľa nich stále dotieravejšia a vyrušuje ich v online komunikácii. Dôvodov na frustráciu je však oveľa viac. Napriek tomu, že sa väčšina teší z interakcie na sociálnych sieťach, nie vždy odchádzajú zo svojej online návštevy s pozitívnymi pocitmi. Rozpačito na nich môžu pôsobiť napríklad aj veselé príspevky priateľov plné zážitkov z dovoleniek, osláv či iných úspechov. Pretože práve tie môžu v ľuďoch vyvolať závisť, ba dokonca žiarlivosť nad tým, že si niekto užíva život viac než oni.
V prieskume totiž uviedlo napríklad až 59 % respondentov, že boli nešťastní po vzhliadnutí príspevkov z osláv, na ktoré neboli pozvaní. V mnohých prípadoch (45 %) vyvolali v ľuďoch negatívne emócie aj šťastné príspevky z dovoleniek. Rovnako frustrujúco pôsobí na niektorých prezeranie si vlastných príspevkov z minulosti, najmä ak majú pocit, že kedysi prežívali oveľa priaznivejšie obdobie ako v súčasnosti.
K podobným záverom došiel aj ďalší z prieskumov spoločnosti Kaspersky Lab, zameraný na vzťah používateľov k sociálnym sieťam. V ňom až 78 % percent respondentov potvrdilo, že zvažujú zrušenie svojho profilu na sociálnych sieťach, no boja sa straty svojich digitálnych spomienok, fotografií či kontaktu s priateľmi. Udržanie kontaktu s priateľmi a blízkymi môže byť problematické.
Súvisiace články:
Táto aplikácia zistí, čo všetko o vás Facebook vie (8. 11. 2016)
Pozrite sa, prečo vyšetrujú šéfa Facebooku Zuckerberga (4. 11. 2016)
VIAC MŔTVYCH AKO ŽIVÝCH: Z Facebooku bude najväčší virtuálny cintorín (8. 3. 2016)
Zuckerberg sa stal otcom, akcie vo Facebooku venuje na dobročinnosť (2. 12. 2015)
Facebook má nový rekord: Trhovú hodnotu 250 miliárd dolárov (14. 7. 2015)
Zisk Facebooku aj naďalej prudko rastie, chystá sa viac investovať (31. 1. 2015)
Panika vo svete, Facebook mal globálny výpadok (19. 6. 2014)
Facebook odkúpi spoločnosť WhatsApp (20. 2. 2014)
Facebook zmenil nastavenia ochrany údajov pre tínedžerov (17. 10. 2013)
Facebook obchoduje s akciami, už vstúpil na burzu (2. 2. 2012)