|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. júla 2017
Priemerný počet a podiel vystavených slovenských výrobkov klesol
Priemerný počet a podiel vystavených slovenských výrobkov v obchodoch klesol. V sledovaných 32 kategóriách (vrátane 92 podkategórií) klesol absolútny počet vystavení ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Bratislava 20. júla (TASR) - Priemerný počet a podiel vystavených slovenských výrobkov v obchodoch klesol. V sledovaných 32 kategóriách (vrátane 92 podkategórií) klesol absolútny počet vystavení z 2363 na 2191, čiže o 7,2 %. Ukázal to aktuálny prieskum spoločnosti GfK, ktorý sa uskutočnil v 360 prevádzkach siedmich potravinových reťazcov po Slovensku.Podiel domácej produkcie na pultoch obchodných reťazcov je dlhodobo diskutovanou témou na Slovensku. Výsledky prieskumu ukázali, že na pultoch obchodných sietí je v priemere vystavených 37 % slovenských výrobkov, čo predstavuje pokles o 2 percentuálne body oproti minuloročnému meraniu.
Ako uviedli dnes v Bratislave na stretnutí s novinármi predstavitelia spoločnosti Kaufland, problematiku je nutné posudzovať komplexne, keďže je rozdiel či sa použije percentuálne alebo absolútne porovnanie, teda konkrétny počet výrobkov slovenského pôvodu.
Podľa prieskumu Kaufland počet výrobkov slovenského pôvodu v reťazci oproti minulému roku stúpol, a to o 133 na aktuálnych 5443 vystavení. Najviac vystavení je v kategóriách pivo, vody, víno a liehoviny, najmenej v kategórii oleje, chladené mäso, dezerty a maslo. Najviac vystavených slovenských výrobkov sa nachádza v prevádzkach Kaufland a Tesco. Tie dosahujú viac ako dvojnásobné počty vystavenia slovenských výrobkov v porovnaní s priemerom konkurencie.
"Na základe výsledkov prieskumu by sme radi zdôraznili, že podiel vystavených domácich potravín je do výraznej miery ovplyvnený aj veľkosťou predajní, ktoré majú jednotlivé reťazce. Nie je korektné porovnávať maloformátové predajne a veľké supermarkety, ktoré sa výrazne rozlišujú v šírke sortimentu a teda logicky aj v počtoch vystavení, vrátane vystavení slovenských výrobkov," zdôraznil Martin Gärtner, hovorca spoločnosti Kaufland Slovenská republika, v.o.s.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR