|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 18.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Sláva, Slávka
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. septembra 2013
Prichádza VW e-Golf. Stane sa z neho neúspešný elektromobil?
Podľa nášho názoru ide len o ďalší z radov elektromobilov, ktorých najväčšou slabinou je dojazd a druhou najväčšou bude cena. Tú však zatiaľ nepoznáme. Predstavme si však parametre nového ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. septembra (WEBNOVINY) - Podľa nášho názoru ide len o ďalší z radov elektromobilov, ktorých najväčšou slabinou je dojazd a druhou najväčšou bude cena. Tú však zatiaľ nepoznáme. Predstavme si však parametre nového elektrického VW.
Pohon hatchbacku zabezpečuje elektromotor s výkonom 85 kW (115 k) a maximálnym krútiacim momentom 270 Nm. E-Golf zrýchli na 100 km/h za 10,4 sekundy a maximálne dosiahne elektronicky limitovanú rýchlosť 140 km/h.
To všetko však platí v ideálnych podmienkach. Vtedy má dojazd elektromobilu hodnotu 190 km/h.
Lítium-iónové batérie majú kapacitu 24,2 kWh. V reálnej premávke so zapnutými spotrebičmi bude dojazd oveľa nižší. V meste obzvlášť.
V oblasti výbavy a elektrických spotrebičov VW robil isté kompromisy, no na palube je rozhodne veľa vecí, ktoré spotrebujú slušnú dávku elektrickej energie. Za všetky spomeniem napríklad automatickú klimatizáciu, navigáciu alebo vyhrievanie čelného skla. Automobilka však vo veľkom využila LED diódy. Sú prakticky všade v rátane hlavných svetiel.
Šetreniu energie bude napomáhať aj štvorstupňová rekuperácia energie. V maximálnom režime bude dokonca rekuperovať pri brzdení energiu aj samotný motor. Šetrný vodič bude môcť zvoliť napríklad režim ECO alebo ECO+. Systém mu síce obmedzí výkon, vypne mu nepotrebné spotrebiče a zníži maximálku, no predĺži dojazd.
Ďalším štandardným problémom elektromobilov je doba nabíjania. E-Golf to zvládne za 9 hodín. Rýchlonabíjačka obnoví až 80 percent energie za pol hodinu, no jej využitie nebude možné všade.
Ceny síce zatiaľ nepoznáme, no obávam sa, že VW bude chcieť za e-Golf viac ako 25 000 eur.
Autor: topspeed.sk
Pohon hatchbacku zabezpečuje elektromotor s výkonom 85 kW (115 k) a maximálnym krútiacim momentom 270 Nm. E-Golf zrýchli na 100 km/h za 10,4 sekundy a maximálne dosiahne elektronicky limitovanú rýchlosť 140 km/h.
To všetko však platí v ideálnych podmienkach. Vtedy má dojazd elektromobilu hodnotu 190 km/h.
Lítium-iónové batérie majú kapacitu 24,2 kWh. V reálnej premávke so zapnutými spotrebičmi bude dojazd oveľa nižší. V meste obzvlášť.
V oblasti výbavy a elektrických spotrebičov VW robil isté kompromisy, no na palube je rozhodne veľa vecí, ktoré spotrebujú slušnú dávku elektrickej energie. Za všetky spomeniem napríklad automatickú klimatizáciu, navigáciu alebo vyhrievanie čelného skla. Automobilka však vo veľkom využila LED diódy. Sú prakticky všade v rátane hlavných svetiel.
Šetreniu energie bude napomáhať aj štvorstupňová rekuperácia energie. V maximálnom režime bude dokonca rekuperovať pri brzdení energiu aj samotný motor. Šetrný vodič bude môcť zvoliť napríklad režim ECO alebo ECO+. Systém mu síce obmedzí výkon, vypne mu nepotrebné spotrebiče a zníži maximálku, no predĺži dojazd.
Ďalším štandardným problémom elektromobilov je doba nabíjania. E-Golf to zvládne za 9 hodín. Rýchlonabíjačka obnoví až 80 percent energie za pol hodinu, no jej využitie nebude možné všade.
Ceny síce zatiaľ nepoznáme, no obávam sa, že VW bude chcieť za e-Golf viac ako 25 000 eur.
Autor: topspeed.sk