|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Pricemania zmapovala nákupné správanie Slovákov na internete
V súčasnej dobe má už prístup k internetu takmer každý. Dajú sa tu nájsť informácie, realizovať platby, nakupovať a veľa iného. Život bez neho si už ani nevieme predstaviť. Vznikajú nové možnosti ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. júla (WBN/PR) - V súčasnej dobe má už prístup k internetu takmer každý. Dajú sa tu nájsť informácie, realizovať platby, nakupovať a veľa iného. Život bez neho si už ani nevieme predstaviť. Vznikajú nové možnosti pripojenia sa na internet a nerobí nám problém pohodlne surfovať na smartfóne či tablete takmer kdekoľvek.
Portál Pricemania.sk, ktorý porovnáva ceny tovarov medzi takmer 6000 e-shopmi, a pomáha tak spotrebiteľom s rozhodovaním pri nákupe cez internet, sa rozhodol vykonať veľký prieskum spotrebiteľského správania na internete. Do tohto online prieskumu bolo zapojených 5 210 respondentov rôznych vekových kategórií zo všetkých krajov Slovenska. Cieľom bolo zistiť, koľko času trávia na internete, na aké činnosti ho najviac využívajú, ktoré sociálne siete používajú či aké zariadenia a miesta pripojenia preferujú. Taktiež prináša odpovede na otázky, ako vyzerá typické nakupovanie cez internet – ako často užívatelia nakupujú, čo nakupujú a koľko eur mesačne minú. Jednotlivé odpovede sme analyzovali aj podľa veku či pohlavia.
Na internete trávime 1-3 hodiny denne
Prieskum ukázal, že presne polovica internetových užívateľov tu trávi v priemere 1 až 3 hodiny denne. O čosi viac, 4 až 6 hodín denne je pripojených 27 % ľudí a 6 až 9 hodín denne je online 10 % z nás. Nájdu sa aj takí, ktorí sú pripojení 10 a viac hodín denne, no tí sú skôr výnimkou.
Internet ako zdroj informácií
Na internete nájdeme v dnešnej dobe naozaj čokoľvek. Väčšina ľudí ho najčastejšie navštevuje kvôli vyhľadávaniu všeobecných informácií (31 %), no niektorí naň chodia najmä kvôli komunikácii s ostatnými (18 %). Tých, ktorí internet používajú prevažne kvôli práci je 16 %. Primárne na nákup produktov a služieb využíva internet 6 % užívateľov.
Na Slovensku najmä Facebook
Sociálne siete sú stále rozširujúcim sa fenoménom. Väčšina ľudí na Slovensku ostáva verná najmä Facebooku, ktorý používa až 77 % internetových užívateľov. Vcelku využívaným je tiež Google+, na ktorom je aktívnych 40 % používateľov. Sociálne siete, akými sú Instagram, LinkedIn, Twitter a Pinterest na Slovensku až také obrovské úspechy nežnú a používa ich iba necelých 10 % Slovákov zapojených do prieskumu. Žiadne sociálne siete v súčasnosti nevyužíva 11 % užívateľov internetu.
Z notebooku v pohodlí domova
Notebook ako prostriedok pripojenia na internet preferuje najviac ľudí, a to konkrétne 45 % z nás. Po ňom nasleduje desktop (klasický počítač), cez ktorý sa najčastejšie pripája presná štvrtina užívateľov. Ten tesne doháňa smartfón s 23 %. Tablet ako najčastejšie používané zariadenie surfovania po internete využíva iba necelých 8 % používateľov, no zaujímavosťou je, že viac ho na túto činnosť používajú ženy ako muži.
Vďaka smartfónom, tabletom a mobilnému internetu sa ľudia môžu pripájať naozaj z kadekoľvek. Z nášho prieskumu však vyplynulo, že napriek tejto skutočnosti niet nad pohodlie domova, z ktorého najčastejšie navštevuje internet až 69 % ľudí. V teréne surfuje po internete 16 % ľudí a v práci tak robí 15 %.
Takmer všetci nakúpime online aspoň párkrát za rok
Väčšina internetových užívateľov (56 %) uskutoční nákup na internete niekoľkokrát za rok. Častejšie, a to niekoľkokrát do mesiaca nakúpi online 35 % ľudí. Párkrát do týždňa tak spraví každý dvadsiaty. Aj keď ich nie je veľa, no nájdu sa aj takí, ktorí uskutočňujú nákupy na dennej báze (1 %).
Ak sa na frekvenciu nákupov pozrieme z pohľadu vekových kategórií, výrazné rozdiely sa medzi nimi nenachádzajú. V každej vekovej skupine dominuje práve odpoveď "niekoľkokrát za rok” nasledovaná nákupmi niekoľkokrát za mesiac.
Minieme do 100 €
Väčšina z nás minie na nákupy cez internet do 100 € mesačne, pričom najviac – a to až každý druhý online nakupujúci – tu nechá priemerne do 50 € mesačne. Vo väčších hodnotách, od 50 do 100 € za mesiac nakupuje presná tretina. Rozdiely mesačných výdavkov sa medzi jednotlivými vekovými kategóriami veľmi nelíšia, no najsilnejšia skupina míňajúcich 101 – 200 € je práve vo veku 31 – 40 rokov a 41 – 60 rokov.
Nakupuje sa najmä elektronika
Jednoznačne najnakupovanejšou kategóriou tovarov na internete je elektronika, ktorú tu vyhľadáva až 63 % nakupujúcich. Po nej nasleduje oblečenie, ktoré najčastejšie nakupuje 39 % ľudí a spotrebiče, kupované presnou štvrtinou. Knihy a kozmetiku nakupuje do 20 %. Medzi menej často kupované tovary patria hodinky a šperky (10 %), nábytok (5 %) a filmy a hudba (4 %).
Elektroniku a spotrebiče nakupujú cez internet oveľa viac muži ako ženy, a to až dvakrát častejšie. Pri oblečení a kozmetike je to presne naopak – častejšie ich nakupujú práve ženy. Taktiež filmy a hudba sú kupované skôr mužmi ako ženami, ktoré častejšie lákajú hodinky a šperky či nábytok.
Čo sa týka otázky veku, elektroniku kupujú všetci v kategóriách 19 – 30 rokov, 31 – 40 rokov a 41 – 60 rokov takmer rovnako (každá skupina v okolí 30 %). Pri spotrebičoch dominujú ľudia vo veku 41 – 60 rokov (40 %) nasledovaní ľuďmi vo veku 31 – 40 rokov (30 %) a 19 – 30 rokov (20 %). Oblečenie najviac nakupujú ľudia vo veku 19 – 30 rokov (až 36 %).
Portál Pricemania.sk, ktorý porovnáva ceny tovarov medzi takmer 6000 e-shopmi, a pomáha tak spotrebiteľom s rozhodovaním pri nákupe cez internet, sa rozhodol vykonať veľký prieskum spotrebiteľského správania na internete. Do tohto online prieskumu bolo zapojených 5 210 respondentov rôznych vekových kategórií zo všetkých krajov Slovenska. Cieľom bolo zistiť, koľko času trávia na internete, na aké činnosti ho najviac využívajú, ktoré sociálne siete používajú či aké zariadenia a miesta pripojenia preferujú. Taktiež prináša odpovede na otázky, ako vyzerá typické nakupovanie cez internet – ako často užívatelia nakupujú, čo nakupujú a koľko eur mesačne minú. Jednotlivé odpovede sme analyzovali aj podľa veku či pohlavia.
Na internete trávime 1-3 hodiny denne
Prieskum ukázal, že presne polovica internetových užívateľov tu trávi v priemere 1 až 3 hodiny denne. O čosi viac, 4 až 6 hodín denne je pripojených 27 % ľudí a 6 až 9 hodín denne je online 10 % z nás. Nájdu sa aj takí, ktorí sú pripojení 10 a viac hodín denne, no tí sú skôr výnimkou.
Internet ako zdroj informácií
Na internete nájdeme v dnešnej dobe naozaj čokoľvek. Väčšina ľudí ho najčastejšie navštevuje kvôli vyhľadávaniu všeobecných informácií (31 %), no niektorí naň chodia najmä kvôli komunikácii s ostatnými (18 %). Tých, ktorí internet používajú prevažne kvôli práci je 16 %. Primárne na nákup produktov a služieb využíva internet 6 % užívateľov.
Na Slovensku najmä Facebook
Sociálne siete sú stále rozširujúcim sa fenoménom. Väčšina ľudí na Slovensku ostáva verná najmä Facebooku, ktorý používa až 77 % internetových užívateľov. Vcelku využívaným je tiež Google+, na ktorom je aktívnych 40 % používateľov. Sociálne siete, akými sú Instagram, LinkedIn, Twitter a Pinterest na Slovensku až také obrovské úspechy nežnú a používa ich iba necelých 10 % Slovákov zapojených do prieskumu. Žiadne sociálne siete v súčasnosti nevyužíva 11 % užívateľov internetu.
Z notebooku v pohodlí domova
Notebook ako prostriedok pripojenia na internet preferuje najviac ľudí, a to konkrétne 45 % z nás. Po ňom nasleduje desktop (klasický počítač), cez ktorý sa najčastejšie pripája presná štvrtina užívateľov. Ten tesne doháňa smartfón s 23 %. Tablet ako najčastejšie používané zariadenie surfovania po internete využíva iba necelých 8 % používateľov, no zaujímavosťou je, že viac ho na túto činnosť používajú ženy ako muži.
Vďaka smartfónom, tabletom a mobilnému internetu sa ľudia môžu pripájať naozaj z kadekoľvek. Z nášho prieskumu však vyplynulo, že napriek tejto skutočnosti niet nad pohodlie domova, z ktorého najčastejšie navštevuje internet až 69 % ľudí. V teréne surfuje po internete 16 % ľudí a v práci tak robí 15 %.
Takmer všetci nakúpime online aspoň párkrát za rok
Väčšina internetových užívateľov (56 %) uskutoční nákup na internete niekoľkokrát za rok. Častejšie, a to niekoľkokrát do mesiaca nakúpi online 35 % ľudí. Párkrát do týždňa tak spraví každý dvadsiaty. Aj keď ich nie je veľa, no nájdu sa aj takí, ktorí uskutočňujú nákupy na dennej báze (1 %).
Ak sa na frekvenciu nákupov pozrieme z pohľadu vekových kategórií, výrazné rozdiely sa medzi nimi nenachádzajú. V každej vekovej skupine dominuje práve odpoveď "niekoľkokrát za rok” nasledovaná nákupmi niekoľkokrát za mesiac.
Minieme do 100 €
Väčšina z nás minie na nákupy cez internet do 100 € mesačne, pričom najviac – a to až každý druhý online nakupujúci – tu nechá priemerne do 50 € mesačne. Vo väčších hodnotách, od 50 do 100 € za mesiac nakupuje presná tretina. Rozdiely mesačných výdavkov sa medzi jednotlivými vekovými kategóriami veľmi nelíšia, no najsilnejšia skupina míňajúcich 101 – 200 € je práve vo veku 31 – 40 rokov a 41 – 60 rokov.
Nakupuje sa najmä elektronika
Jednoznačne najnakupovanejšou kategóriou tovarov na internete je elektronika, ktorú tu vyhľadáva až 63 % nakupujúcich. Po nej nasleduje oblečenie, ktoré najčastejšie nakupuje 39 % ľudí a spotrebiče, kupované presnou štvrtinou. Knihy a kozmetiku nakupuje do 20 %. Medzi menej často kupované tovary patria hodinky a šperky (10 %), nábytok (5 %) a filmy a hudba (4 %).
Elektroniku a spotrebiče nakupujú cez internet oveľa viac muži ako ženy, a to až dvakrát častejšie. Pri oblečení a kozmetike je to presne naopak – častejšie ich nakupujú práve ženy. Taktiež filmy a hudba sú kupované skôr mužmi ako ženami, ktoré častejšie lákajú hodinky a šperky či nábytok.
Čo sa týka otázky veku, elektroniku kupujú všetci v kategóriách 19 – 30 rokov, 31 – 40 rokov a 41 – 60 rokov takmer rovnako (každá skupina v okolí 30 %). Pri spotrebičoch dominujú ľudia vo veku 41 – 60 rokov (40 %) nasledovaní ľuďmi vo veku 31 – 40 rokov (30 %) a 19 – 30 rokov (20 %). Oblečenie najviac nakupujú ľudia vo veku 19 – 30 rokov (až 36 %).