|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Pavel Neubauer
Bratislava 19. februára (TASR) - Viac ako 203.000 ľudí sa v súčasnosti na Slovensku zaoberá priamym predajom. Znamená to, že aj Slovensko kopíruje celosvetový trend rastu takejto formy predaja. Ako povedala v utorok v Bratislave na stretnutí s médiami, predsedníčka Združenia priameho predaja Lucia Záleská, ročný obrat sa pohybuje na úrovni 155 miliónov eur. Z globálneho pohľadu najvýznamnejšími trhmi sa pre priamy predaj stali USA a Čína s medziročným rastom 18 %.Podľa prieskumu asociácie SELDIA realizovaného medzi priamymi predajcami Európskej únie sa opätovne potvrdilo, že v Európe sa priamemu predaju venujú primárne ženy. Podobne je tomu aj na Slovensku, kde až 94 % predajcov sú ženy a najčastejším modelom priameho predaja je žena vo veku 42 rokov, ktorá tejto podnikateľskej činnosti venuje v priemere osem rokov.
Aj naďalej na Slovensku dominuje priamy predaj kozmetiky (38 %), wellness produktov a doplnkov stravy (25 %) a výrobkov pre domácnosť či spotrebného tovaru (23 %). Priami predajcovia, podľa Záleskej, si na svojej práci vážia najmä to, že im dáva slobodu, flexibilitu a nezávislosť.
Zduženie, ako ďalej uviedla, obhajuje záujmy svojich členských firiem a prispieva aj k ochrane samotných spotrebiteľov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR