![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Priamy predaj: Na odbyt ide kozmetika a výživové doplnky
Na tlačovej konferencii Združenia priameho predaja (ZPP), ktorá sa uskutočnila vo štvrtok 19. novembra 2015 v centre Bratislavy, sa zúčastnili predstavitelia združenia, zástupcovia ...
Zdieľať

Združenie priameho predaja (ZPP) vo štvrtok 19. novembra 2015 zorganizovalo tlačovú besedu v Bratislave, na ktorej sa rozoberala téma "Priamy predaj a ochrana spotrebiteľa", ako aj výsledky priameho predaja na Slovensku, v Európe, ale aj vo svete za rok 2014. Prieskum Európskej asociácie priameho predaja SELDIA, ktorej je ZPP členom ukázal, že priamy predaj, zakladajúci si na osobnom vzťahu predávajúceho a kupujúceho, je čoraz populárnejší. V Európe bol v roku 2014 zaznamenaný 3,4-percentný medziročná nárast v tržbách, pričom najväčšmi sa tejto maloobchodnej sfére darí v Nemecku, Veľkej Británii, Taliansku, Francúzsku a Poľsku. Dovedna firmy zaoberajúce sa priamym predajom v Európe predali tovar asi za 25 miliárd eur.
Priamym predajom sa živia najmä ženy
Na Slovensku takisto oblasť priameho predaja prekvitá o čom svedčí 130-miliónový obrat v roku 2014 a 180-tisíc priamych predajcov pôsobiacich v našej krajine z celkových 13,9 milióna priamych predajcov pôsobiacich v celej Európe. Ukázalo sa, že všeobecne sa priamym predajom zaoberajú viac ženy (79 %) ako muži (21 %), pričom väčšina predajcov (80 %) má tento druh zárobkovej činnosti len na čiastočný úväzok. Na plný pracovný úväzok sa týmto druhom predaja zaoberá len zvyšných 20 % predajcov.
Dominuje kozmetika
Najobľúbenejšími produktmi, ktoré si európski spotrebitelia kupujú prostredníctvom priameho predaja, sú tie z oblasti kozmetiky. Kozmetické produkty tvoria až 36 % zo všetkých predaných produktov prostredníctvom priameho predaja. Ďalej sú obľúbené wellness produkty (23 %), domáce potreby (10 %), domáce nástroje (9 %), oblečenie (8 %), populárny je aj predaj produktov potrebných pre starostlivosť o domácnosť (6 %), potraviny (3 %), knihy a hračky (2 %) či úžitkový tovar (2%). 1 percento tvorí predaj ostatných produktov.
O Združení priameho predaja (ZPP)
Hlavným predmetom činnosti ZPP je podpora priameho predaja na Slovensku, presadzovanie záujmov členských firiem, resp. predajcov, a ochrana samotného spotrebiteľa, resp. kupujúceho. Priamy predaj je založený na osobnom vzťahu medzi predávajúcim a jeho klientom, čo korešponduje aj s celou filozofiou ZPP. Cieľom združenia je udržať vyváženú situáciu na trhu a zabezpečiť, aby boli pravidlá priameho predaja dodržané zo strany predávajúcich firiem a ich priamych predajcov, pričom jeho hlavnou úlohou je chrániť.
Členovia ZPP
Členmi Združenia priameho predaja sú svetoznáme spoločnosti pôsobiace v sektore priameho predaja v maloobchodnom prostredí. Patrí k nim americká spoločnosť Amway predávajúca vitamíny, minerály, doplnky stravy, kozmetiku a zariadenie na úpravu vody, švajčiarska spoločnosť JUST ponúkajúca prírodné kozmetické prípravky, doplnky zdravej výživy, koreninové zmesi, sirupy či bujóny, spoločnosť Mary Kay® zaoberajúca sa predajom pleťovej a dekoratívnej kozmetiky, spoločnosť Nu Skin, ktorá sa zaoberá predajom produktov proti starnutiu a doplnkov výživy, ďalej prírodná švédska kozmetika Oriflame a napokon spoločnosť PartyLite vyrábajúca sviečky, vône a doplnky pre domácnosť.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.