|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. februára 2006
Priame škody z neprivatizácie Carga sú niekoľko sto miliónov
Priame škody z neprivatizácie Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) sa odhadujú podľa ministra dopravy Pavla Prokopoviča na niekoľko sto miliónov korún. "Najväčšou škodou ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. februára (WN/SITA) - Priame škody z neprivatizácie Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) sa odhadujú podľa ministra dopravy Pavla Prokopoviča na niekoľko sto miliónov korún. "Najväčšou škodou podľa môjho názoru je však to, že ostatné konkurenčné firmy mali možnosť nahliadnuť do obchodných zámerov spoločnosti, jej cenotvorby, obchodných plánov či koncepcií do budúcnosti," povedal po rokovaní vlády minister dopravy. Tieto faktory sa podľa neho nedajú vyčísliť, avšak určite to bude mať negatívne dôsledky na ďalších chod ZSSK Cargo. "Priama strata je ťažko vyčísliteľná, lebo predajom spoločností sa mala zvýšiť ich rentabilita, kvalita a mal sa zabezpečiť ich rozvoj a pri tom je veľmi ťažko vyčísliť dopad neprivatizácie," reagoval minister hospodárstva Jirko Malchárek na odhad priamych škôd v súvislosti so zastavením viacerých privatizačných procesov.
Ako ďalej konštatoval Prokopovič, nebude na vládu predkladať návrh na výber strategického investora pre ZSSK Cargo. "Poradca aj výberová komisia mi predložili návrh so svojim odporúčaním na investora, budem však rešpektovať rozhodnutie vlády o neprijímaní privatizačných rozhodnutí," vysvetlil Prokopovič. Dodal, že on nikdy nehovoril o zastavení privatizácie, ako to však bude ďalej, bude závisieť od novej vlády.
Výberová komisia pre privatizáciu odporučila ministrovi dopravy ako najvhodnejšie investora konzorcium, ktoré je zložené z rakúskej spoločnosti Rail Cargo a investičnej skupiny J&T. To ponúklo podmienenú cenu za firmu 13,8 mld. Sk. Či sa však privatizácia ukončí, je otázne. Vzhľadom na predčasné parlamentné voľby sa slovenská vláda zaviazala nerobiť už žiadne privatizačné rozhodnutia a na odobrenie privatizácie ZSSK Cargo tak potrebuje súhlas aj opozičných strán. Tie sa však k tejto otázke postavili skôr negatívne. Ak by sa vláda aj napriek nesúhlasu opozície pokúsila predať ZSSK Cargo, čelila by návrhom na odvolanie premiéra.
FOTO:SITA