|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. marca 2015
Pri Žiline začali raziť diaľničný tunel Považský Chlmec
Slávnostným posvätením a osadením sošky sv. Barbory odštartovala výstavba tunela Považský Chlmec na stavbe diaľnice D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno. Tunel dostal meno Daniela po manželke primátora Žiliny Igora Chomu. Na ...
Zdieľať
Slávnostným posvätením a osadením sošky sv. Barbory odštartovala výstavba tunela Považský Chlmec na stavbe diaľnice D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno. Tunel dostal meno Daniela po manželke primátora Žiliny Igora Chomu. Na snímke minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek (tretí sprava) v rozhovore s manželkou primátora Žiliny Danielou Chomovou. V Považskom Chlmci 10. marca 2015. Foto: TASR/Radovan Stoklasa
Žilina 10. marca (TASR) – Diaľničný tunel Považský Chlmec, dlhý 2,2 kilometra (km), dnes začali raziť v mieste stavby stredného portálu. Tunel je súčasťou 4,2-km úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno, ktorý má stáť 255 miliónov eur, s termínom dokončenia jún 2017.„Stojíme na mieste, ktoré bude v budúcnosti pod zemou, pretože sme viac-menej v strede tunela. To umožňuje razenie až zo štyroch strán, takže výstavba by mala byť rýchla. Úsek je špecifický aj tým, že zo 4,2 km jeho dĺžky je 2,2 km v tuneli a takmer 2 km na estakáde, ktorá vedie cez Hričovskú priehradu. Je to jeden z najnáročnejších úsekov, pretože po klasickom teréne nejde skoro žiadna jeho časť,“ zhodnotil dnes minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).
Zdôraznil, že severozápadný obchvat Žiliny vodičom ušetrí desiatky minút, ktoré už nebudú tráviť v kolónach alebo na križovatkách v centre a zvýši sa bezpečnosť na cestách v meste. „Dôležité tiež je, že postupujeme v budovaní diaľničného prepojenia s naším severným susedom. Slovensko dnes nemá s Poľskom potrebné diaľničné spojenie, čím trpí nielen vzájomný obchod a vzťahy, ale aj ľudia žijúci pri hlavných cestných ťahoch,“ upozornil Počiatek.
Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milan Gajdoš doplnil, že razenie obidvoch tunelových rúr od stredu aj z východného a západného portálu by mohlo zdvojnásobiť rýchlosť prác. „Predpokladá sa, že od stredu aj zo západu bude razená časť, ktorá sa týka západnej časti tunela. Východná časť tunela bude zatiaľ razená len z jednej strany. Prerazenie tunelových rúr by mohlo byť na jar budúceho roka,“ dodal.
V súčasnosti sú v okolí Žiliny vo výstavbe štyri diaľničné tunely (Považský Chlmec, Žilina, Ovčiarsko a Višňové) v celkovej dĺžke takmer 13 kilometrov. Všetky rozostavané diaľničné úseky v Žilinskom kraji na diaľniciach D1 a D3 sú spolufinancované z eurofondov cez Operačný program Doprava a nový Operačný program Integrovaná infraštruktúra. Operačný program Doprava 2007 – 2013, ktorý pokrýva najvýznamnejšie projekty na budovanie dopravnej infraštruktúry na Slovensku, v týchto dňoch prekročil hranicu čerpania na úrovni 2 miliárd eur.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR