|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Pri výbere piva je najdôležitejšia chuť
Spoločnosť HEINEKEN uvádza na Slovensku nový program na podporu pivnej kategórie s názvom Sedem chutí piva. Jeho cieľom je rozvíjať vedomosti konzumentov o rôznorodých chutiach zlatého moku a povzbudiť ...
Zdieľať
BRATISLAVA 6. mája (WBN/PR) - Spoločnosť HEINEKEN uvádza na Slovensku nový program na podporu pivnej kategórie s názvom Sedem chutí piva. Jeho cieľom je rozvíjať vedomosti konzumentov o rôznorodých chutiach zlatého moku a povzbudiť ich tak k hlbšiemu objavovaniu pestrého sveta piva. Program Sedem chutí piva vychádza z rozsiahleho spotrebiteľského prieskumu realizovaného na troch európskych trhoch na vzorke 1800 respondentov. Rôznorodé chute piva známe u nás aj vo svete zoraďuje do siedmich chuťových kategórií, od sladkých a ovocných, cez mierne horké a chmeľové, až po ťažšie korenisté, sladové či tmavé.
"Pivo ako kategória čelí v súčasnom svete mnohým výzvam. Konzumenti ho často v konkurencii moderných miešaných drinkov či vína nespravodlivo považujú za chuťovo jednotné, a najmä mladšia generácia či ženy pivo vnímajú jednoducho ako príliš horké. Tieto predsudky im bránia objavovať rôznorodý svet pivných chutí, a tak znalosti o pive a jednotný "pivný jazyk" chýbajú aj u tradičných pivárov," hovorí Hana Šimková, manažérka korporátnych vzťahov spoločnosti HEINEKEN Slovensko.
Chuť je kľúčom k rastu kategórie
Na základe prieskumu holandských pivovarníkov* vyplýva, že kým 78 % spotrebiteľov sa pri výbere piva rozhoduje na základe značky, až 91 % všetkých konzumentov si pivo vyberá práve na základe chuti. "Chuť je jedným z najdôležitejších faktorov, na základe ktorého si konzumenti vyberajú svoje pivo pre konkrétnu príležitosť. Pre ďalší rozvoj kategórie piva preto považujeme zvyšovanie znalostí konzumentov a zákazníkov o rôznorodých chutiach piva za kľúčové," dodáva Hana Šimková.
Tisícky chutí v siedmich kategóriách
Na základe týchto zistení zrealizovala spoločnosť HEINEKEN prieskum s cieľom nájsť jednoduchý spôsob, ako spotrebiteľom pomôcť pri objavovaní rôznych chutí piva. Rozsiahly prieskum zahŕňal degustovanie pív na troch veľkých trhoch (Veľká Británia, Poľsko, Francúzsko) a zapojilo sa do neho až 1800 spotrebiteľov. Na základe výsledkov prieskumu a degustácií boli rôznorodé chute pív zoradené do siedmich chuťových kategórií. Program Sedem chutí piva popisuje typické chuťové profily v jednotlivých kategóriách, a konzumentom tak poskytuje širší rozhľad vo svete piva a jednotnú pivnú terminológiu.
"Pivo je skutočne veľmi rôznorodý nápoj, a každý, kto sa pustí do jeho objavovania s programom Sedem chutí piva, je príjemne prekvapený jeho pestrosťou. Osobne sa zúčastňujem degustácií pív v našom pivovare, ako aj počas rôznych degustačných súťaží, a študovanie chuťových profilov pivných kategórií na základe programu aj mne otvorilo nové obzory," hovorí Karol France, obchodný sládok z pivovaru v Hurbanove.
Cieľom je prilákať mladších
Spoločnosť HEINEKEN Slovensko predstavuje program Sedem chutí piva odbornej aj laickej verejnosti tesne pred tohtoročnou letnou sezónou. V programe bude vzdelávať svojich zákazníkov prostredníctvom osobných prezentácií a školení, spotrebitelia si všetky informácie o programe nájdu aj na internetovej stránke www.sedemchutipiva.sk. Program bude počas letnej sezóny pokračovať témou gastronómie a správneho párovania piva a jedla a oboznámia sa s ním aj návštevníci rôznych letných festivalov. "Sme presvedčení, že program Sedem chutí piva rozšíri vedomosti pivárov aj nepivárov o pivných chutiach a presvedčíme aj mladších konzumentov, že svet piva je pestrejší, ako sa na prvý pohľad zdá," dodáva na záver Hana Šimková.
Sedem chuťových segmentov programu Sedem chutí piva
Sladké a ovocné pivá –radlery, cidery, sladké a ovocné pivá, občas so sviežou kyslosťou či jemnými korenistými stopami. Patrí sem Desperados a všetky radlery pod značkou Zlatý Bažant aj Corgoň.
Ľahké pivá – pivá rýchlo hasiace smäd, slabo alebo iba mierne horké s krátkym doznievaním chuti po napití. Patrí sem Zlatý Bažant Nealko, typickým predstaviteľom je napríklad aj pivo Sol alebo Fosters.
Mierne horké pivá – osviežujúce pivá s miernou až strednou horkosťou. Charakteristickým zástupcom je pivo Heineken ako aj väčšina desaťstupňových pív na našom trhu.
Chmeľové a horké pivá – pivá s plnou chuťou a chmeľovou horkosťou, vysoká intenzita chuti pretrváva dlho po napití. Typické pre Krušovice 12% , ako aj väčšinu 12-stupňových pív u nás.
Ťažké a korenisté pivá – plná chuť so stopami po korení, ktorá môže byť aj ľahko dymová spolu s jemnými ovocnými tónmi. Patrí sem Zlatý Bažant Pšeničné, Edelweiss alebo Paulaner.
Sladové pivá s intenzívnou chuťou - pivá plnej chuti s dlhotrvajúcou sladovou chuťou a jemnou príchuťou karamelu, prípadne sladkými tónmi medu. Typickým zástupcom je u nás Corgoň 4sladový.
Tmavé a silné pivá - v tejto kategórii sú zastúpené pivá, ktoré chutia horko a majú tmavo sladovú až praženú príchuť. Sú výrazne chmeľové a zároveň majú jemnú sladkosť s intenzívnou dlhotrvajúcou chuťou. Patrí sem Zlatý Bažant tmavý, Corgoň tmavý, ako aj pivá typu Bock, Porter alebo Roggen.
* Zdroj: Nederlandse Brouwers´Nationale Bieronderzoek (Národný pivný prieskum holandských pivovarníkov), 2010
"Pivo ako kategória čelí v súčasnom svete mnohým výzvam. Konzumenti ho často v konkurencii moderných miešaných drinkov či vína nespravodlivo považujú za chuťovo jednotné, a najmä mladšia generácia či ženy pivo vnímajú jednoducho ako príliš horké. Tieto predsudky im bránia objavovať rôznorodý svet pivných chutí, a tak znalosti o pive a jednotný "pivný jazyk" chýbajú aj u tradičných pivárov," hovorí Hana Šimková, manažérka korporátnych vzťahov spoločnosti HEINEKEN Slovensko.
Chuť je kľúčom k rastu kategórie
Na základe prieskumu holandských pivovarníkov* vyplýva, že kým 78 % spotrebiteľov sa pri výbere piva rozhoduje na základe značky, až 91 % všetkých konzumentov si pivo vyberá práve na základe chuti. "Chuť je jedným z najdôležitejších faktorov, na základe ktorého si konzumenti vyberajú svoje pivo pre konkrétnu príležitosť. Pre ďalší rozvoj kategórie piva preto považujeme zvyšovanie znalostí konzumentov a zákazníkov o rôznorodých chutiach piva za kľúčové," dodáva Hana Šimková.
Tisícky chutí v siedmich kategóriách
Na základe týchto zistení zrealizovala spoločnosť HEINEKEN prieskum s cieľom nájsť jednoduchý spôsob, ako spotrebiteľom pomôcť pri objavovaní rôznych chutí piva. Rozsiahly prieskum zahŕňal degustovanie pív na troch veľkých trhoch (Veľká Británia, Poľsko, Francúzsko) a zapojilo sa do neho až 1800 spotrebiteľov. Na základe výsledkov prieskumu a degustácií boli rôznorodé chute pív zoradené do siedmich chuťových kategórií. Program Sedem chutí piva popisuje typické chuťové profily v jednotlivých kategóriách, a konzumentom tak poskytuje širší rozhľad vo svete piva a jednotnú pivnú terminológiu.
"Pivo je skutočne veľmi rôznorodý nápoj, a každý, kto sa pustí do jeho objavovania s programom Sedem chutí piva, je príjemne prekvapený jeho pestrosťou. Osobne sa zúčastňujem degustácií pív v našom pivovare, ako aj počas rôznych degustačných súťaží, a študovanie chuťových profilov pivných kategórií na základe programu aj mne otvorilo nové obzory," hovorí Karol France, obchodný sládok z pivovaru v Hurbanove.
Cieľom je prilákať mladších
Spoločnosť HEINEKEN Slovensko predstavuje program Sedem chutí piva odbornej aj laickej verejnosti tesne pred tohtoročnou letnou sezónou. V programe bude vzdelávať svojich zákazníkov prostredníctvom osobných prezentácií a školení, spotrebitelia si všetky informácie o programe nájdu aj na internetovej stránke www.sedemchutipiva.sk. Program bude počas letnej sezóny pokračovať témou gastronómie a správneho párovania piva a jedla a oboznámia sa s ním aj návštevníci rôznych letných festivalov. "Sme presvedčení, že program Sedem chutí piva rozšíri vedomosti pivárov aj nepivárov o pivných chutiach a presvedčíme aj mladších konzumentov, že svet piva je pestrejší, ako sa na prvý pohľad zdá," dodáva na záver Hana Šimková.
Sedem chuťových segmentov programu Sedem chutí piva
Sladké a ovocné pivá –radlery, cidery, sladké a ovocné pivá, občas so sviežou kyslosťou či jemnými korenistými stopami. Patrí sem Desperados a všetky radlery pod značkou Zlatý Bažant aj Corgoň.
Ľahké pivá – pivá rýchlo hasiace smäd, slabo alebo iba mierne horké s krátkym doznievaním chuti po napití. Patrí sem Zlatý Bažant Nealko, typickým predstaviteľom je napríklad aj pivo Sol alebo Fosters.
Mierne horké pivá – osviežujúce pivá s miernou až strednou horkosťou. Charakteristickým zástupcom je pivo Heineken ako aj väčšina desaťstupňových pív na našom trhu.
Chmeľové a horké pivá – pivá s plnou chuťou a chmeľovou horkosťou, vysoká intenzita chuti pretrváva dlho po napití. Typické pre Krušovice 12% , ako aj väčšinu 12-stupňových pív u nás.
Ťažké a korenisté pivá – plná chuť so stopami po korení, ktorá môže byť aj ľahko dymová spolu s jemnými ovocnými tónmi. Patrí sem Zlatý Bažant Pšeničné, Edelweiss alebo Paulaner.
Sladové pivá s intenzívnou chuťou - pivá plnej chuti s dlhotrvajúcou sladovou chuťou a jemnou príchuťou karamelu, prípadne sladkými tónmi medu. Typickým zástupcom je u nás Corgoň 4sladový.
Tmavé a silné pivá - v tejto kategórii sú zastúpené pivá, ktoré chutia horko a majú tmavo sladovú až praženú príchuť. Sú výrazne chmeľové a zároveň majú jemnú sladkosť s intenzívnou dlhotrvajúcou chuťou. Patrí sem Zlatý Bažant tmavý, Corgoň tmavý, ako aj pivá typu Bock, Porter alebo Roggen.
* Zdroj: Nederlandse Brouwers´Nationale Bieronderzoek (Národný pivný prieskum holandských pivovarníkov), 2010