|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. novembra 2012
Pri vianočných nákupoch budú Slováci pozerať na ceny
Na vianočné nákupy utratia v tomto roku slovenské domácnosti v priemere 522 eur, z toho na darčeky 314 eur. Oproti minulému roku je to o čosi viac. Nakupovať však budú s rozvahou, pričom ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. novembra (SITA) - Na vianočné nákupy utratia v tomto roku slovenské domácnosti v priemere 522 eur, z toho na darčeky 314 eur.
Oproti minulému roku je to o čosi viac. Nakupovať však budú s rozvahou, pričom najväčšiu úlohu budú zohrávať cena a užitočnosť darčekov. Pod vianočným stromčekom sa tak najčastejšie budú objavovať knihy, kozmetika a oblečenie.
Vyplýva to zo spotrebiteľského prieskumu vianočných očakávaní, ktorý realizovala spoločnosť Deloitte v 18 krajinách Európy vrátane Južnej Afriky.
Napriek tomu, že Slováci plánujú utratiť na vianočné nákupy viac ako vlani, zostávajú rovnako ako ostatní Európania aj naďalej pesimisticky naladení, intenzívnejšie ako pred rokom si uvedomujú dlhovú krízu.
Obrazom: Vianoce na Slovensku
Skutočnosť, že sa Slováci chystajú minúť na Vianoce o čosi viac peňazí aj napriek negatívnym výhľadom, je podľa senior manažérky Deloitte Slovensko Ľubice Dumitrescu spôsobená tým, že jednoducho tieto sviatky v roku považujú za dôležité.
"Aj napriek tomu, že celkový výhľad Slovákov je veľmi pesimistický, čo sa týka ich očakávaní do budúcnosti, že sa im znížia príjmy a situácia bude horšia ako v súčasnosti, Vianoce sú dôležité a sú číslo jedna,“ skonštatovala.
Podľa prieskumu až 66 % Slovákov bude nakupovať vo výpredajoch. Pred rokom to bolo o 20 % menej. Klesá aj trend zadlžovať sa pre darčeky prostredníctvom úverov a pôžičiek. Ľudia viac porovnávajú i ceny medzi internetovými a kamennými predajňami. Až polovica slovenských respondentov vo veku 45 až 54 rokov očakáva, že ich kúpyschopnosť poklesne, vo vekovej kategórii 18 až 24 rokov je to 19 %.
Vianočný prieskum spoločnosti Deloitte je celkovo pätnástym v poradí o nákupných plánoch európskych spotrebiteľov na koncoročné sviatky a piatym na Slovensku. Do toho tohtoročného sa zapojilo 18 587 respondentov.
Oproti minulému roku je to o čosi viac. Nakupovať však budú s rozvahou, pričom najväčšiu úlohu budú zohrávať cena a užitočnosť darčekov. Pod vianočným stromčekom sa tak najčastejšie budú objavovať knihy, kozmetika a oblečenie.
Vyplýva to zo spotrebiteľského prieskumu vianočných očakávaní, ktorý realizovala spoločnosť Deloitte v 18 krajinách Európy vrátane Južnej Afriky.
Napriek tomu, že Slováci plánujú utratiť na vianočné nákupy viac ako vlani, zostávajú rovnako ako ostatní Európania aj naďalej pesimisticky naladení, intenzívnejšie ako pred rokom si uvedomujú dlhovú krízu.
Obrazom: Vianoce na Slovensku
Skutočnosť, že sa Slováci chystajú minúť na Vianoce o čosi viac peňazí aj napriek negatívnym výhľadom, je podľa senior manažérky Deloitte Slovensko Ľubice Dumitrescu spôsobená tým, že jednoducho tieto sviatky v roku považujú za dôležité.
"Aj napriek tomu, že celkový výhľad Slovákov je veľmi pesimistický, čo sa týka ich očakávaní do budúcnosti, že sa im znížia príjmy a situácia bude horšia ako v súčasnosti, Vianoce sú dôležité a sú číslo jedna,“ skonštatovala.
Podľa prieskumu až 66 % Slovákov bude nakupovať vo výpredajoch. Pred rokom to bolo o 20 % menej. Klesá aj trend zadlžovať sa pre darčeky prostredníctvom úverov a pôžičiek. Ľudia viac porovnávajú i ceny medzi internetovými a kamennými predajňami. Až polovica slovenských respondentov vo veku 45 až 54 rokov očakáva, že ich kúpyschopnosť poklesne, vo vekovej kategórii 18 až 24 rokov je to 19 %.
Vianočný prieskum spoločnosti Deloitte je celkovo pätnástym v poradí o nákupných plánoch európskych spotrebiteľov na koncoročné sviatky a piatym na Slovensku. Do toho tohtoročného sa zapojilo 18 587 respondentov.