|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. januára 2017
Pri problémoch so splácaním úveru treba okamžite kontaktovať veriteľa
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Bratislava 18. januára (TASR) - Svoju znalosť finančných produktov hodnotí ako základnú 57 % respondentov, zatiaľ čo 4 % z opýtaných Slovákov uviedlo, že sa v ponukách bánk a ďalších finančných inštitúcií nevyzná a potrebuje pomoc s vysvetlením ich podmienok. Viac ako tretina (39 %) Slovákov sa potom plne spolieha na svoje znalosti v oblasti bežných a sporiacich účtov, poistiek, pôžičiek či investícií. Ukázal to prieskum spoločnosti Millward Brown pre spoločnosť KRUK Česká a Slovenská republika. Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že každý štvrtý obyvateľ Slovenskej republiky (26 % opýtaných) by v prípade platobnej neschopnosti použil predovšetkým svoje úspory a každý piaty Slovák (21 %) by informoval svojho veriteľa o svojej finančnej situácii a snažil by sa dohodnúť úpravu výšky splátok podľa svojich súčasných možností. Podobný podiel Slovákov (19 %) by vyhľadalo pomoc u rodiny alebo priateľov. Na úspory sa spoliehajú predovšetkým muži, ženy vidia riešenie i v znížení svojich výdavkov.
S rastúcim vekom respondentov výrazne klesá podiel ľudí, ktorí by si požičali peniaze u rodiny a priateľov (len 10 % vo vekovej kategórii 45 až 65 rokov) a rastie vnímanie významu úspor. Od rodiny a priateľov si na svoje ďalšie záväzky požičiavajú najmä mladší ľudia vo veku 18 až 34 rokov a obyvatelia menších miest.
"Spôsobov, ako zastaviť ďalšie zadlžovanie a začať splácať svoje záväzky, je celý rad, ale všetky vyžadujú predovšetkým úsilie problém s dlhmi riešiť a aktívnu komunikáciu s veriteľmi. Čakaním sa dlhy zvyšujú a stúpa i riziko, že bude veriteľ riešiť dlh súdnou cestou, čo náklady dlžníka ešte zvýši," doplňuje Markéta Kolářová zo spoločnosti KRUK.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR