|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. júla 2016
Pri meškaní či zrušení letu majú cestujúci nárok na kompenzácie
Meškajúci či zrušený let - aj takáto nepríjemnosť môže stretnúť dovolenkárov, ktorí sa vyberú za oddychom prostredníctvom leteckej dopravy. ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP Photo/MTI, Szilard Koszticsak
Bratislava 11. júla (TASR) - Meškajúci či zrušený let - aj takáto nepríjemnosť môže stretnúť dovolenkárov, ktorí sa vyberú za oddychom prostredníctvom leteckej dopravy. Hovorkyňa Letiska Milana R. Štefánika v Bratislave Veronika Ševčíková však pripomína, že v takýchto prípadoch majú cestujúci v Európskej únii nárok na kompenzácie podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady.To ustanovuje spoločné pravidlá systému náhrad a pomoci cestujúcim pri odmietnutí nástupu do lietadla, v prípade zrušenia alebo veľkého meškania letov. "Kompenzácie a všetky náhrady poskytujú cestujúcim letecké spoločnosti, s ktorými letia a u ktorých si kúpili letenku, nie letiská," priblížila Ševčíková.
Keď teda letecký dopravca odôvodnene očakáva, že let bude mať meškanie voči plánovanému času odletu dve hodiny alebo viac v prípade letov do vzdialenosti 1500 kilometrov (km) alebo tri hodiny a viac v prípade všetkých letov v rámci spoločenstva nad 1500 km a všetkých ostatných letov od 1500 km do 3500 km alebo štyri hodiny a viac v prípade ostatných letov, dopravca má poskytnúť cestujúcim jedlo a občerstvenie zodpovedajúce času čakania.
To môže byť podľa Ševčíkovej napríklad vo forme stravných poukážok na kúpu občerstvenia v prevádzkach na letisku. Okrem toho by mala letecká spoločnosť cestujúcemu ponúknuť bezplatne možnosť dvoch telefónnych hovorov alebo faxových správ či emailov.
V prípade, že sa očakáva, že odlet bude aspoň deň po pôvodne oznámenom čase odletu, má cestujúci nárok na hotelové ubytovanie. Zároveň má cestujúci nárok aj na prepravu medzi letiskom a miestom ubytovania.
Pritom keď let mešká aspoň päť hodín, cestujúci má nárok vybrať si z troch možností. Buď si vyberie úhradu úplných nákladov na letenku v cene, za ktorú bola kúpená, respektíve za časť nevykonanej alebo vykonanej cesty, ak let už naďalej neslúži účelu. Môže si tiež vybrať možnosť odletu pri najbližšej príležitosti alebo aj v neskoršom dátume či presmerovanie do cieľovej destinácie alternatívnou trasou.
"Podobne ako pri meškaní letu, aj v prípade zrušenia letu má cestujúci nárok na uhradenie celej ceny za letenku alebo na prebookovanie na náhradný odlet v najbližšom čase či na dostavenie sa do destinácie alternatívnou trasou," dodala Ševčíková. Rovnako ak je let dovolenkárovi zrušený a náhradný let je až na ďalší deň alebo neskôr, má nárok na ubytovanie, stravu a prepravu z letiska na hotel a späť.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR