|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. septembra 2018
Pri kúpe elektromobilu sú rozhodujúce psychologické faktory
Na snímke elektromobil Tesla Model 3
Zdieľať
Na snímke elektromobil Tesla Model 3 Foto: TASR/AP
Klagenfurt/Viedeň 14. septembra (TASR) - Psychologické faktory hrajú významnú plohu pri rozhodovaní, či si niekto kúpi elektromobil alebo nie. Vyplýva to zo štúdie klagenfurtskej univerzity Alpen Adria, Ekonomickej univerzity Viedeň a spoločností Deloitte a Wien Energie.Podľa prieskumu, na ktorom sa zúčastnilo tisíc osôb, 16 % respondentov uviedlo, že elektromobil si už kúpilo alebo si ho kúpi ako ďalšie auto. Približne tretina má záujem o elektrický pohon, ale ešte si nechcú kúpiť elektromobil. Polovica respondentov mieni aj naďalej používať autá s konvenčným pohonom a vôbec nemá záujem o elektromobil.
Podľa jedného z autorov štúdie Roberta Sposata hrajú psychologické faktory určujúcu úlohu v tom, do akej miery sú ľudia ochotní prestúpiť na elektrickú mobilitu. Rozhodujúcim faktorom je individualizmus. "Čím je človek výraznejšia osobnosť, o to menšia je pravdepodobnosť, že si kúpi elektromobil."
Z prieskumu vyplynulo, že o elektrické autá nemajú záujem najmä ľudia s menším záujmom o životné prostredie a osoby so skeptickým postojom k novým technológiám. Štúdia ďalej ukázala, že 16 % respondentov, ktorí už elektromobil majú alebo jeho kúpu zvažujú, pochádza predovšetkým zo spolkových krajín, kde majú možnosť získať dotáciu.
Spoluautorka štúdie Nina Hamplová poukazuje aj na potrebu podpory zo strany politiky a priemyslu. "Budúci majitelia elektromobilov nie sú stereotypní "zelení" s dobrým príjmom. Ide skôr o ľudí s rôznymi sociodemografickými a psychologickými profilmi. Mnohí potenciálni kupci elektrických áut v súčasnosti nepotrebujú auto alebo ho ani nemajú."
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR