|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. marca 2013
Pri internetovom nákupe Slováci preferujú dobierku
Dobierka je i naďalej najčastejším spôsobom platby za tovar nakúpený na internete. Skúsenosti s ňou má až 83 percent Slovákov. Na druhej priečke sa umiestnil internet banking so 43 ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. marca (WEBNOVINY) - Dobierka je i naďalej najčastejším spôsobom platby za tovar nakúpený na internete. Skúsenosti s ňou má až 83 percent Slovákov.
Na druhej priečke sa umiestnil internet banking so 43 percentami a na tretej platba kartou, ktorú používa 26 percent ľudí nakupujúcich online.
Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke približne 2200 respondentov používajúcich internet urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý internetový portál Heureka.sk, ktorý porovnáva slovenské e-shopy, ich tovary a ceny.
"Vysoká popularita dobierky prezrádza, že ľudia majú obavy platiť za tovar vopred. Dôveryhodnosť internetových obchodov si však môžu ľahko overiť napríklad čítaním recenzií iných spotrebiteľov. Dobrý e-shop je navyše väčšinou aj držiteľom certifikátu Overené zákazníkmi,“ vysvetlil projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth.
Platbu v sídle obchodu využíva 17 percent ľudí nakupujúcich online. Skúsenosť s ňou má až 20 percent mužov, ale len 11 percent opýtaných žien.
Podľa psychológa Andreja Kuruca, odborníka na rodovú problematiku, majú ženy viac úloh spojených so starostlivosťou o domácnosť a deti, a teda menej času cestovať do výdajní e-shopov.
Preto im platby z domu pomáhajú zosúladiť pracovný a rodinný život. Rastúcej popularite sa tešia aj moderné spôsoby platieb, akými sú mikroplatobné systémy, platobné tlačidlá či platby cez SMS správy. Skúsenosť s platbou na splátky za tovar kúpený cez internet má šesť percent respondentov.
Agentúru SITA informoval Peter Scherhaufer zo spoločnosti Fusion.
Na druhej priečke sa umiestnil internet banking so 43 percentami a na tretej platba kartou, ktorú používa 26 percent ľudí nakupujúcich online.
Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke približne 2200 respondentov používajúcich internet urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý internetový portál Heureka.sk, ktorý porovnáva slovenské e-shopy, ich tovary a ceny.
"Vysoká popularita dobierky prezrádza, že ľudia majú obavy platiť za tovar vopred. Dôveryhodnosť internetových obchodov si však môžu ľahko overiť napríklad čítaním recenzií iných spotrebiteľov. Dobrý e-shop je navyše väčšinou aj držiteľom certifikátu Overené zákazníkmi,“ vysvetlil projektový manažér Heureka.sk Kamil Demuth.
Platbu v sídle obchodu využíva 17 percent ľudí nakupujúcich online. Skúsenosť s ňou má až 20 percent mužov, ale len 11 percent opýtaných žien.
Podľa psychológa Andreja Kuruca, odborníka na rodovú problematiku, majú ženy viac úloh spojených so starostlivosťou o domácnosť a deti, a teda menej času cestovať do výdajní e-shopov.
Preto im platby z domu pomáhajú zosúladiť pracovný a rodinný život. Rastúcej popularite sa tešia aj moderné spôsoby platieb, akými sú mikroplatobné systémy, platobné tlačidlá či platby cez SMS správy. Skúsenosť s platbou na splátky za tovar kúpený cez internet má šesť percent respondentov.
Agentúru SITA informoval Peter Scherhaufer zo spoločnosti Fusion.