|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. septembra 2014
Pri hľadaní vhodných kancelárií treba zohľadniť charakter firmy
Medzi najdôležitejšie atribúty, ktoré ovplyvňujú výber miesta pre kancelárske priestory, patria lokalita, finančné náklady, ale napríklad aj rozloha a zameranie ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 19. septembra (TASR) – Medzi najdôležitejšie atribúty, ktoré ovplyvňujú výber miesta pre kancelárske priestory, patria lokalita, finančné náklady, ale napríklad aj rozloha a zameranie spoločnosti, ktorá hľadá vhodné priestory. Uviedla to realitno-poradenská spoločnosť CBRE s tým, že nie každý nový trend na kancelárskom trhu vyhovuje ktorejkoľvek spoločnosti. Pri hľadaní primeraných priestorov a ich zariaďovaní je preto potrebné vziať do úvahy charakter firiem a zvážiť ich individuálne očakávania."Spoločnosť zaoberajúca sa informačnými technológiami má iné požiadavky ako spoločnosť, ktorej časť tvorí call centrum alebo zákaznícky servis. Spája ich však zámer nájsť príjemný svetlý priestor, v ktorom sa budú ich zamestnanci dobre cítiť," priblížil Ján Matulník z oddelenia architektúry a interiérového dizajnu CBRE.
Až po pochopení fungovania konkrétnej firmy je podľa neho možné vybrať správnu budovu a vytvoriť pracovné prostredie. Za dôležitú pre prípravu architektonického projektu preto považuje fázu zodpovedania si základných otázok a vyfiltrovania vlastných kritérií. "Malé a väčšie spoločnosti majú rozdielne požiadavky pri výbere pracovných priestorov. Väčšie firmy takmer vždy volia open space kombinovaný s uzavretými kanceláriami, pričom zamestnanci bývajú umiestnení v otvorených kanceláriách a vyšší manažment v samostatných. Menšie spoločnosti uprednostňujú skôr uzatvorené kancelárie pred otvorenými," skonštatoval odborník.
Matulník zároveň poukázal na nový trend na kancelárskom trhu, ktorým je takzvaný sharing, teda zdieľanie pracovných miest. Takáto požiadavka podľa jeho slov väčšinou prichádza zo strany medzinárodných spoločností. Pri tomto type pracovného miesta nemajú zamestnanci k dispozícii jedno miesto, ale v závislosti od konkrétnych pracovných úloh sa o kancelárske priestory delia so svojimi kolegami.
"Tento spôsob umožňuje podstatne väčšiu diverzitu pracovného miesta, pretože zamestnanci si podľa aktuálnej dennej náplne práce sami vyberajú vhodný typ pracoviska. Zdieľanie pracovných miest podstatne narúša stereotyp jedného rovnakého pracoviska," vysvetlil expert na architektúru a dizajn.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR