|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. septembra 2014
Pri Dolnom Hričove začali raziť diaľničný tunel Ovčiarsko
Slávnostné osadenie sošky sv. Barbory odštartuje razenie takmer 2,5 kilometra dlhého tunela Ovčiarsko na úseku D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka 12. septembra 2014. Na snímke raziaci stroj tunela Ovčiarsko.
Zdieľať
Slávnostné osadenie sošky sv. Barbory odštartuje razenie takmer 2,5 kilometra dlhého tunela Ovčiarsko na úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka 12. septembra 2014. Na snímke raziaci stroj tunela Ovčiarsko. Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Dolný Hričov 12. septembra (TASR) - Požehnaním sošky svätej Barbory pri západnom portáli sa dnes začalo razenie takmer 2,5-kilometrového diaľničného tunela Ovčiarsko pri Bytči. Bude súčasťou vyše 11-kilometrového nového úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, ktorý by mali dokončiť v roku 2018. Úsek stavia združenie Ovčiarsko zložené zo spoločností Doprastav, Váhostav, Strabag a Metrostav.Podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Milana Gajdoša úsek diaľnice Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka nadväzuje na existujúcu diaľnicu do Bratislavy smerom na Žilinu. „Je to úsek pred tunelom Višňové a spolu s ním rieši zaťaženú cestu I. triedy, kde je dnes intenzita dopravy jedna z najvyšších na Slovensku,“ priblížil Gajdoš.
Fotogaléria: Pri Dolnom Hričove začali raziť diaľničný tunel Ovčiarsko
Časový medzi odovzdaním
Slávnostné osadenie sošky sv. Barbory odštartuje razenie takmer 2,5 kilometra dlhého tunela Ovčiarsko na úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka 12. septembra 2014. Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Ako dodal, ideálne by bolo, ak by oba nadväzujúce úseky odovzdali v rovnakom čase. Tender však podľa neho vyšiel tak, že úseky nebudú odovzdávané v jednom termíne. „Boli by sme radi, keby časový rozdiel medzi odovzdaním úsekov bol čo najkratší, blížiaci sa jednému roku. Nie je však vylúčené, že by to mohlo byť o niečo dlhšie,“ doplnil Gajdoš.Ako povedal generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Doprastav Juraj Androvič, dvojrúrový tunel Ovčiarsko budú raziť novou rakúskou metódou, a to z východného i západného portálu. Súčasne s tunelom Ovčiarsko budú raziť aj druhý kratší tunel Žilina. Ten bude dlhý asi 700 metrov a nie je tak časovo problematický.
„Cena celej stavby bude 427 miliónov eur bez DPH, je v tom zarátaná aj rezerva na razenie. Celý úsek diaľnice Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka by mal byť hotový v januári 2018,“ uzavrel Androvič s tým, že pri razení tunela bude pracovať v jednej zmene asi 60 pracovníkov, na celom vyše 11-kilometrovom úseku ich budú stovky.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR