|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. marca 2009
Prezidentská kampaň v STV sa už začala, v SRo až v sobotu
Špecialitou predvolebnej kampane verejnoprávnych médií k 2. kolu voľby prezidenta SR bude predvolebný Duel. Reláciu v utorok 31. marca o 20:15 súčasne odvysiela Jednotka STV, Rádio Slovensko a na ...
Zdieľať
BRATISLAVA 25. marca (WEBNOVINY) - Špecialitou predvolebnej kampane verejnoprávnych médií k 2. kolu voľby prezidenta SR bude predvolebný Duel. Reláciu v utorok 31. marca o 20:15 súčasne odvysiela Jednotka STV, Rádio Slovensko a na internetovej stránke aj verejnoprávna tlačová agentúra TASR.
Slovenský rozhlas (SRo) odštartuje kampaň k 2. kolu prezidentských volieb týždeň pred voľbami, v sobotu 28. marca o 6:45 na Rádiu Slovensko. Hodinu maximálnej zákonnej prezentácie každého z kandidátov - Ivana Gašparoviča a Ivety Radičovej rozdelí do vysielania všetkých päť okruhov SRo. Kampaň bude v rozhlase až do začiatku moratória, do štvrtka 2. apríla do 7:00. Poradie kandidátov, v akom sa prihovoria poslucháčom verejnoprávneho rozhlasu určí tento piatok žreb.
Ako pre médiá povedala riaditeľka Centra spravodajstva SRo Anna Sámelová, vysielanie SRo k 2. kolu voľby prezidenta má dve roviny - prvou je vysielanie podľa zákona o voľbe prezidenta SR a druhou bežné vysielanie. V rámci zákonnej prezentácie dostali obaja kandidáti po tri minúty pre Rádio Slovensko, Rádio Regina a Rádio Devín a po 2 minúty a 45 sekúnd pre Rádio_FM a Rádio Patria. "Ich úlohou je v tomto časovom limite prihovoriť sa poslucháčom jednotlivých programových služieb SRo," uviedla. Prvý príhovor oboch prezidentských kandidátov zaznie na Rádiu Slovensko v sobotu o 6:45. V nedeľu, pondelok, utorok a stredu odvysiela Rádio Slovensko v rovnakom čase príhovory z Reginy, Devína, Rádia_FM a Patrie. Kampaň vyvrcholí vo štvrtok 2. apríla o 6:45 odvysielaním reprízy príhovoru oboch kandidátov pre Rádio Slovensko zo soboty 28. marca. "Tento čas sme zvolili preto, že v okamihu skončenia príhovoru druhého z kandidátov sa začne predvolebné moratórium," uviedla Sámelová. Upozornila, že v rámci zákonného vysielania kampane kandidátov SRo síce poskytol dramaturgický koncept relácii, ale nezodpovedá za ich obsah. Záujem o vysielanie svojej predvolebnej kampane v rozhlase potvrdili Gašparovič aj Radičová. Ak by tento priestor odmietli, vysielala by sa iba neutrálna hudba s oznamom, že ide o čas predvolebnej kampane, ktorý sa rozhodli nevyužiť. Rozhlas ponúkol Gašparovičovi aj Radičovej účasť v dvoch najpočúvanejších diskusných reláciách - Sobotných dialógoch 28. marca a Z prvej ruky 1. apríla.
Každý z dvojice kandidátov dostane po jednej hodine aj vo vysielaní Slovenskej televízie (STV). Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa STV Želmíra Habánová, STV poskytuje štyrikrát po tri minúty na prezentáciu pre každého kandidáta po Správach STV od pondelka 23. marca do pondelka 30. marca na Jednotke. Reprízovať sa budú počas pracovných dní na Dvojke pred Správami a komentármi a cez víkend na Dvojke v čase okolo 21:30. Na základe žrebovania prvý vo vysielaní vystúpil Ivan Gašparovič, ďalší deň to bola Iveta Radičová. Vyjadrujú sa k štyrom rovnakým témam. Zároveň STV poskytne 5 minút na príhovor k voličom každému kandidátovi v posledný deň pred moratóriom – 1. apríla na Jednotke. Ako prvý s ním vystúpi na základe žrebu Gašparovič.
Popri billboardovej kampani a stretnutí s voličmi, či propagácii na internete majú kandidáti podľa zákona nárok na propagáciu v STV a SRo. Maximálne po hodine pre každého z kandidátov na post prezidenta SR môžu, ale nemusia vyčleniť súkromné médiá. Vysielací čas vyhradený na propagáciu kandidátov vo verejnoprávnych médiách je hradený zo štátneho rozpočtu. V prípade súkromných televízií a rádií si ju kandidáti platia sami. Všetci vysielatelia musia dať každému kandidátovi rovnaké podmienky a ich kampaň zreteľne odlíšiť od ostatného vysielania. Ostatné spravodajské a publicistické relácie, ktoré sa týkajú volieb, musia pripravovať vyvážene a nestranne. Kandidát má počas kampane právo na odpoveď, ak boli o ňom počas kampane odvysielané nepravdivé alebo pravdu skresľujúce informácie. Podľa zákona môže kandidát na funkciu prezidenta na kampaň pred 2. kolom volieb, rovnako ako pred 1. kolom, minúť najviac 132 775 eur vrátane DPH.
Kampaň k 2. kolu voľby hlavy štátu, ktoré bude v sobotu 4. apríla, sa začala vyhlásením výsledkov 1. kola voľby prezidenta SR Ústrednou volebnou komisiou v nedeľu 22. marca. O priazeň vyše 4,3 milióna voličov v ňom budú súťažiť Ivan Gašparovič a Iveta Radičová.
SITA
Slovenský rozhlas (SRo) odštartuje kampaň k 2. kolu prezidentských volieb týždeň pred voľbami, v sobotu 28. marca o 6:45 na Rádiu Slovensko. Hodinu maximálnej zákonnej prezentácie každého z kandidátov - Ivana Gašparoviča a Ivety Radičovej rozdelí do vysielania všetkých päť okruhov SRo. Kampaň bude v rozhlase až do začiatku moratória, do štvrtka 2. apríla do 7:00. Poradie kandidátov, v akom sa prihovoria poslucháčom verejnoprávneho rozhlasu určí tento piatok žreb.
Ako pre médiá povedala riaditeľka Centra spravodajstva SRo Anna Sámelová, vysielanie SRo k 2. kolu voľby prezidenta má dve roviny - prvou je vysielanie podľa zákona o voľbe prezidenta SR a druhou bežné vysielanie. V rámci zákonnej prezentácie dostali obaja kandidáti po tri minúty pre Rádio Slovensko, Rádio Regina a Rádio Devín a po 2 minúty a 45 sekúnd pre Rádio_FM a Rádio Patria. "Ich úlohou je v tomto časovom limite prihovoriť sa poslucháčom jednotlivých programových služieb SRo," uviedla. Prvý príhovor oboch prezidentských kandidátov zaznie na Rádiu Slovensko v sobotu o 6:45. V nedeľu, pondelok, utorok a stredu odvysiela Rádio Slovensko v rovnakom čase príhovory z Reginy, Devína, Rádia_FM a Patrie. Kampaň vyvrcholí vo štvrtok 2. apríla o 6:45 odvysielaním reprízy príhovoru oboch kandidátov pre Rádio Slovensko zo soboty 28. marca. "Tento čas sme zvolili preto, že v okamihu skončenia príhovoru druhého z kandidátov sa začne predvolebné moratórium," uviedla Sámelová. Upozornila, že v rámci zákonného vysielania kampane kandidátov SRo síce poskytol dramaturgický koncept relácii, ale nezodpovedá za ich obsah. Záujem o vysielanie svojej predvolebnej kampane v rozhlase potvrdili Gašparovič aj Radičová. Ak by tento priestor odmietli, vysielala by sa iba neutrálna hudba s oznamom, že ide o čas predvolebnej kampane, ktorý sa rozhodli nevyužiť. Rozhlas ponúkol Gašparovičovi aj Radičovej účasť v dvoch najpočúvanejších diskusných reláciách - Sobotných dialógoch 28. marca a Z prvej ruky 1. apríla.
Každý z dvojice kandidátov dostane po jednej hodine aj vo vysielaní Slovenskej televízie (STV). Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa STV Želmíra Habánová, STV poskytuje štyrikrát po tri minúty na prezentáciu pre každého kandidáta po Správach STV od pondelka 23. marca do pondelka 30. marca na Jednotke. Reprízovať sa budú počas pracovných dní na Dvojke pred Správami a komentármi a cez víkend na Dvojke v čase okolo 21:30. Na základe žrebovania prvý vo vysielaní vystúpil Ivan Gašparovič, ďalší deň to bola Iveta Radičová. Vyjadrujú sa k štyrom rovnakým témam. Zároveň STV poskytne 5 minút na príhovor k voličom každému kandidátovi v posledný deň pred moratóriom – 1. apríla na Jednotke. Ako prvý s ním vystúpi na základe žrebu Gašparovič.
Popri billboardovej kampani a stretnutí s voličmi, či propagácii na internete majú kandidáti podľa zákona nárok na propagáciu v STV a SRo. Maximálne po hodine pre každého z kandidátov na post prezidenta SR môžu, ale nemusia vyčleniť súkromné médiá. Vysielací čas vyhradený na propagáciu kandidátov vo verejnoprávnych médiách je hradený zo štátneho rozpočtu. V prípade súkromných televízií a rádií si ju kandidáti platia sami. Všetci vysielatelia musia dať každému kandidátovi rovnaké podmienky a ich kampaň zreteľne odlíšiť od ostatného vysielania. Ostatné spravodajské a publicistické relácie, ktoré sa týkajú volieb, musia pripravovať vyvážene a nestranne. Kandidát má počas kampane právo na odpoveď, ak boli o ňom počas kampane odvysielané nepravdivé alebo pravdu skresľujúce informácie. Podľa zákona môže kandidát na funkciu prezidenta na kampaň pred 2. kolom volieb, rovnako ako pred 1. kolom, minúť najviac 132 775 eur vrátane DPH.
Kampaň k 2. kolu voľby hlavy štátu, ktoré bude v sobotu 4. apríla, sa začala vyhlásením výsledkov 1. kola voľby prezidenta SR Ústrednou volebnou komisiou v nedeľu 22. marca. O priazeň vyše 4,3 milióna voličov v ňom budú súťažiť Ivan Gašparovič a Iveta Radičová.
SITA