|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. februára 2011
Prezident vetoval novelu zákona o štátnej pomoci
Novelou zákona o štátnej pomoci, na základe ktorej chce štát dosiahnuť urýchlené vrátenie neoprávnenej štátnej pomoci od firmy Frucona, sa bude Národná rada ...
Zdieľať
Prezident SR Ivan GašparovičFoto: BRATISLAVA 25. februára (WEBNOVINY) - Novelou zákona o štátnej pomoci, na základe ktorej chce štát dosiahnuť urýchlené vrátenie neoprávnenej štátnej pomoci od firmy Frucona, sa bude Národná rada SR zaoberať opäť. Prezident Ivan Gašparovič totiž túto novelu, ktorú schválili poslanci v skrátenom legislatívnom konaní, vrátil parlamentu na opätovné prerokovanie. Nepáči sa mu, že ustanovenia novely zákona účinné od 1. marca tohto roka sa majú použiť na vymáhanie neoprávnenej štátnej pomoci na základe rozhodnutia Európskej komisie vydaného do 28. februára tohto roka. "Nemožno prijať opatrenia, pri ktorých možno mať pochybnosti o súlade príslušného ustanovenia s prvou vetou Ústavy Slovenskej republiky, podľa ktorej je Slovenská republika aj právnym štátom," uviedla hlava štátu. Podľa prezidenta nie je odôvodnená ani zmena Exekučného poriadku. Ak ide podľa tejto zmeny o exekučné konanie vykonané na podklade rozhodnutia vykonateľného podľa zákona o štátnej pomoci, miestne príslušným súdom by mal byť Okresný súd Malacky.
Štát chce novelou zákona o štátnej pomoci od firmy Frucona dosiahnuť urýchlené vrátenie neoprávnenej štátnej pomoci, a tým sa vyhnúť možnej pokute zo strany Európskej komisie. Keby parlament neprijal túto novelu zákona, Slovenská republika môže podľa ministra financií Ivana Mikloša utrpieť značné hospodárske škody. Ako vyplýva z rozsudku Súdneho dvora Európskej únie, "Slovenská republika nepredložila dostatočné dôkazy, na základe ktorých by sa dalo domnievať, že v stanovenej lehote podnikla všetky kroky, ktoré boli v jej kompetencii, na vymoženie nezákonnej pomoci". Slovensko preto musí uhradiť všetky trovy vyplývajúce zo súdneho konania. Súdny dvor v rozsudku uviedol, že opatrenia prijaté príslušnými slovenskými orgánmi neviedli k okamžitému a účinnému vymoženiu protiprávnej pomoci, keďže ani 29 mesiacov od oznámenia rozhodnutia komisie Slovensko pomoc nevymohlo. Okrem toho sa Súdny dvor domnieva, že "Slovenská republika dostatočne neuviedla, prečo nepoužila aj ďalšie procesné prostriedky podľa vnútroštátneho práva, ktoré má k dispozícii a ktorých dôsledné uplatnenie by umožnilo vymoženie spornej pomoci".
Akciová spoločnosť Frucona Košice v roku 2004 informovala košický daňový úrad, že nebude môcť uhradiť svoje daňové záväzky v plnej výške, ale len do 35 percent. Následne Frucona podala na krajský košický súd oznámenie na začatie vyrovnávacieho konania, v ktorom navrhla vyrovnanie vo výške 35 percent. Návrh sa týkal vyrovnania dlhu 644,6 milióna vtedajších slovenských korún, z ktorého prevažnú časť tvorili daňové nedoplatky, najmä na spotrebnej dani z liehu. Košický daňový úrad aj košický krajský súd akceptovali návrh spoločnosti Frucona a dlh jej odpustili. Komisia vo svojom rozhodnutí z roku 2007 konštatovala, že opatrenia, ktoré Slovensko vykonalo v prospech košickej spoločnosti, predstavujú štátnu pomoc a že táto pomoc nie je zlučiteľná so spoločným trhom. Daňový úrad vyzval Fruconu na vrátenie pomoci, no spoločnosť nereagovala. Preto proti nej 21. júna 2006 podal žalobu na Okresnom súde Košice II na vymáhanie pomoci s cieľom zrušiť účinky uznesenia súdu o potvrdení vyrovnania.
Európska komisia evidovala podnet týkajúci sa neoprávnenej pomoci poskytnutej spoločnosti Frucona od októbra 2004. Komisia prijala rozhodnutie o tom, že Slovensko schválením vyrovnania poskytlo neoprávnene štátnu pomoc 416,6 milióna slovenských korún. To podľa komisie bolo nezlučiteľné s vnútorným trhom. Spoločnosť Frucona sa proti rozhodnutiu Komisie odvolala a žiadala jej rozhodnutie zrušiť. Začiatkom decembra minulého roka Súdny dvor Európskej únie úplne zamietol žalobu spoločnosti Frucona voči rozhodnutiu komisie, ktorú zároveň zaviazal aj na náhradu trov konania.
Spoločnosť Frucona sa zaoberá produkciou alkoholických a nealkoholických nápojov, sirupov, sterilizovanej zeleniny a ovocia a octu. Súčasná akciová spoločnosť Frucona vznikla v roku 1995. Podľa výpisu z Obchodného registra SR eviduje základne imanie vo výške 1,361 mil. eur.
Štát chce novelou zákona o štátnej pomoci od firmy Frucona dosiahnuť urýchlené vrátenie neoprávnenej štátnej pomoci, a tým sa vyhnúť možnej pokute zo strany Európskej komisie. Keby parlament neprijal túto novelu zákona, Slovenská republika môže podľa ministra financií Ivana Mikloša utrpieť značné hospodárske škody. Ako vyplýva z rozsudku Súdneho dvora Európskej únie, "Slovenská republika nepredložila dostatočné dôkazy, na základe ktorých by sa dalo domnievať, že v stanovenej lehote podnikla všetky kroky, ktoré boli v jej kompetencii, na vymoženie nezákonnej pomoci". Slovensko preto musí uhradiť všetky trovy vyplývajúce zo súdneho konania. Súdny dvor v rozsudku uviedol, že opatrenia prijaté príslušnými slovenskými orgánmi neviedli k okamžitému a účinnému vymoženiu protiprávnej pomoci, keďže ani 29 mesiacov od oznámenia rozhodnutia komisie Slovensko pomoc nevymohlo. Okrem toho sa Súdny dvor domnieva, že "Slovenská republika dostatočne neuviedla, prečo nepoužila aj ďalšie procesné prostriedky podľa vnútroštátneho práva, ktoré má k dispozícii a ktorých dôsledné uplatnenie by umožnilo vymoženie spornej pomoci".
Akciová spoločnosť Frucona Košice v roku 2004 informovala košický daňový úrad, že nebude môcť uhradiť svoje daňové záväzky v plnej výške, ale len do 35 percent. Následne Frucona podala na krajský košický súd oznámenie na začatie vyrovnávacieho konania, v ktorom navrhla vyrovnanie vo výške 35 percent. Návrh sa týkal vyrovnania dlhu 644,6 milióna vtedajších slovenských korún, z ktorého prevažnú časť tvorili daňové nedoplatky, najmä na spotrebnej dani z liehu. Košický daňový úrad aj košický krajský súd akceptovali návrh spoločnosti Frucona a dlh jej odpustili. Komisia vo svojom rozhodnutí z roku 2007 konštatovala, že opatrenia, ktoré Slovensko vykonalo v prospech košickej spoločnosti, predstavujú štátnu pomoc a že táto pomoc nie je zlučiteľná so spoločným trhom. Daňový úrad vyzval Fruconu na vrátenie pomoci, no spoločnosť nereagovala. Preto proti nej 21. júna 2006 podal žalobu na Okresnom súde Košice II na vymáhanie pomoci s cieľom zrušiť účinky uznesenia súdu o potvrdení vyrovnania.
Európska komisia evidovala podnet týkajúci sa neoprávnenej pomoci poskytnutej spoločnosti Frucona od októbra 2004. Komisia prijala rozhodnutie o tom, že Slovensko schválením vyrovnania poskytlo neoprávnene štátnu pomoc 416,6 milióna slovenských korún. To podľa komisie bolo nezlučiteľné s vnútorným trhom. Spoločnosť Frucona sa proti rozhodnutiu Komisie odvolala a žiadala jej rozhodnutie zrušiť. Začiatkom decembra minulého roka Súdny dvor Európskej únie úplne zamietol žalobu spoločnosti Frucona voči rozhodnutiu komisie, ktorú zároveň zaviazal aj na náhradu trov konania.
Spoločnosť Frucona sa zaoberá produkciou alkoholických a nealkoholických nápojov, sirupov, sterilizovanej zeleniny a ovocia a octu. Súčasná akciová spoločnosť Frucona vznikla v roku 1995. Podľa výpisu z Obchodného registra SR eviduje základne imanie vo výške 1,361 mil. eur.