|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. marca 2012
Prezident je proti vzniku dcérskej firmy Slovenskej pošty
Prezident Ivan Gašparovič počas stretnutia s premiérkou Ivetou Radičovou vyslovil nesúhlas s nedávnym založením dcérskej firmy štátnej Slovenskej pošty, a.s. Vznik spoločnosti SPPS, a.s. nie je podľa ...
Zdieľať
BRATISLAVA 7. marca (WEBNOVINY) - Prezident Ivan Gašparovič počas stretnutia s premiérkou Ivetou Radičovou vyslovil nesúhlas s nedávnym založením dcérskej firmy štátnej Slovenskej pošty, a.s. Vznik spoločnosti SPPS, a.s. nie je podľa hlavy štátu v súlade so všeobecne záväznými predpismi, informoval agentúru SITA prezidentov hovorca Marek Trubač.
Slovenská pošta má v dcérskej firme podiel 60 % a súkromná Poštová banka, a.s. 40 %. Spoločnosť SPPS bola založená 6. februára a v Obchodnom registri je zapísaná od 10. februára so základným imaním 100 tis. eur. Nová firma by mala začať poskytovať elektronické finančné služby v polovici tohto roka. Slovenská pošta zdôvodnila vytvorenie spoločného podniku s Poštovou bankou tým, že ide o jej dlhoročného strategického partnera.
V zahraničí to nie je žiadna výnimka
Podľa štátnej poštovej spoločnosti v zahraničí to nie je žiadna výnimka, keďže európske pošty poskytujú finančné služby bežne v spolupráci s bankovým strategickým partnerom.
"Každá pošta v Európe má finančné služby z 80 % so strategickým partnerom. Nie je to nič výnimočné, je to úplne štandardná, tradičná vec. Nie sme v tomto výnimoční," obhajovala v polovici februára generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva Slovenskej pošty Marcela Hrdá na stretnutí s médiami založenie dcérskej firmy.
Slovenská pošta chce postupne dosiahnuť zisk
Slovenská pošta chce byť vďaka dcérskej firme konkurencieschopná na trhu platobných služieb a postupne dosiahnuť zisk. Služby SPPS majú zjednodušiť doterajší platobný styk a pre rýchlejšie spracovanie platieb priniesť výhody nielen občanom, ale aj prijímateľom platieb, prevažne dodávateľom sieťových služieb.
Založenie spoločného podniku pošta zdôvodnila aj tým, že poskytovanie pripravovaných produktov v konkurencieschopnej podobe je možné iba spoločne s bankou. Slovenská pošta nemá bankovú licenciu napríklad na on-line zúčtovanie, ani licenciu na prevádzkovanie nepoštových platobných služieb v podobe prevádzkovania kartových systémov.
Slovenská pošta má v dcérskej firme podiel 60 % a súkromná Poštová banka, a.s. 40 %. Spoločnosť SPPS bola založená 6. februára a v Obchodnom registri je zapísaná od 10. februára so základným imaním 100 tis. eur. Nová firma by mala začať poskytovať elektronické finančné služby v polovici tohto roka. Slovenská pošta zdôvodnila vytvorenie spoločného podniku s Poštovou bankou tým, že ide o jej dlhoročného strategického partnera.
V zahraničí to nie je žiadna výnimka
Podľa štátnej poštovej spoločnosti v zahraničí to nie je žiadna výnimka, keďže európske pošty poskytujú finančné služby bežne v spolupráci s bankovým strategickým partnerom.
"Každá pošta v Európe má finančné služby z 80 % so strategickým partnerom. Nie je to nič výnimočné, je to úplne štandardná, tradičná vec. Nie sme v tomto výnimoční," obhajovala v polovici februára generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva Slovenskej pošty Marcela Hrdá na stretnutí s médiami založenie dcérskej firmy.
Slovenská pošta chce postupne dosiahnuť zisk
Slovenská pošta chce byť vďaka dcérskej firme konkurencieschopná na trhu platobných služieb a postupne dosiahnuť zisk. Služby SPPS majú zjednodušiť doterajší platobný styk a pre rýchlejšie spracovanie platieb priniesť výhody nielen občanom, ale aj prijímateľom platieb, prevažne dodávateľom sieťových služieb.
Založenie spoločného podniku pošta zdôvodnila aj tým, že poskytovanie pripravovaných produktov v konkurencieschopnej podobe je možné iba spoločne s bankou. Slovenská pošta nemá bankovú licenciu napríklad na on-line zúčtovanie, ani licenciu na prevádzkovanie nepoštových platobných služieb v podobe prevádzkovania kartových systémov.