|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. decembra 2009
Prezident ČESMAD-u čaká problémy pri výbere mýta
Prezident Združenia cestných dopravcov ČESMAD Slovakia Peter Halabrín očakáva problémy na začiatku elektronického výberu mýta od 1. januára 2010. "Kto nebude mať palubnú jednotku, na ceste ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. decembra (WEBNOVINY) - Prezident Združenia cestných dopravcov ČESMAD Slovakia Peter Halabrín očakáva problémy na začiatku elektronického výberu mýta od 1. januára 2010. "Kto nebude mať palubnú jednotku, na ceste nemá čo hľadať. Obrovský pretlak na pracoviskách bude, ale keď ich bude viac ako sto, nápor by sa mal oveľa lepšie zvládať," povedal predstaviteľ cestných dopravcov o kontaktných a distribučných miestach na registráciu dopravcov do mýtneho systému.
V súvislosti so zavedením mýta budú podľa Halabrína dopravcovia nútení započítať zvýšené náklady do ceny za prepravu, čo bude mať vplyv na ceny výrobkov v obchodoch. Dopravcovia sú nespokojní nielen kvôli poklesu záujmu o dopravné služby v posledných dvoch rokoch, ale aj pre zvýšené náklady za platenie mýta. "Viac ako 2 tisíc vozidiel je odstavených bez práce. Dopravcovia dnes žijú úplne z holej podstaty," dodal Halabrín. Podľa neho v tejto situácii je bezpredmetné hovoriť o tom, že dopravcovia budú znášať zvýšené náklady kvôli mýtu. Prezident ČESMAD-u tvrdí, že ak dopravcovia nezahrnú poplatky za mýto do cien za svoje služby, na trhu neprežijú.
"Na trase Bratislava - Žilina zaplatí nákladné vozidlo s hmotnosťou 40 ton za ročnú diaľničnú nálepku 907 eur bez dane z pridanej hodnoty. pri platení mýta bude platiť ročne 14 tis. až 16 tis. eur. Je to neuveriteľný nárast," uviedol Halabrín príklad. Platenie mýta v tomto prípade bude oproti diaľničným nálepkám 15- až 18-násobne drahšie. Podľa Halabrína je možné, že slovenskí cestní dopravcovia na ceste na západ budú využívať okolité štáty, čo môže byť lacnejšie.
Halabrín nesúhlasí s tvrdením, že vysoké náklady dopravcov na platenie mýta majú presunúť nákladnú dopravu z ciest na železnicu. "Mýto nikdy nepresunie nič na železnice. Za tým si stojím. Železnica môže konkurovať cestnej doprave vtedy, keď bude mať kamióny," tvrdí Halabrín. Tovar treba podľa neho preložiť na kamión a odviezť. "Všetci to očakávajú, okrem nás," dodal o možnosti odťaženia prehustenej cestnej nákladnej dopravy presunutím na železnicu.
SITA
V súvislosti so zavedením mýta budú podľa Halabrína dopravcovia nútení započítať zvýšené náklady do ceny za prepravu, čo bude mať vplyv na ceny výrobkov v obchodoch. Dopravcovia sú nespokojní nielen kvôli poklesu záujmu o dopravné služby v posledných dvoch rokoch, ale aj pre zvýšené náklady za platenie mýta. "Viac ako 2 tisíc vozidiel je odstavených bez práce. Dopravcovia dnes žijú úplne z holej podstaty," dodal Halabrín. Podľa neho v tejto situácii je bezpredmetné hovoriť o tom, že dopravcovia budú znášať zvýšené náklady kvôli mýtu. Prezident ČESMAD-u tvrdí, že ak dopravcovia nezahrnú poplatky za mýto do cien za svoje služby, na trhu neprežijú.
"Na trase Bratislava - Žilina zaplatí nákladné vozidlo s hmotnosťou 40 ton za ročnú diaľničnú nálepku 907 eur bez dane z pridanej hodnoty. pri platení mýta bude platiť ročne 14 tis. až 16 tis. eur. Je to neuveriteľný nárast," uviedol Halabrín príklad. Platenie mýta v tomto prípade bude oproti diaľničným nálepkám 15- až 18-násobne drahšie. Podľa Halabrína je možné, že slovenskí cestní dopravcovia na ceste na západ budú využívať okolité štáty, čo môže byť lacnejšie.
Halabrín nesúhlasí s tvrdením, že vysoké náklady dopravcov na platenie mýta majú presunúť nákladnú dopravu z ciest na železnicu. "Mýto nikdy nepresunie nič na železnice. Za tým si stojím. Železnica môže konkurovať cestnej doprave vtedy, keď bude mať kamióny," tvrdí Halabrín. Tovar treba podľa neho preložiť na kamión a odviezť. "Všetci to očakávajú, okrem nás," dodal o možnosti odťaženia prehustenej cestnej nákladnej dopravy presunutím na železnicu.
SITA