![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
09. decembra 2013
Prezentácia slovenských firiem v zahraničí sa má zefektívniť
Tomáš Malatinský
Zdieľať

Rada dnes prerokovala niekoľko návrhov, ktoré majú pomôcť Slovensku ako aj domácim firmám zviditeľniť sa v zahraničí. Jej členovia rokovali o návrhu zefektívnenia systému organizácie oficiálnych účastí na medzinárodných výstavách a veľtrhoch v zahraničí, marketingovom pláne aktivít SACR na rok 2014 a účastí na výstavách a veľtrhoch cestovného ruchu v roku 2014 a návrhu programu rokovaní Rady vlády Slovenskej republiky na podporu exportu a investícií v roku 2014.
Ako po skončení zasadnutia priblížil minister hospodárstva Tomáš Malatinský (nominant Smer- SD) na podporu účasti domácich firiem na medzinárodných veľtrhoch v zahraničí by bol do budúcnosti potrebný väčší rozpočet. Pracovná skupina rovnako pracuje na brandingu Slovenska, teda na budovaní značky, aby sa Slovensko viac zviditeľnilo v zahraničí. "Vytváranie značky Slovenska sa rozvíjalo na úrovni rezortov, ale chýbala koordinácia na úrovni štátu. Práve s týmto cieľom sme si aj do programového vyhlásenia zakomponovali úlohu, posunúť sa v otázke brandingu dopredu. Môj rezort bol poverený koordináciou týchto úsilí, vytvorili sme pracovnú skupinu pre prezentáciu Slovenska, ale v tejto chvíli musím konštatovať, že narážame na známy problém, že tí, ktorí majú finančné zdroje, tí sa neradi koordinujú a tí, ktorí majú úlohu koordinovať, nemajú finančné zdroje," priblížil minister zahraničných vecí a európskych záležitostí Miroslav Lajčák (Smer-SD).
Preto inicioval rokovanie s kolegami z ministerstva dopravy, hospodárstva a kultúry, aby sa dohodli ako budú v tejto problematike pokračovať ďalej. "To sú tri rezorty, ktoré majú najviac finančných prostriedkov vyčlenených na prezentáciu Slovenska v zahraničí. Branding je seriózny biznis a my nemôžeme k nemu pristupovať ako amatéri," dodal Lajčák.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR