|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. decembra 2013
Prezentácia slovenských firiem v zahraničí sa má zefektívniť
Tomáš Malatinský
Zdieľať
Tomáš Malatinský Foto: TASR/Michal Svítok
Bratislava 9. decembra (TASR) – Vláda by mala mať v budúcom roku lepší prehľad o tom, ako sa využívajú financie na podporu marketingových aktivít Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR), rovnako by sa mala zefektívniť aj prezentácia slovenských firiem na medzinárodných výstavách a veľtrhoch. Na dnešnom zasadnutí sa na tom zhodla Rada vlády SR na podporu exportu a investícií.Rada dnes prerokovala niekoľko návrhov, ktoré majú pomôcť Slovensku ako aj domácim firmám zviditeľniť sa v zahraničí. Jej členovia rokovali o návrhu zefektívnenia systému organizácie oficiálnych účastí na medzinárodných výstavách a veľtrhoch v zahraničí, marketingovom pláne aktivít SACR na rok 2014 a účastí na výstavách a veľtrhoch cestovného ruchu v roku 2014 a návrhu programu rokovaní Rady vlády Slovenskej republiky na podporu exportu a investícií v roku 2014.
Ako po skončení zasadnutia priblížil minister hospodárstva Tomáš Malatinský (nominant Smer- SD) na podporu účasti domácich firiem na medzinárodných veľtrhoch v zahraničí by bol do budúcnosti potrebný väčší rozpočet. Pracovná skupina rovnako pracuje na brandingu Slovenska, teda na budovaní značky, aby sa Slovensko viac zviditeľnilo v zahraničí. "Vytváranie značky Slovenska sa rozvíjalo na úrovni rezortov, ale chýbala koordinácia na úrovni štátu. Práve s týmto cieľom sme si aj do programového vyhlásenia zakomponovali úlohu, posunúť sa v otázke brandingu dopredu. Môj rezort bol poverený koordináciou týchto úsilí, vytvorili sme pracovnú skupinu pre prezentáciu Slovenska, ale v tejto chvíli musím konštatovať, že narážame na známy problém, že tí, ktorí majú finančné zdroje, tí sa neradi koordinujú a tí, ktorí majú úlohu koordinovať, nemajú finančné zdroje," priblížil minister zahraničných vecí a európskych záležitostí Miroslav Lajčák (Smer-SD).
Preto inicioval rokovanie s kolegami z ministerstva dopravy, hospodárstva a kultúry, aby sa dohodli ako budú v tejto problematike pokračovať ďalej. "To sú tri rezorty, ktoré majú najviac finančných prostriedkov vyčlenených na prezentáciu Slovenska v zahraničí. Branding je seriózny biznis a my nemôžeme k nemu pristupovať ako amatéri," dodal Lajčák.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR