|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. júla 2013
Prevádzkovatelia havarovaného boeingu žalujú televíziu v USA
Juhokórejská letecká spoločnosť Asiana Airlines v pondelok potvrdila, že zažaluje americkú televíziu, ktorá koncom minulého týždňa ...
Zdieľať
Havária lietadla na letisku v San Franciscu.Foto: SITA/APSAN FRANCISCO 16. júla (WEBNOVINY) - Juhokórejská letecká spoločnosť Asiana Airlines v pondelok potvrdila, že zažaluje americkú televíziu, ktorá koncom minulého týždňa zverejnila falošné mená štyroch pilotov prítomných v kabíne jej nedávno havarovaného stroja v San Franciscu.
Podľa Juhokórejčanov sa spoločnosť KTVU dopustila urážky a nactiutŕhania, keďže vymyslené mená pilotov predstavovali fonetický prepis pomyselnej komunikácie krátko pred nárazom stroja na vlnolam sanfranciského letiska.
Mená, ktoré tesne pred ich piatkovým zverejnením "potvrdil" jeden z pracovníkov amerického Národného úradu pre bezpečnosť dopravy (NTSB), údajne zneli Sum Ting Wong (v angličtine Something wrong - v preklade Niečo je zle), Wi Tu Lo (We too low - Sme príliš nízko), Ho Lee Fuk a Bang Dink Ow.
Asiana to považuje za urážlivé a diskriminačné nielen pre jej pilotov a spoločnosť, ale aj všetkých Ázijčanov, a preto podá žalobu. Neplánuje však podniknúť právne kroky voči NTSB, ktorej brigádnik si neoveril fakty. Podľa amerických médií už na úrade nepracuje. KTVU aj NTSB sa ešte v piatok verejne ospravedlnili.
Obrazom: Havária boeingu v San Franciscu
Lietadlo juhokórejskej leteckej spoločnosti Asiana Airlines začiatkom júla chvostom narazilo o začiatok pristávacej dráhy letiska v San Franciscu, následne sa brušnou časťou kĺzalo po ploche a skončilo značne poškodené a v plameňoch mimo nej. Vážna nehoda na sanfranciskom medzinárodnom letisku si zatiaľ vyžiadala troch mŕtvych a desiatky vážne zranených.
Podľa predbežných zistení bola príčinou nešťastia veľmi nízka pristávacia rýchlosť a neskúsenosť pilota so daným typom lietadla. Na jeho palube sa v čase tragédie nachádzalo viac ako 300 ľudí. Stroj typu Boeing 777, ktorý letel zo Soulu, je jedným z najpoužívanejších na svete a pre jeho veľkú kapacitu ho využívajú najmä na dlhšie medzikontinentálne lety.
Podľa Juhokórejčanov sa spoločnosť KTVU dopustila urážky a nactiutŕhania, keďže vymyslené mená pilotov predstavovali fonetický prepis pomyselnej komunikácie krátko pred nárazom stroja na vlnolam sanfranciského letiska.
Mená, ktoré tesne pred ich piatkovým zverejnením "potvrdil" jeden z pracovníkov amerického Národného úradu pre bezpečnosť dopravy (NTSB), údajne zneli Sum Ting Wong (v angličtine Something wrong - v preklade Niečo je zle), Wi Tu Lo (We too low - Sme príliš nízko), Ho Lee Fuk a Bang Dink Ow.
Asiana to považuje za urážlivé a diskriminačné nielen pre jej pilotov a spoločnosť, ale aj všetkých Ázijčanov, a preto podá žalobu. Neplánuje však podniknúť právne kroky voči NTSB, ktorej brigádnik si neoveril fakty. Podľa amerických médií už na úrade nepracuje. KTVU aj NTSB sa ešte v piatok verejne ospravedlnili.
Obrazom: Havária boeingu v San Franciscu
Lietadlo juhokórejskej leteckej spoločnosti Asiana Airlines začiatkom júla chvostom narazilo o začiatok pristávacej dráhy letiska v San Franciscu, následne sa brušnou časťou kĺzalo po ploche a skončilo značne poškodené a v plameňoch mimo nej. Vážna nehoda na sanfranciskom medzinárodnom letisku si zatiaľ vyžiadala troch mŕtvych a desiatky vážne zranených.
Podľa predbežných zistení bola príčinou nešťastia veľmi nízka pristávacia rýchlosť a neskúsenosť pilota so daným typom lietadla. Na jeho palube sa v čase tragédie nachádzalo viac ako 300 ľudí. Stroj typu Boeing 777, ktorý letel zo Soulu, je jedným z najpoužívanejších na svete a pre jeho veľkú kapacitu ho využívajú najmä na dlhšie medzikontinentálne lety.