|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. septembra 2015
Prešovský kraj trápi nedostatočná sieť diaľnic či rýchlostných ciest
Dopravnú obslužnosť pre Prešovský samosprávny kraj (PSK) zabezpečujú štyria zazmluvnení prepravcovia. Ich autobusový park sa pravidelne obmieňa, čo prispieva ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Michal Svítok
Prešov 27. septembra (TASR) – Dopravnú obslužnosť pre Prešovský samosprávny kraj (PSK) zabezpečujú štyria zazmluvnení prepravcovia. Ich autobusový park sa pravidelne obmieňa, čo prispieva k bezpečnosti a komfortu cestovania. Kraj však trápi nedostatočná sieť diaľnic či rýchlostných ciest, ktoré by odľahčili intenzívne zaťažované úseky iných kategórií. Ako informovala hovorkyňa PSK Veronika Fitzeková, dopravná obslužnosť zabezpečovaná krajom má v súčasnosti požadovanú úroveň z pohľadu kvantity či kvality spojov. „Ku kvalite okrem obnovy vozového parku prispieva aj zavedenie dopravných kariet a informačných svetelných tabúľ na autobusoch vykonávajúcich linky,“ uviedla hovorkyňa.
Dodala, že prioritou pre nasledujúce obdobie je zavedenie integrovaného dopravného systému v čo najkratšom čase, na ktorý nadväzuje schválený generel dopravy a koncepcia dopravnej infraštruktúry PSK s pomocou finančných zdrojov z Európskej únie.
U zmluvných autobusových dopravcov kraja, ktorými sú SAD Prešov, SAD Humenné, SAD Poprad a Bus Karpaty, pribudlo vlani 48 nových vozidiel. V tomto roku by to malo byť celkovo 22. Okrem pravidelnej obnovy vozového parku bude v kraji pokračovať aj oprava ciest, ktoré sú pre nedobudované úseky diaľnic a rýchlostných ciest na východe krajiny intenzívne zaťažované.
Problémom je tiež trasovanie niektorých úsekov I. a II. triedy cez mestské sídla, nevyhovujúce šírkové a smerové parametre ciest, ďalej stavebné konštrukcie a únosnosti komunikácií, ktoré nevyhovujú súčasnej intenzite dopravy.
Samosprávny kraj v tejto súvislosti od roku 2005 investoval do modernizácie cestnej siete viac ako 1,5 miliardy eur. „V tomto roku sme ukončili sedem projektov v hodnote 9,3 milióna eur, financovaných z Regionálneho operačného programu. V rámci projektov bolo zrekonštruovaných 17 mostov, z toho osem v havarijnom stave, stabilizovali sa štyri zosuvy a odstránili sa následky povodní z roku 2010 na 17 úsekoch ciest,“ priblížila Fitzeková.
Okrem spomínaných investícií PSK v tomto roku vyčlenil z rezervného fondu 3,3 milióna eur na rekonštrukciu regionálnych ciest. Ide o 25 havarijných úsekov s celkovou dĺžkou 41,5 km.
„V októbri dokončíme jednu z najväčších investícií v cestnom hospodárstve v Prešovskom samosprávnom kraji – prestavbu Kuzmányho ulice v Prešove v hodnote 1,3 milióna eur. Úsek cesty dlhý 300 metrov po 20 rokoch odstráni jeden z kolíznych bodov v krajskom meste a prepojí križovatku pri Čiernom moste s Rusínskou ulicou,“ ozrejmila Fitzeková.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR