|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. októbra 2010
Prešov chce petíciou dosiahnuť výstavu obchvatu
Zľava: Daniela Špačková, Pavel Hagyari, Radovan Bačík a Rudolf Voit počas tlačovej besedy Petičného výboru za urýchlené začatie výstavby diaľničných obchvatov mesta Prešov a odklonenia kamiónovej dopravy. Prešov, 14. október ...
Zdieľať
Zľava: Daniela Špačková, Pavel Hagyari, Radovan Bačík a Rudolf Voit počas tlačovej besedy Petičného výboru za urýchlené začatie výstavby diaľničných obchvatov mesta Prešov a odklonenia kamiónovej dopravy. Prešov, 14. október 2010.
Foto: SITA/Viktor ZamborskýPREŠOV 14. októbra (WEBNOVINY) – Petíciu za odklonenie nákladnej kamiónovej dopravy z Prešova a urýchlené začatie výstavby diaľničných obchvatov mesta dnes oficiálne odštartovali členovia petičného výboru, ktorému predsedá prešovský primátor Pavel Hagyari. O dôvodoch petície informovali na tlačovej besede šiesti členovia petičného výboru.
„Pohár trpezlivosti pretiekol. Nechcel som veriť vlastným očiam a ušiam, keď som počul vyjadrenie pána ministra dopravy (Ján Figeľa - pozn. SITA), pochádzajúceho z východu, že pre neho je prioritou pri výstavbe diaľnic úsek Ivachnová – Hubová, Žilina – Martin,“ uviedol Hagyari. Ako zdôraznil, na tomto úseku sa nachádzajú tri obce a jedno mestečko, cez ktoré prechádza medzinárodná cesta, aj to iba okrajovo popri Váhu.
Podľa petičiarov prioritu si zaslúži tretie najväčšie mesto na Slovensku - Prešov, ktorý potrebuje dobudovať západný portál smerom na Košice a severný obchvat nadväzujúci na plánovanú rýchlostnú komunikáciu R4. Podľa prešovského primátora mesto Prešov je výraznejšie ohrozené nákladnou tranzitnou dopravou ako ktorékoľvek iné krajské mesto. Cez Prešov ide medzinárodná tranzitná doprava, ktorá sťažuje život ľuďom na Sídlisku II. a III., na Ulici 17. novembra, Šafárikovej ulici a na sídliskách Sekčov a Šváby. Cez obytné zóny Prešova prejde denne okolo 50-tisíc vozidiel.
Ako uviedol, na úrade má dostatok dokumentácie, ktorá svedčí o tom, že za predošlej vlády niekoľkokrát žiadal urýchlene urobiť v Prešove obchvaty. Osobne rokoval na túto tému s exministrom dopravy Ľubomírom Vážnym a tiež so súčasným ministrom Jánom Figeľom. Aj formou petície mu chce pripomenúť predvolebné sľuby, kedy Figeľ tvrdil, že prioritou vlády nebude futbalový štadión v Bratislave, ale diaľnica z Bratislavy do Košíc. „Ide o politickú zodpovednosť. Aj východ je Slovensko. Mám pocit, že prekliatím východu sú sami východniari. Mesto je na výstavbu pripravené,“ povedal Hagyari.
Petičný výbor chce podpisy pod petíciu zbierať dva týždne. Hagyari je presvedčený, že za ten čas sa im podarí nazbierať najmenej 5 000 podpisov. Nestretol sa s Prešovčanom, ktorý by to nechcel podpísať, povedal na tlačovej besede. Potom chce osobne zaniesť petíciu na ministerstvo dopravy. A bude chcieť priamo rokovať s ministrom Figeľom.
SITA
„Pohár trpezlivosti pretiekol. Nechcel som veriť vlastným očiam a ušiam, keď som počul vyjadrenie pána ministra dopravy (Ján Figeľa - pozn. SITA), pochádzajúceho z východu, že pre neho je prioritou pri výstavbe diaľnic úsek Ivachnová – Hubová, Žilina – Martin,“ uviedol Hagyari. Ako zdôraznil, na tomto úseku sa nachádzajú tri obce a jedno mestečko, cez ktoré prechádza medzinárodná cesta, aj to iba okrajovo popri Váhu.
Podľa petičiarov prioritu si zaslúži tretie najväčšie mesto na Slovensku - Prešov, ktorý potrebuje dobudovať západný portál smerom na Košice a severný obchvat nadväzujúci na plánovanú rýchlostnú komunikáciu R4. Podľa prešovského primátora mesto Prešov je výraznejšie ohrozené nákladnou tranzitnou dopravou ako ktorékoľvek iné krajské mesto. Cez Prešov ide medzinárodná tranzitná doprava, ktorá sťažuje život ľuďom na Sídlisku II. a III., na Ulici 17. novembra, Šafárikovej ulici a na sídliskách Sekčov a Šváby. Cez obytné zóny Prešova prejde denne okolo 50-tisíc vozidiel.
Ako uviedol, na úrade má dostatok dokumentácie, ktorá svedčí o tom, že za predošlej vlády niekoľkokrát žiadal urýchlene urobiť v Prešove obchvaty. Osobne rokoval na túto tému s exministrom dopravy Ľubomírom Vážnym a tiež so súčasným ministrom Jánom Figeľom. Aj formou petície mu chce pripomenúť predvolebné sľuby, kedy Figeľ tvrdil, že prioritou vlády nebude futbalový štadión v Bratislave, ale diaľnica z Bratislavy do Košíc. „Ide o politickú zodpovednosť. Aj východ je Slovensko. Mám pocit, že prekliatím východu sú sami východniari. Mesto je na výstavbu pripravené,“ povedal Hagyari.
Petičný výbor chce podpisy pod petíciu zbierať dva týždne. Hagyari je presvedčený, že za ten čas sa im podarí nazbierať najmenej 5 000 podpisov. Nestretol sa s Prešovčanom, ktorý by to nechcel podpísať, povedal na tlačovej besede. Potom chce osobne zaniesť petíciu na ministerstvo dopravy. A bude chcieť priamo rokovať s ministrom Figeľom.
SITA