|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. septembra 2012
Prepracovala sa na teamleaderku
Ako ste získali pozíciu teamleadera v T-Systems Slovakia? V spoločnosti som začínala na IT farme, po ktorej som začala pracovať ako administrátor v Service center tíme. Po určitom čase som ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. septembra (WBN/PR) - Ako ste získali pozíciu teamleadera v T-Systems Slovakia?
V spoločnosti som začínala na IT farme, po ktorej som začala pracovať ako administrátor v Service center tíme. Po určitom čase som dostala ponuku od svojho vtedajšieho teamleadera na pozíciu Operation manager, ktorú som prijala. Pred vyše rokom sa náš tím rozrástol a bolo potrebné ho rozdeliť na dva menšie tímy. Pretože ma vždy priťahovala práca s ľuďmi a pozícia Operation manager sa mi zdala príliš „chladná“, tak som sa vo svojom tíme prepracovala na pozíciu teamleadera.
Bolo spočiatku zložité zvyknúť si na túto prácu a začať plniť povinnosti teamleadera?
Áno bolo. Málokto si uvedomuje, čo všetko práca teamleadera zahŕňa. Od tých najjednoduchších úloh – zväčša administratívnych – cez zložitejšie, až po najťažšie dve časti tejto práce, a to biznis a práca s ľuďmi. Niekedy mám pocit, že robím šéfa, terapeuta, psychológa, kouča, kamaráta... nie je to jednoduché (smiech).
Čo je na vašej práci najzložitejšie?
Tým, že vediem tím ľudí, ktorí predtým neboli moji podriadení, bolo pre mňa ťažké oddeliť pracovné veci od tých priateľských. A taktiež si vybudovať dôveru a rešpekt ľudí, ktorí už boli demotivovaní a znechutení z predchádzajúcich teamleaderov.
Čo nové ste sa vďaka práci teamleadera naučili?
Ako si urobiť väčší odstup. Mám tým na mysli, ako sa pozrieť na veci s nadhľadom a vďaka tomu pochopiť širšie súvislosti. To mi pomáha riešiť veci s chladnejšou hlavou a nevytvárať stres a tlak na kolegov.
Ako vyzerá váš bežný pracovný deň?
To závisí od môjho kalendára. Sú dni, keď mám preplnený kalendár a v kancelárii skoro vôbec nie som, a sú dni, keď si môžem v pokoji povybavovať e-maily a riešiť záležitosti vnútri tímu.
Aká atmosféra vládne vo vašom tíme?
Keďže momentálne vediem tímy dva, je to rôznorodé. No myslím si, že v oboch vládne pohoda bez stresu a príjemná kolegiálna atmosféra... teda dúfam.
Stíhate sa popri práci venovať svojim záľubám a rodine?
To všetko závisí od práce v danom týždni. Ak je pokojný týždeň, tak sa to dá. No veľakrát je naozaj ťažké balansovať medzi súkromím a prácou, pretože som stále na telefóne.
Došlo počas vášho pôsobenia na pozícii teamleadera k nejakej krízovej situácii, ktorú ste museli riešiť?
Áno, niekoľkokrát a som si istá, že ešte prídu. Keďže je to primárne práca s ľuďmi a súčasne som zodpovedná aj za biznis, krízovým situáciám sa nedá vyhnúť.
V spoločnosti som začínala na IT farme, po ktorej som začala pracovať ako administrátor v Service center tíme. Po určitom čase som dostala ponuku od svojho vtedajšieho teamleadera na pozíciu Operation manager, ktorú som prijala. Pred vyše rokom sa náš tím rozrástol a bolo potrebné ho rozdeliť na dva menšie tímy. Pretože ma vždy priťahovala práca s ľuďmi a pozícia Operation manager sa mi zdala príliš „chladná“, tak som sa vo svojom tíme prepracovala na pozíciu teamleadera.
Bolo spočiatku zložité zvyknúť si na túto prácu a začať plniť povinnosti teamleadera?
Áno bolo. Málokto si uvedomuje, čo všetko práca teamleadera zahŕňa. Od tých najjednoduchších úloh – zväčša administratívnych – cez zložitejšie, až po najťažšie dve časti tejto práce, a to biznis a práca s ľuďmi. Niekedy mám pocit, že robím šéfa, terapeuta, psychológa, kouča, kamaráta... nie je to jednoduché (smiech).
Čo je na vašej práci najzložitejšie?
Tým, že vediem tím ľudí, ktorí predtým neboli moji podriadení, bolo pre mňa ťažké oddeliť pracovné veci od tých priateľských. A taktiež si vybudovať dôveru a rešpekt ľudí, ktorí už boli demotivovaní a znechutení z predchádzajúcich teamleaderov.
Čo nové ste sa vďaka práci teamleadera naučili?
Ako si urobiť väčší odstup. Mám tým na mysli, ako sa pozrieť na veci s nadhľadom a vďaka tomu pochopiť širšie súvislosti. To mi pomáha riešiť veci s chladnejšou hlavou a nevytvárať stres a tlak na kolegov.
Ako vyzerá váš bežný pracovný deň?
To závisí od môjho kalendára. Sú dni, keď mám preplnený kalendár a v kancelárii skoro vôbec nie som, a sú dni, keď si môžem v pokoji povybavovať e-maily a riešiť záležitosti vnútri tímu.
Aká atmosféra vládne vo vašom tíme?
Keďže momentálne vediem tímy dva, je to rôznorodé. No myslím si, že v oboch vládne pohoda bez stresu a príjemná kolegiálna atmosféra... teda dúfam.
Stíhate sa popri práci venovať svojim záľubám a rodine?
To všetko závisí od práce v danom týždni. Ak je pokojný týždeň, tak sa to dá. No veľakrát je naozaj ťažké balansovať medzi súkromím a prácou, pretože som stále na telefóne.
Došlo počas vášho pôsobenia na pozícii teamleadera k nejakej krízovej situácii, ktorú ste museli riešiť?
Áno, niekoľkokrát a som si istá, že ešte prídu. Keďže je to primárne práca s ľuďmi a súčasne som zodpovedná aj za biznis, krízovým situáciám sa nedá vyhnúť.