|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. decembra 2011
Prepojenie teórie s praxou v študentských spoločnostiach
90 stredoškolských študentov zastupujúc 22 stredných škôl rôzneho typu a zamerania z východného Slovenska sa zúčastnilo konferencie manažmentu študentských spoločností pod názvom „Základy ...
Zdieľať
BRATISLAVA 2. decembra (WBN/PR) - 90 stredoškolských študentov zastupujúc 22 stredných škôl rôzneho typu a zamerania z východného Slovenska sa zúčastnilo konferencie manažmentu študentských spoločností pod názvom „Základy manažérskych zručností pre manažment študentských spoločností Aplikovanej ekonómie“, ktorú organizovala vzdelávacia nezisková organizácia Junior Achievement Slovensko, n.o. v spolupráci s nadnárodnou spoločnosťou AT&T dňa 16. novembra 2011 na Gymnáziu sv. T. Akvinského, Zbrojničná 3 v Košiciach.
Konferencia bola organizovaná pre členov manažmentu študentských spoločností v rámci stredoškolského vzdelávacieho programu Aplikovaná ekonómia (AE).
Spoločnosť AT&T vytvorila tím manažérov, ktorí sa počas jedného dňa aktívne venovali študentom v oblastiach ako je komunikácia, stratégia a fungovanie firmy, projektové riadenie a riadenie kvality vo výrobe. Študenti ďalej diskutovali s odborníkmi z praxe o problémoch, ktoré prirodzene vznikajú pri riadení študentskej spoločnosti – napríklad, ako motivovať zamestnancov, ako komunikovať vo firme i so zákazníkmi, alebo ako pracovať na vlastných projektoch. Vzájomným zdieľaním skúseností zároveň hľadali spôsoby ich riešenia. Pre študentov bola konferencia súborom zážitkov, ale hlavne cenných informácií, ktoré majú teraz možnosť využiť pri riadení svojich študentských spoločností.
Študenti konferenciu hodnotili veľmi kladne, pretože splnila ich očakávania a dala im veľa inšpirácie a rád do ich ďalšej práce v rámci svojich študentských spoločností.
Vzdelávací program Aplikovaná ekonómia sa vyučuje na stredných školách ako povinný alebo voliteľný predmet, prípadne krúžok. Študentská spoločnosť simuluje činnosť akciovej spoločnosti, ktorá funguje počas jedného školského roka. Po založení spoločnosti si študenti volia manažment a emisiou akcií získajú základné imanie. Na základe marketingového prieskumu pripravia podnikateľský plán a realizujú výrobu a predaj produktov podporovaný marketingovými aktivitami a vedením účtovnej agendy. Na záver roka činnosť ukončia uzávierkou účtovných kníh, pripravia výročnú správu, vyplatia dividendy a spoločnosť zlikvidujú podľa platných predpisov.
O ORGANIZÁTOROCH
Junior Achievement Slovensko, n.o. je nezisková vzdelávacia organizácia, ktorá už 20 rokov realizuje na Slovensku podnikateľské, ekonomické a finančné vzdelávacie programy pre mladých ľudí. Programy podporujú podnikateľské a ekonomické myslenie, učia etickému rozhodovaniu, orientujú študentov v trhovej ekonomike ešte pred vstupom na trh práce a ponúkajú preventívne riešenia pre zamestnanosť mládeže.
V júni 2011 dosiahol počet absolventov z celého Slovenska viac ako 200 000 študentov.
AT&T pôsobí na Slovensku od roku 1999 a v súčasnej dobe zamestnáva viac ako 2000 spolupracovníkov v dvoch mestách- Bratislava a Košice. Spoločnosť AT&T plánuje na Slovensku naďalej rásť a zvyšovať počet spolupracovníkov. Ťažiskové oblasti činností slovenských centier je celosvetová podpora zákazníkov v nasledujúcich aspektoch: projektový management; technické riešenia a podpora; predaj; finančné oddelenie a mnoho ďalších.
Konferencia bola organizovaná pre členov manažmentu študentských spoločností v rámci stredoškolského vzdelávacieho programu Aplikovaná ekonómia (AE).
Spoločnosť AT&T vytvorila tím manažérov, ktorí sa počas jedného dňa aktívne venovali študentom v oblastiach ako je komunikácia, stratégia a fungovanie firmy, projektové riadenie a riadenie kvality vo výrobe. Študenti ďalej diskutovali s odborníkmi z praxe o problémoch, ktoré prirodzene vznikajú pri riadení študentskej spoločnosti – napríklad, ako motivovať zamestnancov, ako komunikovať vo firme i so zákazníkmi, alebo ako pracovať na vlastných projektoch. Vzájomným zdieľaním skúseností zároveň hľadali spôsoby ich riešenia. Pre študentov bola konferencia súborom zážitkov, ale hlavne cenných informácií, ktoré majú teraz možnosť využiť pri riadení svojich študentských spoločností.
Študenti konferenciu hodnotili veľmi kladne, pretože splnila ich očakávania a dala im veľa inšpirácie a rád do ich ďalšej práce v rámci svojich študentských spoločností.
Vzdelávací program Aplikovaná ekonómia sa vyučuje na stredných školách ako povinný alebo voliteľný predmet, prípadne krúžok. Študentská spoločnosť simuluje činnosť akciovej spoločnosti, ktorá funguje počas jedného školského roka. Po založení spoločnosti si študenti volia manažment a emisiou akcií získajú základné imanie. Na základe marketingového prieskumu pripravia podnikateľský plán a realizujú výrobu a predaj produktov podporovaný marketingovými aktivitami a vedením účtovnej agendy. Na záver roka činnosť ukončia uzávierkou účtovných kníh, pripravia výročnú správu, vyplatia dividendy a spoločnosť zlikvidujú podľa platných predpisov.
O ORGANIZÁTOROCH
Junior Achievement Slovensko, n.o. je nezisková vzdelávacia organizácia, ktorá už 20 rokov realizuje na Slovensku podnikateľské, ekonomické a finančné vzdelávacie programy pre mladých ľudí. Programy podporujú podnikateľské a ekonomické myslenie, učia etickému rozhodovaniu, orientujú študentov v trhovej ekonomike ešte pred vstupom na trh práce a ponúkajú preventívne riešenia pre zamestnanosť mládeže.
V júni 2011 dosiahol počet absolventov z celého Slovenska viac ako 200 000 študentov.
AT&T pôsobí na Slovensku od roku 1999 a v súčasnej dobe zamestnáva viac ako 2000 spolupracovníkov v dvoch mestách- Bratislava a Košice. Spoločnosť AT&T plánuje na Slovensku naďalej rásť a zvyšovať počet spolupracovníkov. Ťažiskové oblasti činností slovenských centier je celosvetová podpora zákazníkov v nasledujúcich aspektoch: projektový management; technické riešenia a podpora; predaj; finančné oddelenie a mnoho ďalších.