|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. mája 2018
Prenájom rušňov je podľa ZSSK Cargo aktuálne výhodnejší ako ich nákup
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR
Bratislava 10. mája (TASR) - Lízing rušňov je podľa nákladného dopravcu Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia (ZSSK Cargo) flexibilnejší a momentálne pre spoločnosť výhodnejší model než ich nákup. Umožňuje totiž podľa riaditeľky kancelárie generálneho riaditeľa spoločnosti Silvie Kuncovej promptne reagovať na požiadavky zákazníkov a zmeny na trhu a tiež aj na meniacu sa legislatívu Európskej únie. "Dopravcovia musia reagovať na obchodné príležitosti vtedy, keď vzniknú, a vedieť ich obslúžiť v kvalite a cene požadovanej zákazníkmi. Nové hnacie vozidlá nám túto možnosť dajú," uviedla Kuncová.
Reagovala tak na stredajšie (9. 5.) vyjadrenia predstaviteľov opozičného hnutia OĽaNO. Poslanci kritizovali súťaž ZSSK Cargo na prenájom desiatich rušňov na obdobie desiatich rokov za predpokladanú cenu takmer 60 miliónov eur. Podľa nich by bol výhodnejší nákup takýchto rušňov.
"Pri operatívnom nájme dôjde nielen k úspore nákladových položiek, ale aj k výraznejším nefinančným benefitom a zníženiu operatívneho rizika spoločnosti ZSSK Cargo ako celku," doplnila Kuncová. Pripomenula zároveň, že desať rušňov predstavuje 5 % z flotily elektrických hnacích vozidiel spoločnosti.
Majú sa podieľať na kľúčových prepravách na Slovensku aj v zahraničí. "Výhodou nových rušňov je ich schopnosť ťahať vlak naprieč viacerými štátmi bez potreby výmeny rušňa. V súčasnosti pri prechode napäťovými sústavami aj hranicami štátov treba rušne meniť, keďže tieto väčšinou nespĺňajú legislatívne a technické podmienky," vysvetlila.
Predstavitelia hnutia OĽaNO však v prípade súťaže ZSSK Cargo na prenájom rušňov upozornili aj na podľa nich ďalšie podozrivé okolnosti. Napríklad, že už v apríli tohto roku boli zverejnené v českom Železničnom magazíne fotky z Nemecka, na ktorých je biely rušeň typu Vectron 383.202 so slovenskou imatrikuláciou na firmu S Rail Lease.
Zároveň sa podľa predstaviteľov OĽaNO objavili tri takéto rušne aj v rušňovom depe Bratislava – východ. Pritom pri súťaži na prenájom rušňov sa mali otvárať obálky s ponukami uchádzačov iba v stredu 9. mája o 14.00 h. OĽaNO je tak presvedčené, že túto súťaž vyhrá spoločnosť S Rail Lease.
Podľa Kuncovej však nie sú v Národnom registri železničných vozidiel tieto rušne registrované na ZSSK Cargo. Spoločnosť k nim nemá podľa nej žiaden vzťah. "Z tohto dôvodu nie sme schopní zhodnotiť dôvody prítomnosti spomínaných rušňov na Slovensku," uviedla. Čo sa týka súťaže na prenájom rušňov, podľa Kuncovej nie je zatiaľ vyhodnotená a jej víťaz tak nie je známy.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR