Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

12. januára 2012

Premiérku spomínali médiá častejšie ako krízu



Meno premiérky Ivety Radičovej sa v minulom roku skloňovalo v médiách častejšie než slovo kríza či meno šéfa voličsky najúspešnejšej strany Smer-SD Roberta Fica. Vyplýva to z kvantitatívnej ...



Zdieľať
iveta radicova BRATISLAVA 12. januára (SITA) - Meno premiérky Ivety Radičovej sa v minulom roku skloňovalo v médiách častejšie než slovo kríza či meno šéfa voličsky najúspešnejšej strany Smer-SD Roberta Fica. Vyplýva to z kvantitatívnej analýzy spoločnosti Newton Media, ktorú vypracovala pre Mediálne.sk. Meno Radičovej použili médiá vlani v 10 724 spravodajských príspevkoch.


"Robert Fico bol slovom roka v predchádzajúcich dvoch ročníkoch ankety, no v roku 2011 sa prepadol o dve miesta," konštatoval mediálny analytik Newton Media Radoslav Tomáš. Expremiérovi Ficovi medziročne klesla medializácia o 1 770 príspevkov a zaradil sa na tretie miesto za slovo: kríza, ktoré sa vlani objavilo v 9 988 príspevkoch.

Tomáš pripomína, že slovo kríza si druhú priečku udržalo už tretí rok. Radičová si oproti minulému roku vymenila s Ficom tretiu pozíciu za prvú. Podľa mediálneho analytika Martina Gondu Fico mal najväčšie šance udržať si prvenstvo, no pád vlády zrejme zatienil všetky ostatné udalosti.

Štvrtú priečku v rebríčku najpoužívanejších slov v spravodajstve získalo slovo: eurozóna (7 958 príspevkov) a na piatu priečku z minuloročného desiateho miesta vystúpilo slovo: Grécko (7 174 príspevkov). Vlani bolo na štvrtom mieste slovo: diaľnica a na piatom slovo: povodne. Richard Sulík s počtom príspevkov 6 151 obhájil minuloročné šieste miesto, medziročne zaznamenal o takmer 2 000 príspevkov viac. Siedmym najčastejšie skloňovaným pojmom bol: euroval, ktorý sa objavil v 5 692 príspevkoch.


Slovo "šetrenie" prebehlo Ivana Mikloša

Slovo: šetrenie malo o 180 príspevkov viac ako Ivan Mikloš, a tak skončilo pred ním na ôsmom mieste (4 988 príspevkov). Deviata priečka znamená pre ministra financií obhájenie si minuloročnej pozície, v roku 2011 o ňom médiá publikovali 4 808 príspevkov.

Prvú desiatku uzatváralo v roku 2011 slovo: Líbya (4 339 príspevkov). Podľa analýzy Newton Media je skokanom roka Igor Matovič, ktorý postúpil z 29. miesta na 15 priečku. Najviac medziročne klesol Štefan Harabin, a to o 21 priečok.

Taktiež zaznamenal pokles i Viktor Orbán s prepadom o 20 priečok. "Prekvapilo ma, že kauza sťahovania daňových úradov spojená s Ondrejom Ščurkom mala v médiách približne 500 príspevkov, pričom porovnateľné kauzy minulých rokov na seba generovali približne dvojnásobný počet príspevkov. Naopak, potvrdilo sa, že Dobroslav Trnka bude mať viac príspevkov ako Jozef Čentéš,“ uviedol Gonda.

Viac ako 2 000 príspevkov ročne mali v slovenských médiách od 11. do 22. miesta tieto slová: nezamestnanosť, diaľnica, povodne, Daniel Lipšic, Igor Matovič, Mikuláš Dzurinda, Egypt, Ján Figeľ, Ivan Uhliarik, Ivan Gašparovič, Obyčajní ľudia, Béla Bugár, Barack Obama, Facebook, Fukušima. Newton Media vytypovala 60 slov alebo mien, ktoré rezonovali vlani v médiách.

Monitorovala médiá a relácie: TA3 (Hlavné správy, Téma dňa, V politike, Analýzy a trendy), TV Markíza (Televízne noviny, Prvé Televízne noviny, Na telo), TV JOJ (Noviny, Prvé noviny), RTVS (Správy STV, Správy, O päť 5 minút 12, Správy a komentáre, Rádiožurnál), Rádio Expres (Infoexpres), Rádio Viva (Správy), Sme, Hospodárske noviny, Pravda, Nový Čas, Plus jeden deň, Týždeň, Trend, Profit, Plus 7 dní, aktuálne.sk a aktuality.sk.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Nadácia Pontis vyhlásila súťaž o najlepšiu esej
<< predchádzajúci článok
Odbory sa zapoja do predvolebnej kampane Smeru