|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 20.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Dagmara
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Preložku cesty pri Mníšku nad Popradom ukončia na jeseň 2014
Pokračujúca výstavba preložky cesty I/68 na hranici Slovenska a Poľska medzi obcami Mníšek nad Popradom a Piwniczna zabezpečí hlavne plynulé a bezpečné spojenie pohraničných regiónov. Spomínaná ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. augusta (WBN/PR) - Pokračujúca výstavba preložky cesty I/68 na hranici Slovenska a Poľska medzi obcami Mníšek nad Popradom a Piwniczna zabezpečí hlavne plynulé a bezpečné spojenie pohraničných regiónov. Spomínaná cesta tvorí jednu z najdôležitejších dopravných spojníc v smere sever – juh.
Celková dĺžka preložky cesty I. triedy na území SR je 694 metrov a na poľskej strane 330 metrov. Hlavným cieľom projektu je vybudovať nový hraničný prechod medzi oboma krajinami na moste cez rieku Poprad v dĺžke 323 metrov.
Súčasťou prác je aj preložka cesty III. triedy v dĺžke 547 metrov pred jestvujúcim mostom cez potok Hraničná v smere do obce Kača. Zabezpečí sa tak kvalitnejšie cestné prepojenie, zrýchli sa prejazd automobilov a zvýši sa bezpečnosť cestnej premávky.
Výstavba preložky cesty I/68 medzi Mníškom nad Popradom v okrese Stará Ľubovňa a štátnou hranicou Slovenska a Poľska je financovaná z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF) a zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava (OPD) 2007 – 2013. Podiel financovania zo zdrojov Európskej únie dosiahne 85 percent oprávnených nákladov. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR je riadiacim orgánom OPD, prijímateľom finančnej pomoci a investorom na slovenskej strane je Slovenská správa ciest.
Dôvodom preložky cesty I/68 na území SR a štátnej cesty č. 87 na území Poľska je množstvo zosuvov a deformácií na existujúcej štátnej ceste. Podľa Slovenskej správy ciest to v súčasnosti spôsobuje výrazné obmedzenia plynulosti a bezpečnosti dopravy.
Obrazom: Preložka cesty pri Mníšku nad Popradom a most cez Poprad
http://www.webnoviny.sk/fotogaleria/prelozka-cesty-pri-mnisku-nad-poprado/38051-fotogaleria.html
Súčasný hraničný prechod je určený len pre vozidlá do 3,5 tony. Cesta má nevyhovujúce šírkové, smerové a výškové parametre. Rekonštrukcia komunikácie v terajšom vedení by bola vzhľadom na geologické zloženie územia finančne a technicky náročná. Preto padla voľba na stavbu preložky cesty.
Stavebné práce za 6,863 miliónov eur bez DPH na slovenskom úseku cesty začali v marci 2012 a na základe verejnej súťaže ich zabezpečuje spoločnosť Inžinierske stavby a.s. Košice. S ukončením celého projektu sa pôvodne počítalo začiatkom budúceho roku. Termín odovzdania stavby sa však musel posunúť na október 2014.
Dôvodom predĺženia boli technické problémy na poľskej strane, a to nepridelenie načas finančných prostriedkov na začatie stavby na území nášho severného suseda. Odovzdanie staveniska na území Poľska bolo tak možné až koncom minulého roka, ale jeho uvoľnenie poľská strana zabezpečila až v máji tohto roku. Práce na slovenskej strane vtedy trvali už vyše roka.
Na slovenskom úseku stavby sú zabezpečené a ukončené preložky inžinierskych sietí v plnom rozsahu. Realizuje sa už preložka cesty III. triedy aj hlavná preložka cesty I/68. Na hlavnom stavebnom objekte, moste cez rieku Poprad, je na strane SR úplne ukončená spodná stavba spolu so všetkými piliermi. V súčasnosti sa pripravuje podporná skruž pre debnenie a následnú betonáž nosnej konštrukcie.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 - 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD:
PO1 - Železničná infraštruktúra
PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T)
PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy
PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
PO6 - Železničná verejná osobná doprava
PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Celková dĺžka preložky cesty I. triedy na území SR je 694 metrov a na poľskej strane 330 metrov. Hlavným cieľom projektu je vybudovať nový hraničný prechod medzi oboma krajinami na moste cez rieku Poprad v dĺžke 323 metrov.
Súčasťou prác je aj preložka cesty III. triedy v dĺžke 547 metrov pred jestvujúcim mostom cez potok Hraničná v smere do obce Kača. Zabezpečí sa tak kvalitnejšie cestné prepojenie, zrýchli sa prejazd automobilov a zvýši sa bezpečnosť cestnej premávky.
Výstavba preložky cesty I/68 medzi Mníškom nad Popradom v okrese Stará Ľubovňa a štátnou hranicou Slovenska a Poľska je financovaná z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF) a zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava (OPD) 2007 – 2013. Podiel financovania zo zdrojov Európskej únie dosiahne 85 percent oprávnených nákladov. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR je riadiacim orgánom OPD, prijímateľom finančnej pomoci a investorom na slovenskej strane je Slovenská správa ciest.
Dôvodom preložky cesty I/68 na území SR a štátnej cesty č. 87 na území Poľska je množstvo zosuvov a deformácií na existujúcej štátnej ceste. Podľa Slovenskej správy ciest to v súčasnosti spôsobuje výrazné obmedzenia plynulosti a bezpečnosti dopravy.
Obrazom: Preložka cesty pri Mníšku nad Popradom a most cez Poprad
http://www.webnoviny.sk/fotogaleria/prelozka-cesty-pri-mnisku-nad-poprado/38051-fotogaleria.html
Súčasný hraničný prechod je určený len pre vozidlá do 3,5 tony. Cesta má nevyhovujúce šírkové, smerové a výškové parametre. Rekonštrukcia komunikácie v terajšom vedení by bola vzhľadom na geologické zloženie územia finančne a technicky náročná. Preto padla voľba na stavbu preložky cesty.
Stavebné práce za 6,863 miliónov eur bez DPH na slovenskom úseku cesty začali v marci 2012 a na základe verejnej súťaže ich zabezpečuje spoločnosť Inžinierske stavby a.s. Košice. S ukončením celého projektu sa pôvodne počítalo začiatkom budúceho roku. Termín odovzdania stavby sa však musel posunúť na október 2014.
Dôvodom predĺženia boli technické problémy na poľskej strane, a to nepridelenie načas finančných prostriedkov na začatie stavby na území nášho severného suseda. Odovzdanie staveniska na území Poľska bolo tak možné až koncom minulého roka, ale jeho uvoľnenie poľská strana zabezpečila až v máji tohto roku. Práce na slovenskej strane vtedy trvali už vyše roka.
Na slovenskom úseku stavby sú zabezpečené a ukončené preložky inžinierskych sietí v plnom rozsahu. Realizuje sa už preložka cesty III. triedy aj hlavná preložka cesty I/68. Na hlavnom stavebnom objekte, moste cez rieku Poprad, je na strane SR úplne ukončená spodná stavba spolu so všetkými piliermi. V súčasnosti sa pripravuje podporná skruž pre debnenie a následnú betonáž nosnej konštrukcie.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 - 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD:
PO1 - Železničná infraštruktúra
PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T)
PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy
PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
PO6 - Železničná verejná osobná doprava
PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.