|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 26.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Štefan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. januára 2011
Prekladisko v Čiernej nad Tisou má podľa Figeľa perspektívu
Perspektíva železničného nákladného prekladiska v Čiernej nad Tisou by sa nemala oslabovať, ale posilňovať. "Chcem, aby Čierna nebola mentálne na ďalekom ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/Marián Angelovič BRATISLAVA 20. januára (SITA) - Perspektíva železničného nákladného prekladiska v Čiernej nad Tisou by sa nemala oslabovať, ale posilňovať. "Chcem, aby Čierna nebola mentálne na ďalekom východe a bola súčasťou intenzívnejšej európskej spolupráce a, samozrejme, slovenských modernizačných zámerov," povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH) vo štvrtok pre agentúru SITA v súvislosti s rozvojom prekladiska a železničného uzla na východe Slovenska pri hraniciach s Ukrajinou a Maďarskom. Minister dopravy sa plánuje v piatok 21. januára popoludní oboznámiť na mieste so stavom a budúcnosťou železničného prekladiska v Čiernej nad Tisou. V ten istý deň predpoludním sa zúčastní v blízkej Dobrej na odovzdaní prvých kontajnerových vagónov vyrobených spoločnosťou Tatravagónka pre ruského odberateľa Transkontainer, dcérsku firmu Ruských železničných dráh. Spoločnosť Transkontainer si od 1. júla 2009 dlhodobo prenajala terminál kombinovanej dopravy v Dobrej od Železničnej spoločnosti Cargo.
Prekladisko sypkých materiálov v Čiernej nad Tisou má podľa generálneho riaditeľa sekcie železničnej dopravy a dráh na ministerstve dopravy Jiřího Kubáčka určite perspektívu. A to bez ohľadu na to, či bude realizovaný projekt predĺženia širokorozchodnej železničnej trate z východu Slovenska do Bratislavy a Viedne. "Slovenské prekladiská sú závažným problémom a budú určite riešené v programe, ktorý sa teraz pripravuje," povedal Kubáček pre agentúru SITA s odvolaním sa na pripravovaný program revitalizácie železničných spoločností. V Čiernej nad Tisou sa podľa neho v súčasnosti rozbiehajú niektoré aktivity, ale bližšie o nich neinformoval. Aktuálne využitie prekladiska, dodal, sa mierne zlepšuje, ale stále nie je na požadovanej úrovni.
Bývalý minister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD) sa v minulosti vyjadril, že modernizácia prekladiska v Čiernej nad Tisou, vrátane rozšírenia jeho kapacít by mala stáť okolo 20 mil. eur. Prekladisko, ktoré zamestnávalo okolo tritisíc pracovníkov, by si malo aj podľa neho zachovať svoj doterajší význam aj v prípade uskutočnenia projektu širokorozchodnej železnice.
Komplexná modernizácia železničnej stanice v Čiernej nad Tisou, aj vzhľadom na jej funkciu prekládkovej stanice na hranici s Ukrajinou, je nutná kvôli nevyhovujúcemu technickému stavu niektorých objektov. Železnice Slovenskej republiky vybrali vo verejnej súťaži koncom roka 2009 za dodávateľa projektovej dokumentácie pre modernizáciu železničného uzla v Čiernej nad Tisou košickú firmu sudop Trade, spol. s r.o. Hodnota desaťročnej zákazky predstavuje 9,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Súčasťou zákazky je zabezpečenie inžinierskej činnosti a autorského dohľadu, podľa potreby požadované prieskumy, štúdia vplyvu stavby na životné prostredie, geodetická dokumentácia a majetkovoprávne vysporiadanie. Investícia má byť financovaná z európskych prostriedkov a štátneho rozpočtu.
Prekladisko sypkých materiálov v Čiernej nad Tisou má podľa generálneho riaditeľa sekcie železničnej dopravy a dráh na ministerstve dopravy Jiřího Kubáčka určite perspektívu. A to bez ohľadu na to, či bude realizovaný projekt predĺženia širokorozchodnej železničnej trate z východu Slovenska do Bratislavy a Viedne. "Slovenské prekladiská sú závažným problémom a budú určite riešené v programe, ktorý sa teraz pripravuje," povedal Kubáček pre agentúru SITA s odvolaním sa na pripravovaný program revitalizácie železničných spoločností. V Čiernej nad Tisou sa podľa neho v súčasnosti rozbiehajú niektoré aktivity, ale bližšie o nich neinformoval. Aktuálne využitie prekladiska, dodal, sa mierne zlepšuje, ale stále nie je na požadovanej úrovni.
Bývalý minister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD) sa v minulosti vyjadril, že modernizácia prekladiska v Čiernej nad Tisou, vrátane rozšírenia jeho kapacít by mala stáť okolo 20 mil. eur. Prekladisko, ktoré zamestnávalo okolo tritisíc pracovníkov, by si malo aj podľa neho zachovať svoj doterajší význam aj v prípade uskutočnenia projektu širokorozchodnej železnice.
Komplexná modernizácia železničnej stanice v Čiernej nad Tisou, aj vzhľadom na jej funkciu prekládkovej stanice na hranici s Ukrajinou, je nutná kvôli nevyhovujúcemu technickému stavu niektorých objektov. Železnice Slovenskej republiky vybrali vo verejnej súťaži koncom roka 2009 za dodávateľa projektovej dokumentácie pre modernizáciu železničného uzla v Čiernej nad Tisou košickú firmu sudop Trade, spol. s r.o. Hodnota desaťročnej zákazky predstavuje 9,8 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Súčasťou zákazky je zabezpečenie inžinierskej činnosti a autorského dohľadu, podľa potreby požadované prieskumy, štúdia vplyvu stavby na životné prostredie, geodetická dokumentácia a majetkovoprávne vysporiadanie. Investícia má byť financovaná z európskych prostriedkov a štátneho rozpočtu.