|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. januára 2012
Predvolebná kampaň je už teraz brutálna, tvrdí odborníčka
Tagy: volebná kampaň
Pre politikov budú životne dôležité hlasy voličov, ktorým sa pri mítingoch pozrú z očí do očí a to najmä preto, že sa neočakáva vysoká volebná účasť, zhodnotila pre agentúru SITA ...
Zdieľať
BRATISLAVA 19. januára (WEBNOVINY) - Pre politikov budú životne dôležité hlasy voličov, ktorým sa pri mítingoch pozrú z očí do očí a to najmä preto, že sa neočakáva vysoká volebná účasť, zhodnotila pre agentúru SITA doterajšiu predvolebnú činnosť politických strán odborníčka na politický marketing Simona Bubánová.
Kampaň pred nadchádzajúcimi predčasnými voľbami bude podľa nej asi najtvrdšia, začala sa vyslovením nedôvery vlastnej vláde a už teraz je brutálna, demotivujúca a rúcajúca všetky hodnoty.
Ďalší odborník na politický marketing Michal Ruttkay si myslí, že politické strany budú komunikovať najmä prostredníctvom médií, mediálnych debát, prípadne cez internet alebo sociálne siete.
Podľa neho sú predvolebné kampane zatiaľ vlažné. Strany sa venujú nekonkrétnym témam, ale "bude to gradovať a bohvie, čo ešte vytiahnu," dodáva. Politológ Michal Horský sa pridáva k takémuto názoru. Predvolebná kampaň sa podľa neho ešte len rozvíja a volebnú kampaň pre verejnosť ešte nezačali všetky politické strany.
Ruttkaya zaujalo, že pravicové strany preberajú sociálnodemokratické témy, ako napríklad práca, zamestnanosť, istoty. To teraz ľudia potrebujú a preto pravicové strany upúšťajú od svojich "pôvodných tém" a majú tendenciu posúvať sa smerom k stredu, smerom viac doľava, tvrdí.
Bubánová: Kampane sa začali s pádom vlády
Podľa Horského nie je prekvapivé, že takéto témy spájajú všetky parlamentné strany. Skôr poukazuje na celkovú situáciu a popularitu stredo-pravých strán a dôveru stredo-pravých voličov v tieto strany, ktorá sa presúva ku KDH.
Podľa neho je to zrejme podmienené tým, že strana SaS má nulový koaličný potenciál, SDKÚ-DS je v očiach voličov najviac zodpovedná za pád vlády a prípadne sa skloňuje v súvislosti s kauzou Gorila.
Naopak, KDH je strana s vysokým koaličným potenciálom a jej podpredseda je jedným z najhorlivejších aktérov v "odhaľovaní" kauzy Gorila, dodáva Horský. Bubánová akcentuje najmä to, že kampane politických strán sa začali v podstate už vyslovením nedôvery vláde.
Takmer všetky politické strany podľa Ruttkaya začali s mítingami v štandardnom čase. Horský zo štartov predvolebných kampaní dáva do pozornosti symbolicky najmä tradičný začiatok SDKÚ-DS v Modre, ktorý sa však odohral na vyprázdnenom námestí v porovnaní s preplneným kultúrnym domom v Topoľčanoch pri štarte strany Smer-SD. Ku kompletnému štartu sa tento týždeň odhalením bilbordu pridalo KDH, ale ostatné politické strany podľa neho "ako keby ostali sedieť na štartovacom bloku".
Kampaň pred nadchádzajúcimi predčasnými voľbami bude podľa nej asi najtvrdšia, začala sa vyslovením nedôvery vlastnej vláde a už teraz je brutálna, demotivujúca a rúcajúca všetky hodnoty.
Ďalší odborník na politický marketing Michal Ruttkay si myslí, že politické strany budú komunikovať najmä prostredníctvom médií, mediálnych debát, prípadne cez internet alebo sociálne siete.
Podľa neho sú predvolebné kampane zatiaľ vlažné. Strany sa venujú nekonkrétnym témam, ale "bude to gradovať a bohvie, čo ešte vytiahnu," dodáva. Politológ Michal Horský sa pridáva k takémuto názoru. Predvolebná kampaň sa podľa neho ešte len rozvíja a volebnú kampaň pre verejnosť ešte nezačali všetky politické strany.
Ruttkaya zaujalo, že pravicové strany preberajú sociálnodemokratické témy, ako napríklad práca, zamestnanosť, istoty. To teraz ľudia potrebujú a preto pravicové strany upúšťajú od svojich "pôvodných tém" a majú tendenciu posúvať sa smerom k stredu, smerom viac doľava, tvrdí.
Bubánová: Kampane sa začali s pádom vlády
Podľa Horského nie je prekvapivé, že takéto témy spájajú všetky parlamentné strany. Skôr poukazuje na celkovú situáciu a popularitu stredo-pravých strán a dôveru stredo-pravých voličov v tieto strany, ktorá sa presúva ku KDH.
Podľa neho je to zrejme podmienené tým, že strana SaS má nulový koaličný potenciál, SDKÚ-DS je v očiach voličov najviac zodpovedná za pád vlády a prípadne sa skloňuje v súvislosti s kauzou Gorila.
Naopak, KDH je strana s vysokým koaličným potenciálom a jej podpredseda je jedným z najhorlivejších aktérov v "odhaľovaní" kauzy Gorila, dodáva Horský. Bubánová akcentuje najmä to, že kampane politických strán sa začali v podstate už vyslovením nedôvery vláde.
Takmer všetky politické strany podľa Ruttkaya začali s mítingami v štandardnom čase. Horský zo štartov predvolebných kampaní dáva do pozornosti symbolicky najmä tradičný začiatok SDKÚ-DS v Modre, ktorý sa však odohral na vyprázdnenom námestí v porovnaní s preplneným kultúrnym domom v Topoľčanoch pri štarte strany Smer-SD. Ku kompletnému štartu sa tento týždeň odhalením bilbordu pridalo KDH, ale ostatné politické strany podľa neho "ako keby ostali sedieť na štartovacom bloku".
Tagy: volebná kampaň