Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

13. júna 2016

Predsedníctvo chce priniesť ľuďom ich domácu reláciu aj do zahraničia



Na snímke logo slovenského predsedníctva v Rade Európskej únie.



Zdieľať
Na snímke logo slovenského predsedníctva v Rade Európskej únie. Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 13. júna (TASR) – Jednou z priorít slovenského predsedníctva v Rade EÚ, ktoré sa začne už onedlho, je digitálny trh. Ten je virtuálnou nadstavbou dnešného spoločného trhu, na ktorom je Európska únia založená. "Každý z nás má skúsenosť z nákupu tovaru v inej krajine. Avšak len osem percent ľudí v EÚ nakupovalo v roku 2015 cez internet. Mnohí z nás už pozerajú programy cez internet, ale často máme problém si pozrieť obľúbenú reláciu, keď sme v zahraničí. Digitálne technológie sú teda každodennou súčasťou všetkých oblastí ekonomiky a spoločnosti a vytvárajú nesmierne príležitosti pre inovácie, rast a zamestnanosť," povedal pre TASR zástupca stáleho predstaviteľa SR pri EÚ, veľvyslanec Alexander Micovčin.


Podľa jeho slov na druhej strane digitálne technológie so sebou prinášajú mnohé problematické spoločenské otázky, ako ochrana osobných údajov alebo kybernetická bezpečnosť, a vyžadujú si koordinované opatrenia na úrovni EÚ. Rozdrobenosť a prekážky kladené jednotnému digitálnemu trhu, ktoré neexistujú v rámci fyzického jednotného trhu, podľa neho úniu ako celok oslabujú a spomaľujú.

"Európa má len päť percent celkového počtu hráčov, prím hrajú technologické veľmoci z Ameriky alebo Ázie. Pritom internet vznikol v Európe. Jednotný digitálny trh preto zabezpečí, aby si Európa udržala svoju celosvetovú konkurencieschopnosť, podporí sa globálny rast európskych podnikov a vytvorí podmienky, aby jednotlivci a podniky mohli bezproblémovo vykonávať online činnosti podľa pravidiel spravodlivej hospodárskej súťaže a s vysokou úrovňou ochrany osobných údajov a spotrebiteľov bez ohľadu na ich štátnu príslušnosť alebo miesto pobytu,“ uviedol Micovčin, pričom dodal, že to je dôvod, prečo je posilňovanie jednotného digitálneho trhu jednou z hlavných priorít potvrdených Európskou radou, rozpracovávaných Európskou komisiou (EK) a podporovaných slovenským predsedníctvom.

Európska stratégia na uskutočňovanie jednotného digitálneho trhu sa zameriava na kľúčové vzájomne prepojené opatrenia, ktoré môžu byť prijaté len na úrovni EÚ. Ide napríklad o cezhraničný online predaj tovaru, o ochranu spotrebiteľa v online svete, cezhraničné doručovanie balíkov, geo-blocking, harmonizáciu pravidiel týkajúcich sa DPH, odstránenie poplatkov za roaming, harmonizáciu frekvenčného spektra 700 MHz a iné.

Ako povedal, mnohé iniciatívy už prijala EK a Rada už dosiahla určitú formu dohody. "Spomeňme napríklad harmonizáciu frekvenčného spektra. Dnes je v mnohých krajinách, vrátane SR, predmetné pásmo intenzívne využívané pre potreby prevádzkovania digitálneho pozemného televízneho vysielania. S nástupom nových inovatívnych služieb, poskytovaných prostredníctvom mobilného širokopásmového internetu, sa zvyšuje tlak na harmonizáciu frekvenčného spektra. Zároveň je predpokladom pre nástup 5G služieb. Slovenské predsedníctvo začne rokovania s Európskym parlamentom a snáď dosiahne dohodu,“ dodal veľvyslanec.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Podporu na činnosť z EÚ dostalo v minulom agrárnom roku 127.931 fariem
<< predchádzajúci článok
Strelec, ktorý mal vo Vlčanoch zabiť dvoch dôchodcov, ostáva vo väzbe