Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

20. septembra 2012

Predseda Prešovského kraja loboval za vlaky u Jána Počiatka



PREŠOV 20. septembra (WEBNOVINY) – Veľké škrty v novom železničnom grafikone sa pre Prešovský kraj podarilo trochu zmierniť po osobnej intervencii predsedu Prešovského samosprávneho kraja Petra Chudíka u ministra dopravy, výstavby a ...



Zdieľať
pociatek PREŠOV 20. septembra (WEBNOVINY) – Veľké škrty v novom železničnom grafikone sa pre Prešovský kraj podarilo trochu zmierniť po osobnej intervencii predsedu Prešovského samosprávneho kraja Petra Chudíka u ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatka.


Nový grafikon vlakovej dopravy bude platiť od 9. decembra. Občania severovýchodného Slovenska zlepšenie dopravných spojení pocítia prevažne až od marca budúceho roka, kedy železničiari opätovne zapracujú do grafikonu dojednané zmeny.

Informoval o tom na štvrtkovej tlačovej besede prešovský župan Peter Chudík.

Podľa jeho vyjadrenia od 9. decembra bude naďalej premávať rýchlik Poľana ako jediný priamy spoj medzi Prešovom a Bratislavou cez Zvolen, ktorého frekvencia sa obmedzí na jeden spoj s odchodom večer z Prešova a príchodom do Bratislavy v ranných hodinách. Ostatné denné spoje na tejto linke sa rušia pre nízky záujem verejnosti.


Dohodli sa

Počiatek pristúpil aj na dohodu, že k ostatným rýchlikom z Bratislavy do Košíc, ku ktorým Prešovčania musia dlho čakať v Kysaku na prípoj, sa od marca čakacia lehota skráti, najviac na 20 minút.

Podľa nového grafikonu sa v Kysaku čaká na prípoj od 33 do 188 minút.

Od decembra železničiari rušia dva spoje na trati Prešov – Humenné.

Tento stav by sa mal zmierniť od marca, kedy jeden zrušený pár spojov opäť obnovia.

Železničiari majú pristúpiť aj k zmenám odchodov vlakov smerom do Lipian a Košíc, tak, aby sa školáci a zamestnanci popoludní vedeli dostať domov bez zbytočných prestojov.


Nevyhovujúce časy príchodov vlakov

Problematické ostávajú aj naďalej príchody vlakov do Prešova ráno v nevýhodnom čase, kedy ľudia nastupujú do práce a žiaci do školy na celú hodinu (6:00, 7:00, 8:00), pričom zo smeru od Košíc prichádzajú vlaky do Prešova o 5:59, 7:02, 7:59, z Lipian o 5:59, z Bardejova o 5:46, 7:02 a školský spoj celkom chýba. Kompromisom je tiež dohoda, že vlak z Košíc s príchodom do Prešova o 21:02 bude mať ďalšie pokračovanie až do Lipian, najbližší prípoj do Lipian bol totiž až o 23:00.

Posilní sa tiež o jeden vlakový spoj prepojenie miest Humenné – Snina – Stakčín. Počiatek za tento ústupok chcel zrušenie autobusovej dopravy na tomto úseku. Zatiaľ to ostáva ako neuzavretá vec.

Veľký odpor zo strany cestujúcej verejnosti bol tiež voči redukcii vlakových spojení na trati Stará Ľubovňa – Kežmarok – Poprad, kde sa malo 11 párov spojov zredukovať na štyri. Po rokovaní sa obe strany dohodli na menších škrtoch, premávať ostane na tejto trati sedem párov vlakov. Jeden pár vlakového spojenia za týždeň sa zachová na trati Plaveč – Lipany, ktorý využívajú študenti

Chudík túto dohodu považuje za dobrý kompromis oboch strán. Intenzívne rokovali aj o zavedení jedného denného priameho spojenia na trati Prešov – Bratislava cez Žilinu. Ak sa to stane realitou, bude s výsledkom spokojný.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Miera nezamestnanosti v auguste mierne klesla
<< predchádzajúci článok
Pošta chce nakúpiť stravenky za milióny, podmienky sú prísne