|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 23.1.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Miloš
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
20. novembra 2013
Predávajúci by mal spotrebiteľa informovať o zvýšených cenách hovoru
Predávajúci by mal upozorniť spotrebiteľa, že keď bude kvôli tovaru alebo službe volať na určené telefónne číslo, môže ho to stáť viac ako normálny hovor. Počíta s tým novela zákona o ochrane ...
Zdieľať
Bratislava 20. novembra (TASR) - Predávajúci by mal upozorniť spotrebiteľa, že keď bude kvôli tovaru alebo službe volať na určené telefónne číslo, môže ho to stáť viac ako normálny hovor. Počíta s tým novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorú dnes schválil Ústavnoprávny výbor NR SR. Právnu normu pripravili poslanci Smeru-SD Anton Martvoň a Otto Brixi.
"Týmto návrhom chceme postihnúť reklamu audiotextových služieb so zvýšenou cenou volania, nakoľko tá je najčastejším impulzom pre využitie takejto služby, a preto by mala byť transparentná. Navrhovanú úpravu navrhujeme aplikovať najmä na obchodnú komunikáciu – reklamu," uvádzajú predkladatelia novely.
Po novom by malo byť povinné uviesť "pravdivý a úplný údaj o jednotkovej cene volania alebo maximálnej možnej cene volania", a to v akejkoľvek obchodnej komunikácii vrátane reklamy a marketingu tovarov a služieb, ktorá od spotrebiteľa vyžaduje volanie na čísla so zvýšenou tarifou, ak chce získať nejaký tovar či službu. Ak predávajúci spotrebiteľa neinformuje o cene hovoru, má byť automaticky a bez dokazovania takéto konanie postihnuteľné a sankcionovateľné.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ilustračné foto Foto: wikimedia.org
"Týmto návrhom chceme postihnúť reklamu audiotextových služieb so zvýšenou cenou volania, nakoľko tá je najčastejším impulzom pre využitie takejto služby, a preto by mala byť transparentná. Navrhovanú úpravu navrhujeme aplikovať najmä na obchodnú komunikáciu – reklamu," uvádzajú predkladatelia novely.
Po novom by malo byť povinné uviesť "pravdivý a úplný údaj o jednotkovej cene volania alebo maximálnej možnej cene volania", a to v akejkoľvek obchodnej komunikácii vrátane reklamy a marketingu tovarov a služieb, ktorá od spotrebiteľa vyžaduje volanie na čísla so zvýšenou tarifou, ak chce získať nejaký tovar či službu. Ak predávajúci spotrebiteľa neinformuje o cene hovoru, má byť automaticky a bez dokazovania takéto konanie postihnuteľné a sankcionovateľné.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR