Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

20. novembra 2013

Predávajúci by mal spotrebiteľa informovať o zvýšených cenách hovoru



Predávajúci by mal upozorniť spotrebiteľa, že keď bude kvôli tovaru alebo službe volať na určené telefónne číslo, môže ho to stáť viac ako normálny hovor. Počíta s tým novela zákona o ochrane ...



Zdieľať
Bratislava 20. novembra (TASR) - Predávajúci by mal upozorniť spotrebiteľa, že keď bude kvôli tovaru alebo službe volať na určené telefónne číslo, môže ho to stáť viac ako normálny hovor. Počíta s tým novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorú dnes schválil Ústavnoprávny výbor NR SR. Právnu normu pripravili poslanci Smeru-SD Anton Martvoň a Otto Brixi.

Ilustračné foto Foto: wikimedia.org

"Týmto návrhom chceme postihnúť reklamu audiotextových služieb so zvýšenou cenou volania, nakoľko tá je najčastejším impulzom pre využitie takejto služby, a preto by mala byť transparentná. Navrhovanú úpravu navrhujeme aplikovať najmä na obchodnú komunikáciu – reklamu," uvádzajú predkladatelia novely.

Po novom by malo byť povinné uviesť "pravdivý a úplný údaj o jednotkovej cene volania alebo maximálnej možnej cene volania", a to v akejkoľvek obchodnej komunikácii vrátane reklamy a marketingu tovarov a služieb, ktorá od spotrebiteľa vyžaduje volanie na čísla so zvýšenou tarifou, ak chce získať nejaký tovar či službu. Ak predávajúci spotrebiteľa neinformuje o cene hovoru, má byť automaticky a bez dokazovania takéto konanie postihnuteľné a sankcionovateľné.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Výbor je za zákaz vstupu výtržníkov na štadióny
<< predchádzajúci článok
Návrh rozpočtu by mal poslancov zamestnať 5. decembra