|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. marca 2010
Predajný rekord Škoda Auto v roku 2009
Značka Škoda dosiahla v minulom roku ako jeden z mála výrobcov aj napriek veľmi zložitým podmienkam na automobilových trhoch predajný rekord. Celkovo dodala svojim zákazníkom 684.226 vozidiel, čo je o 1,4 ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. marca (WBN/PR) - Značka Škoda dosiahla v minulom roku ako jeden z mála výrobcov aj napriek veľmi zložitým podmienkam na automobilových trhoch predajný rekord. Celkovo dodala svojim zákazníkom 684.226 vozidiel, čo je o 1,4 % viac ako v roku 2008.
Za nárastom dodávok stojí predovšetkým silný rast automobilového trhu v Číne, kde bolo predaných 122.556 vozidiel (+106,7 %). K tomu prispel aj predajný rekord na nemeckom trhu, kde Škoda Auto vďaka štátnej podpore v podobe „šrotovného“ predala 162.328 vozidiel (+44,3 %).
Najpredávanejšími modelovými radmi sa stali Octavia s 273.590 vozidlami (+2,4 %) a Fabia s 264.173 vozidlami (+7,1 %). Najvyšší percentuálny prírastok oproti predchádzajúcemu roku, o 73,7 % na celkovo 44.548 vozidiel, vykázal modelový rad Superb. Veľký záujem zákazníkov vyvolal aj prvý automobil značky Škoda v segmente SUV - Škoda Yeti. Od septembra minulého roku, kedy bol Yeti oficiálne uvedený na trh, sa až do konca roku predalo 11.018 vozidiel.
Hospodárske výsledky skupiny Škoda Auto významne ovplyvnila pokračujúca svetová hospodárska a finančná kríza a pokles celkových trhov. Tržby Skupiny dosiahli 187,9 mld. Kč a oproti predchádzajúcemu roku tak klesli o 6,2 %. Tržby tvorili vozidlá (85,6 %), originálne diely a príslušenstvo (8,1 %), dodávky dielov do podnikov koncernu Volkswagen (4,6 %) a tržby za ostatné produkty a služby (1,7 %). Prevádzkový výsledok tvoril 5,9 mld. Kč (-56,5 %), zisk pred zdanením 4,7 mld. Kč (-64,8 %).
Odbyt, ktorý je relevantný pre prevádzkový výsledok (t.j. bez dodávok zákazníkom v Číne), klesol v porovnaní s predchádzajúcim rokom o 74 tis. vozidiel, teda o 11,8 %. Pokles hlavných finančných ukazovateľov bol okrem klesajúceho odbytu zapríčinený tiež vyšším podielom predaja malých vozidiel s nízkou ziskovosťou, ako aj opatreniami na podporu predaja. Napriek poklesu hospodárskych výsledkov sa Skupine podarilo dosiahnuť nárast peňažného toku z prevádzkovej činnosti o viac ako 100 %. Čistá likvidita zaznamenala výrazný nárast. Oproti roku 2008 vzrástla o 52,4 % na 29,6 mld. Kč. Bilančné investície Skupiny tvorili 11,7 mld. Kč (-19,5 %). Ťažiskom investičnej činnosti boli produktové investície (Škoda Yeti a Škoda Superb Combi).
Škoda Auto zostala aj v roku 2009 najvýznamnejším exportérom Českej republiky so zhruba 7 % podielom na celkovom vývoze krajiny.
„Na základe očakávaní sa rok 2009 vyvíjal pre spoločnosť Škoda Auto ešte nepriaznivejšie ako problematický rok 2008. Nepriaznivé podmienky na automobilových trhoch, zvýšený konkurenčný a cenový tlak najmä vo východnej Európe a pokles pre nás relevantných celkových trhov mali značný vplyv na hospodársky výsledok. Záťažou pre nás opäť bola aj vysoká volatilita českej koruny. Vďaka dôslednej nákladovej disciplíne a úspornému programu „Scout“ na zlepšenie hospodárskeho výsledku sme zostali výrazne ziskoví. Dosiahnutím vysokej úrovne likvidity sa nám podarilo uchovať si finančnú silu a stabilitu,“ uviedol Holger Kintscher, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za ekonomickú oblasť.
„Značke Škoda sa aj v krízovom roku 2009 podarilo dosiahnuť dobrý výsledok. Vďaka predajným úspechom v Nemecku a v Číne sa nám podarilo dosiahnuť ďalší predajný rekord. Už teraz sa vypláca včasná angažovanosť značky Škoda v rastových regiónoch. Naše zahraničné aktivity sme v roku 2009 ešte rozšírili začatím kompletnej výroby vozidiel v ruskej Kaluge a indickom Pune. Náš výrobný program sme cielene ešte viac posilnili modelmi Škoda Yeti, Škoda Superb Combi a Škoda Octavia Greenline a LPG. Začiatkom roka 2010 sme kompletne obnovili našu triedu kompaktných vozidiel v podobe modelov Fabia a Roomster. Reagujeme tým na zvýšený dopyt po kompaktných vozidlách s nízkou spotrebou. Novinkou v programe triedy kompaktných vozidiel sú modely Fabia RS, Fabia Combi RS a Fabia Scout. Škoda v súčasnosti disponuje veľmi modernou a atraktívnou paletou produktov. To nám dáva optimizmus do roku 2010,“ zhrnul predseda predstavenstva Škoda Auto Reinhard Jung aktuálny vývoj značky Škoda.
Celkový výsledok skupiny Škoda Auto podľa Medzinárodných štandardov finančného výkazníctva (IFRS – International Financial Reporting Standards) za rok 2009 bol včera (22.3.2010) zverejnený na výročnej tlačovej konferencii v Prahe.
Skupina Škoda Auto sa skladá z materskej spoločnosti ŠKODA AUTO a.s. a ich plne konsolidovaných dcérskych spoločností: Škoda Auto Deutschland GmbH, ŠKODA AUTO Slovensko s. r. o., Škoda Auto Polska S.A., Škoda Auto India Private Ltd. a podniku OOO VOLKSWAGEN Group Rus, ktorý je konsolidovaný metódou ekvivalencie.
Za nárastom dodávok stojí predovšetkým silný rast automobilového trhu v Číne, kde bolo predaných 122.556 vozidiel (+106,7 %). K tomu prispel aj predajný rekord na nemeckom trhu, kde Škoda Auto vďaka štátnej podpore v podobe „šrotovného“ predala 162.328 vozidiel (+44,3 %).
Najpredávanejšími modelovými radmi sa stali Octavia s 273.590 vozidlami (+2,4 %) a Fabia s 264.173 vozidlami (+7,1 %). Najvyšší percentuálny prírastok oproti predchádzajúcemu roku, o 73,7 % na celkovo 44.548 vozidiel, vykázal modelový rad Superb. Veľký záujem zákazníkov vyvolal aj prvý automobil značky Škoda v segmente SUV - Škoda Yeti. Od septembra minulého roku, kedy bol Yeti oficiálne uvedený na trh, sa až do konca roku predalo 11.018 vozidiel.
Hospodárske výsledky skupiny Škoda Auto významne ovplyvnila pokračujúca svetová hospodárska a finančná kríza a pokles celkových trhov. Tržby Skupiny dosiahli 187,9 mld. Kč a oproti predchádzajúcemu roku tak klesli o 6,2 %. Tržby tvorili vozidlá (85,6 %), originálne diely a príslušenstvo (8,1 %), dodávky dielov do podnikov koncernu Volkswagen (4,6 %) a tržby za ostatné produkty a služby (1,7 %). Prevádzkový výsledok tvoril 5,9 mld. Kč (-56,5 %), zisk pred zdanením 4,7 mld. Kč (-64,8 %).
Odbyt, ktorý je relevantný pre prevádzkový výsledok (t.j. bez dodávok zákazníkom v Číne), klesol v porovnaní s predchádzajúcim rokom o 74 tis. vozidiel, teda o 11,8 %. Pokles hlavných finančných ukazovateľov bol okrem klesajúceho odbytu zapríčinený tiež vyšším podielom predaja malých vozidiel s nízkou ziskovosťou, ako aj opatreniami na podporu predaja. Napriek poklesu hospodárskych výsledkov sa Skupine podarilo dosiahnuť nárast peňažného toku z prevádzkovej činnosti o viac ako 100 %. Čistá likvidita zaznamenala výrazný nárast. Oproti roku 2008 vzrástla o 52,4 % na 29,6 mld. Kč. Bilančné investície Skupiny tvorili 11,7 mld. Kč (-19,5 %). Ťažiskom investičnej činnosti boli produktové investície (Škoda Yeti a Škoda Superb Combi).
Škoda Auto zostala aj v roku 2009 najvýznamnejším exportérom Českej republiky so zhruba 7 % podielom na celkovom vývoze krajiny.
„Na základe očakávaní sa rok 2009 vyvíjal pre spoločnosť Škoda Auto ešte nepriaznivejšie ako problematický rok 2008. Nepriaznivé podmienky na automobilových trhoch, zvýšený konkurenčný a cenový tlak najmä vo východnej Európe a pokles pre nás relevantných celkových trhov mali značný vplyv na hospodársky výsledok. Záťažou pre nás opäť bola aj vysoká volatilita českej koruny. Vďaka dôslednej nákladovej disciplíne a úspornému programu „Scout“ na zlepšenie hospodárskeho výsledku sme zostali výrazne ziskoví. Dosiahnutím vysokej úrovne likvidity sa nám podarilo uchovať si finančnú silu a stabilitu,“ uviedol Holger Kintscher, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za ekonomickú oblasť.
„Značke Škoda sa aj v krízovom roku 2009 podarilo dosiahnuť dobrý výsledok. Vďaka predajným úspechom v Nemecku a v Číne sa nám podarilo dosiahnuť ďalší predajný rekord. Už teraz sa vypláca včasná angažovanosť značky Škoda v rastových regiónoch. Naše zahraničné aktivity sme v roku 2009 ešte rozšírili začatím kompletnej výroby vozidiel v ruskej Kaluge a indickom Pune. Náš výrobný program sme cielene ešte viac posilnili modelmi Škoda Yeti, Škoda Superb Combi a Škoda Octavia Greenline a LPG. Začiatkom roka 2010 sme kompletne obnovili našu triedu kompaktných vozidiel v podobe modelov Fabia a Roomster. Reagujeme tým na zvýšený dopyt po kompaktných vozidlách s nízkou spotrebou. Novinkou v programe triedy kompaktných vozidiel sú modely Fabia RS, Fabia Combi RS a Fabia Scout. Škoda v súčasnosti disponuje veľmi modernou a atraktívnou paletou produktov. To nám dáva optimizmus do roku 2010,“ zhrnul predseda predstavenstva Škoda Auto Reinhard Jung aktuálny vývoj značky Škoda.
Celkový výsledok skupiny Škoda Auto podľa Medzinárodných štandardov finančného výkazníctva (IFRS – International Financial Reporting Standards) za rok 2009 bol včera (22.3.2010) zverejnený na výročnej tlačovej konferencii v Prahe.
Skupina Škoda Auto sa skladá z materskej spoločnosti ŠKODA AUTO a.s. a ich plne konsolidovaných dcérskych spoločností: Škoda Auto Deutschland GmbH, ŠKODA AUTO Slovensko s. r. o., Škoda Auto Polska S.A., Škoda Auto India Private Ltd. a podniku OOO VOLKSWAGEN Group Rus, ktorý je konsolidovaný metódou ekvivalencie.