|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. januára 2013
Predajcovia áut majú hlavy v smútku, dopyt stále klesá
Predaje nových automobilov vo Francúzsku, Španielsku a Taliansku v roku 2012 klesli na najnižšiu úroveň za posledné roky. Údaje o nových registráciách v decembri pritom poukazujú na ...
Zdieľať
PARÍŽ 4. januára (WEBNOVINY) - Predaje nových automobilov vo Francúzsku, Španielsku a Taliansku v roku 2012 klesli na najnižšiu úroveň za posledné roky.
Údaje o nových registráciách v decembri pritom poukazujú na problémy, ktorým európska ekonomika čelí. Výrobcovia sa musia vyrovnať s neustálym poklesom odbytu na európskom trhu v dôsledku dlhovej krízy a vládnych úsporných opatrení, ktoré znižujú spotrebiteľský záujem. V stredu o tom informovala agentúra Reuters.
Predaj áut v Taliansku v decembri klesol o 22,5 % a celoročne padol na 1,4 mil. vozidiel, čo je najmenej od roku 1979.
"Automobilový trh trpí predávkovaním daňami, ktorých cieľom je trestanie, ak nie priam kriminalizácia kúpy, vlastníctva a používania automobilov," vyhlásil v reakcii prezident talianskej obchodnej komory predajcov automobilov Filippo Pavan Bernacchi.
Registrácie nových vozidiel vo Francúzsku klesli minulý mesiac o 15 % a celoročne sa predalo 1,9 mil. vozidiel, čo je najmenej od roku 1997. V Španielsku sa predalo v decembri o 23 % menej áut, pričom celoročný počet 699 589 vozidiel je najnižší od začiatku sledovania predajov v krajine v roku 1989.
Nemecko informácie o svojom trhu zverejní vo štvrtok, dopyt po vozidlách na nemeckom trhu však tiež v druhej polovici roka 2012 začal klesať a za obdobie od januára do novembra poklesol medziročne o 1,7 %.
"Trh nových automobilov vytrvalo klesá, pričom očakávame, že tento trend bude pokračovať aj v roku 2013. Tento rok nemožno očakávať nárast predajov áut," komentoval situáciu analytik banky Credit Suisse David Arnold.
Stagnujúci európsky trh pritom negatívne ovplyvní aj ďalších ekonomických hráčov, ako sú napríklad výrobcovia ocele, dodal analytik spoločnosti Nomura Matthew Kates. A keďže rýchlo rastúce trhy ako Čína a Rusko si stále viac ocele dokážu vyrobiť sami, európski výrobcovia sú odkázaní na milosť domáceho priemyslu.
Údaje o nových registráciách v decembri pritom poukazujú na problémy, ktorým európska ekonomika čelí. Výrobcovia sa musia vyrovnať s neustálym poklesom odbytu na európskom trhu v dôsledku dlhovej krízy a vládnych úsporných opatrení, ktoré znižujú spotrebiteľský záujem. V stredu o tom informovala agentúra Reuters.
Predaj áut v Taliansku v decembri klesol o 22,5 % a celoročne padol na 1,4 mil. vozidiel, čo je najmenej od roku 1979.
"Automobilový trh trpí predávkovaním daňami, ktorých cieľom je trestanie, ak nie priam kriminalizácia kúpy, vlastníctva a používania automobilov," vyhlásil v reakcii prezident talianskej obchodnej komory predajcov automobilov Filippo Pavan Bernacchi.
Registrácie nových vozidiel vo Francúzsku klesli minulý mesiac o 15 % a celoročne sa predalo 1,9 mil. vozidiel, čo je najmenej od roku 1997. V Španielsku sa predalo v decembri o 23 % menej áut, pričom celoročný počet 699 589 vozidiel je najnižší od začiatku sledovania predajov v krajine v roku 1989.
Nemecko informácie o svojom trhu zverejní vo štvrtok, dopyt po vozidlách na nemeckom trhu však tiež v druhej polovici roka 2012 začal klesať a za obdobie od januára do novembra poklesol medziročne o 1,7 %.
"Trh nových automobilov vytrvalo klesá, pričom očakávame, že tento trend bude pokračovať aj v roku 2013. Tento rok nemožno očakávať nárast predajov áut," komentoval situáciu analytik banky Credit Suisse David Arnold.
Stagnujúci európsky trh pritom negatívne ovplyvní aj ďalších ekonomických hráčov, ako sú napríklad výrobcovia ocele, dodal analytik spoločnosti Nomura Matthew Kates. A keďže rýchlo rastúce trhy ako Čína a Rusko si stále viac ocele dokážu vyrobiť sami, európski výrobcovia sú odkázaní na milosť domáceho priemyslu.