|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. februára 2006
Predaj ZSSK Cargo podľa Prokopoviča pokračuje
Výberová komisia odporučila ministrovi dopravy Pavlovi Prokopovičovi ako najvhodnejšieho strategického investora pre Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) konzorcium zložené z ...
Zdieľať
BRATISLAVA 8. februára (WN/SITA) - Výberová komisia odporučila ministrovi dopravy Pavlovi Prokopovičovi ako najvhodnejšieho strategického investora pre Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) konzorcium zložené z rakúskej firmy Rail Cargo Austria a skupiny J&T Finance Group. Ako ďalej informoval hovorca a poradca ministra dopravy Tomáš Šarluška, komisia tak schválila vyhodnotenie predložené poradcom, ktorým je CA IB Financial Advisors. Rozhodnutie komisie má pritom iba charakter odporúčania, s ktorým sa minister môže, ale nemusí stotožniť. "Sme veľmi potešení rozhodnutím komisie," povedal pre agentúru SITA vedúci oddelenia komunikácie Rail Cargo Austria Andreas Rinofner. Bližšie informácie o účasti firmy v tendri však nechcel prezentovať vzhľadom na skutočnosť, že proces ešte nie je ukončený.
Privatizáciu ZSSK Cargo by nemala podľa Prokopoviča ovplyvniť súčasná politická situácia a proces pokračuje podľa harmonogramu. "Predaj 100 % akcií ZSSK Cargo schválila vláda aj Národná rada SR. Výberové konanie je len technický prostriedok, ako naplniť uznesenie parlamentu a vlády," prezentoval po stredajšom rokovaní vlády svoj vlastný názor minister Prokopovič. Zároveň dodal, že nebol pri rokovaniach medzi predsedami jednotlivých politických strán, preto sa nemôže presne vyjadriť k tomu, ako sa bude pokračovať ďalej v privatizačných rozhodnutiach. "Ja to chápem tak, že tie privatizácie, ktoré vyžadujú privatizačné rozhodnutia sú stopnuté, tie, ktoré boli vopred schválené vládou a parlamentom, dobehnú," skonštatoval Prokopovič.
Minister dopravy nechce špekulovať o tom, či súčasná politická situácia v SR a zastavenie privatizačných rozhodnutí ovplyvní predaj ZSSK Cargo. "Predsedu vlády Mikuláša Dzurindu chápem tak, že je to už rozbehnutý proces, ktorý už bol predtým chválený. Záverečné slovo však bude mať vláda," povedal Prokopovič. Predaj 100-percentného podielu v ZSSK Cargo je pritom podľa ministra z pohľadu jeho rezortu posledným rozhodujúcim projektom v rámci privatizačných rozhodnutí. Okrem toho však má ministerstvo pripravené aj iné akcie, v ktorých bude pokračovať, ako napríklad systém elektronického vyberania mýta či projekt verejno-súkromného partnerstva pri výstavbe diaľnic.
Predaj ZSSK Cargo odštartovala vláda ešte minulý rok v máji, konečné ponuky do konca januára 2006 predložili tri konzorciá v posledný januárový deň tohto roka. Ide o konzorcium rakúskej spoločnosti Rail Cargo s investičnou skupinou J&T, konzorcium spájajúce Rail World Holding LLC, Pentu Investment Limited a MID Europa Partners LLP a konzorcium tvorené maďarskými železnicami MÁV so skupinou Slavia Capital. Prokopovič z predaja spoločnosti očakáva príjem 15 mld. Sk až 20 mld. Sk, podľa medializovaných informácií sú však ponúknuté ceny pod očakávanou hranicou. Rakúske Rail Cargo predložilo nepodmienečnú cenu 13,1 mld. Sk, podmienenú 13,8 mld. Sk. Konzorcium so skupinou Penta ponúklo cenu bez úprav vo výške 12,4 mld. Sk, cenu s úpravami 16,7 mld. Sk. Maďarské železnice uviedli ako nepodmienečnú cenu 7,6 mld. Sk.
FOTO:SITA