|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. marca 2009
Predaj vozidiel Fordu sa vo februári prepadol o 48 %
Predaj vozidiel americkej automobilky Ford sa vo februári prepadol o 48 %, čo prinútilo spoločnosť pristúpiť k návrhu oveľa nižších produkčných cieľov v druhom kvartáli. V dôsledku oslabovania ...
Zdieľať
DETROIT 4. marca (WEBNOVINY) - Predaj vozidiel americkej automobilky Ford sa vo februári prepadol o 48 %, čo prinútilo spoločnosť pristúpiť k návrhu oveľa nižších produkčných cieľov v druhom kvartáli. V dôsledku oslabovania globálneho dopytu sa v minulom mesiaci predaj druhej najväčšej americkej automobilky znížil na 99 400 vozidiel, zatiaľ čo v rovnakom mesiaci pred rokom predala spoločnosť takmer 193 tis. áut. Ford, ktorý zaznamenal v minulom roku rekordnú stratu vo výške 14,6 mld. USD, plánuje počas druhého kvartála vyprodukovať v severoamerických závodoch 425 tis. vozidiel, čo oproti minuloročnej výrobe predstavuje 38-percentný pokles.
Ford je jedinou americkou automobilkou, ktorá si na svoje prežitie nezaistila vládnu finančnú pomoc s odôvodnením, že disponuje dostatočnou hotovosťou na zvládnutie súčasného oslabovania trhu. Najväčší podiel na zníženom počte predaných vozidiel skupiny Ford vrátane jej značiek Volvo, Lincoln a Mercury predstavovali športovo úžitkové vozidlá (SUV), ktorých predaj poklesol o 71,4 %, počet predaných dodávok a nákladných vozidiel sa znížil o 54 %. Koncom februára predstavovala zásoba nepredaných vozidiel Fordu 405 tis. kusov.
SITA/Reuters
Ford je jedinou americkou automobilkou, ktorá si na svoje prežitie nezaistila vládnu finančnú pomoc s odôvodnením, že disponuje dostatočnou hotovosťou na zvládnutie súčasného oslabovania trhu. Najväčší podiel na zníženom počte predaných vozidiel skupiny Ford vrátane jej značiek Volvo, Lincoln a Mercury predstavovali športovo úžitkové vozidlá (SUV), ktorých predaj poklesol o 71,4 %, počet predaných dodávok a nákladných vozidiel sa znížil o 54 %. Koncom februára predstavovala zásoba nepredaných vozidiel Fordu 405 tis. kusov.
SITA/Reuters