|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. apríla 2011
Predaj piva Heinekenu Slovensko vlani klesol o 4,5 %
Spoločnosť Heineken Slovensko zaznamenala v minulom roku v porovnaní s rokom 2009 pokles celkového objemu predaja piva o 4,5 %. Ako pre agentúru SITA uviedla ...
Zdieľať
Heineken súdok cool pointFoto: heinekenBRATISLAVA 14. apríla (WEBNOVINY) - Spoločnosť Heineken Slovensko zaznamenala v minulom roku v porovnaní s rokom 2009 pokles celkového objemu predaja piva o 4,5 %. Ako pre agentúru SITA uviedla manažérka korporátnych vzťahov spoločnosti Hana Šimková, predaj ovplyvnila jednak doznievajúca ekonomická kríza, ktorá mala negatívny vplyv na správanie spotrebiteľov, jednak minuloročné veľmi nestále počasie. "Najväčší prepad predaja sme zaznamenali práve v mesiacoch s najmenej priaznivým počasím - apríl a máj - a náš predaj ovplyvnil aj rýchly nástup chladného počasia už v septembri," vysvetlila Šimková.
Spoločnosť Heineken Slovensko vlani negatívne zasiahol aj rast cien základných surovín, najmä jačmeňa, ktorého cena v dôsledku historicky najhoršej úrody narástla až o 40 %. Firma preto k 1. februáru tohto roka zvýšila cenu piva v priemere o 5 %, čo pre spotrebiteľa predstavuje nárast koncovej ceny o približne 2 centy na jednu pollitrovú fľašu. Rovnako tak v minulom roku rástli aj ceny ďalších vstupov ako napríklad náklady na obalové materiály, energie či prepravu.
Situácia na slovenskom trhu v prvých mesiacoch tohto roka je zatiaľ podľa Šimkovej stabilná. "Pevne veríme, že rok 2011 bude po období poklesu spôsobeného nepriaznivou ekonomickou situáciou rokom stabilizácie pivného trhu na Slovensku," uviedla Šimková. Podľa nej k tomu prispejú aj plánované inovácie spoločnosti.
Pokles predaja piva firmy Heineken Slovensko zodpovedá aj predbežným výsledkom Slovenského združenia výrobcov piva a sladu (SZVPS), podľa ktorých sa vlani spotreba zlatistého moku na Slovensku znížila o 4,5 % v porovnaní s rokom 2009. Slovenskí výrobcovia piva podľa údajov SZVPS v minulom roku na domáci trh dodali 3,111 mil. hektolitrov piva, pričom zo zahraničia sa doviezlo ďalších približne 600 až 800 tis. hektolitrov piva. Vývoz piva zo Slovenska bol v minulom roku na úrovni 153 tis. hektolitrov.
Negatívny vývoj zaznamenala vlani Heineken aj v Českej republike
Na tamojšom trhu medziročne predala o 4,1 % menej piva ako v roku 2009. Ako uviedol generálny riaditeľ Heineken ČR Etienne Strijp, český trh negatívne ovplyvnil nárast spotrebnej dane na pivo, menšia kúpna sila spotrebiteľov a zmena demografických trendov.
Spoločnosť Heineken Slovensko, a.s. Hurbanovo vznikla zápisom do Obchodného registra SR v júni 1998 a eviduje základné imanie v objeme 3,3 mil. eur. Predmetom jej činnosti je výroba piva, sladu, nealkoholických nápojov a veľkoobchod so sladovníckym jačmeňom. Trhový podiel spoločnosti na Slovenskom trhu predstavuje takmer 45 %. Heineken Slovensko je súčasťou pivovarníckej skupiny Heineken N.V. Okrem značky Heineken na Slovensku predáva aj značky Zlatý Bažant, Corgoň, Kelt, Martiner a Gemer.
Spoločnosť Heineken Slovensko vlani negatívne zasiahol aj rast cien základných surovín, najmä jačmeňa, ktorého cena v dôsledku historicky najhoršej úrody narástla až o 40 %. Firma preto k 1. februáru tohto roka zvýšila cenu piva v priemere o 5 %, čo pre spotrebiteľa predstavuje nárast koncovej ceny o približne 2 centy na jednu pollitrovú fľašu. Rovnako tak v minulom roku rástli aj ceny ďalších vstupov ako napríklad náklady na obalové materiály, energie či prepravu.
Situácia na slovenskom trhu v prvých mesiacoch tohto roka je zatiaľ podľa Šimkovej stabilná. "Pevne veríme, že rok 2011 bude po období poklesu spôsobeného nepriaznivou ekonomickou situáciou rokom stabilizácie pivného trhu na Slovensku," uviedla Šimková. Podľa nej k tomu prispejú aj plánované inovácie spoločnosti.
Pokles predaja piva firmy Heineken Slovensko zodpovedá aj predbežným výsledkom Slovenského združenia výrobcov piva a sladu (SZVPS), podľa ktorých sa vlani spotreba zlatistého moku na Slovensku znížila o 4,5 % v porovnaní s rokom 2009. Slovenskí výrobcovia piva podľa údajov SZVPS v minulom roku na domáci trh dodali 3,111 mil. hektolitrov piva, pričom zo zahraničia sa doviezlo ďalších približne 600 až 800 tis. hektolitrov piva. Vývoz piva zo Slovenska bol v minulom roku na úrovni 153 tis. hektolitrov.
Negatívny vývoj zaznamenala vlani Heineken aj v Českej republike
Na tamojšom trhu medziročne predala o 4,1 % menej piva ako v roku 2009. Ako uviedol generálny riaditeľ Heineken ČR Etienne Strijp, český trh negatívne ovplyvnil nárast spotrebnej dane na pivo, menšia kúpna sila spotrebiteľov a zmena demografických trendov.
Spoločnosť Heineken Slovensko, a.s. Hurbanovo vznikla zápisom do Obchodného registra SR v júni 1998 a eviduje základné imanie v objeme 3,3 mil. eur. Predmetom jej činnosti je výroba piva, sladu, nealkoholických nápojov a veľkoobchod so sladovníckym jačmeňom. Trhový podiel spoločnosti na Slovenskom trhu predstavuje takmer 45 %. Heineken Slovensko je súčasťou pivovarníckej skupiny Heineken N.V. Okrem značky Heineken na Slovensku predáva aj značky Zlatý Bažant, Corgoň, Kelt, Martiner a Gemer.