![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Piatok 11.4.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Július
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
09. novembra 2010
Predaj malých spotrebičov odoláva kríze
Západoeurópsky trh s malými domácimi spotrebičmi zaznamenal za prvých šesť mesiacov roku 2010 oproti vlaňajšku nárast o 6 %, v strednej a východnej Európe to bolo až 7 %. ...

Okrem vysávačov sa v prvom polroku darilo aj spotrebičom osobnej starostlivosti, ktoré podľa prieskumu GfK k rastu trhu s malými spotrebičmi prispeli zvýšením tržieb o 6 %. Marketingová riaditeľka Hej.sk Jitka Součková vidí pozitívne aj ďalší vývoj. "V druhom polroku a predovšetkým pred Vianocami očakávame ešte optimistickejšie čísla," skonštatovala. Nárast očakáva predovšetkým v predaji holiacich strojčekov a epilátorov.
Na tretie miesto sa zaradili spotrebiče na prípravu potravín a kávovary. Podľa výsledkov prieskumu GfK stojí za dvojpercentným medziročným nárastom tržieb pri kávovaroch hlavne rastúci dopyt po kvalitnejších, a teda drahších výrobkoch tohto druhu. V porovnaní so susednými krajinami sa pritom Slovensko môže tešiť z pozitívnych rastových čísel. Maďarský i poľský trh s malými domácimi spotrebičmi totiž ešte stále čelí poklesu a z červených čísel sa zatiaľ nedostala ani Česká republika.
Podľa Součkovej je ďalší rozdiel medzi slovenským a českým trhom vo výbere produktov. Kým Česi častejšie kupujú produkty, ktoré videli v reklame, Slováci nie sú reklamou natoľko ovplyvnení, a ich výber produktov je iný.